Filippinerna 2019-2020

söndag 8 december 2019 - lördag 11 januari 2020 Filippinerna 2019-2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Dag 33 - Manilla
torsdag 9 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Torsdag 9/1Haft riktigt ont i ryggen inatt, helt säkert hänger det ihop med det myckna vandrandet igår. Hälen ska vi inte ens prata om. Köpte svindyr tejp för att kunna tejpa foten, annars hade jag inte kunnat gå alls.Planen för dagen var att ta sig till den kinesiska begravningsplatsen

Dag 32 - Manilla
onsdag 8 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Onsdag 8/1Hotellet har ett perfekt läge och är kanon på alla sätt men frukosten var ingen hit - om man inte är Filipino. Bestämde oss för att börja på National museum men taxin tog oss till fel museum vilket vi insåg när det hängde en massa konst på väggarna.. det finns nämligen 3 st

Dag 31 - Puerto Galera till Manila
tisdag 7 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Tisdag 7/1Vaknade innan klockan ringde, undrar om det kommer arr vara så när jag ska jobba sedan också? För första gången sen vi kom hit var vädret på väg att bli fint... morr! Efter frukost var vi tvungna att ta var sin tricycle till hamnen för att få upp både packning och oss själva

Dag 30 - Sabang, Puerto Galera
måndag 6 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 6/1Thomas taktik att ignorera en trilskande mage slutade med seger för magen och Thomas däckades. Han blev serverad en banan, två torra toastskivor och ingefärate på sängen där han låg och erkände sig golvad. Då fattade jag det slutgiltiga beslutet att dyka idag, hade känt mig