West goes Aussie

torsdag 12 december 2019 - torsdag 16 januari 2020 West goes Aussie

Sol å bad
måndag 30 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Morgonpromenad i vanlig ordning, avslutades med lite frukost inköp.För ovanlighetens skull så blev det stranden idag. Å vilka vågor... så underbart, synd man inte är nån surfare idag. Sen lunch, lite utmattade av värmen å vågorna. En god öl för jag å Dennis, rullad glass blev det

Mot kusten - Coolangatta
söndag 29 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Började dagen med en morgonpromenad till ett vattenfall. In i bilen och iväg mot kusten. Vårt första stopp blev Tropical Fruit World. Vart en fantastisk överaskning, supertrevligt med provsmakning av alla möjliga frukter. En del smakade chokladpudding en del vaniljkräm, helt sjukt. Iväg på

Hinterland
lördag 28 december 2019 - Tamborine Mountain, Queensland, Australien

Ny dag, regnat mycke inatt.Svalt ute ännu, frukost och iväg till dagens 1a stopp, Rainforest Skywalk. Efter det åkte vi till en by i närheten där de hade samlat alla lokala producenter av nått slag. Honung, choklad, tryffel, vin, öl, destileri, fudge, kläder, café och restauranger, Gallery

Mot Berg & regnskog
fredag 27 december 2019 - Noosa Shire, Queensland, Australien

Efter en lång frukost i vårt fina hus å ett sista dopp i poolen så gav vi oss av.Anki, Julia å Dennis släppte vi av på Noosas lokala destilleri (Gin, Vodka, Whisky) och öl bryggeri. Efter 2 timmar hämtade vi upp 3 glada provare och styrde mot Tamborine Mountains 12 mil söder om Brisbane.

Annandagen
torsdag 26 december 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Upp tidigt som vanligt, go frukost och sen gick jag och Anki på en vandring genom nationalparken till Hellsgste / Alexandra bayBlev dryga milen i superfint landskap. Lunch med kidsen och bad i havet. Länge länge å allelens för lite länge enl Elsa. De andra drog hemåt.lite glass/kaffe/öl på