Sol å bad
måndag 30 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Morgonpromenad i vanlig ordning, avslutades med lite frukost inköp.För ovanlighetens skull så blev det stranden idag. Å vilka vågor... så underbart, synd man inte är nån surfare idag. Sen lunch, lite utmattade av värmen å vågorna. En god öl för jag å Dennis, rullad glass blev det

Mot kusten - Coolangatta
söndag 29 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Började dagen med en morgonpromenad till ett vattenfall. In i bilen och iväg mot kusten. Vårt första stopp blev Tropical Fruit World. Vart en fantastisk överaskning, supertrevligt med provsmakning av alla möjliga frukter. En del smakade chokladpudding en del vaniljkräm, helt sjukt. Iväg på

Hinterland
lördag 28 december 2019 - Tamborine Mountain, Queensland, Australien

Ny dag, regnat mycke inatt.Svalt ute ännu, frukost och iväg till dagens 1a stopp, Rainforest Skywalk. Efter det åkte vi till en by i närheten där de hade samlat alla lokala producenter av nått slag. Honung, choklad, tryffel, vin, öl, destileri, fudge, kläder, café och restauranger, Gallery

Mot Berg & regnskog
fredag 27 december 2019 - Noosa Shire, Queensland, Australien

Efter en lång frukost i vårt fina hus å ett sista dopp i poolen så gav vi oss av.Anki, Julia å Dennis släppte vi av på Noosas lokala destilleri (Gin, Vodka, Whisky) och öl bryggeri. Efter 2 timmar hämtade vi upp 3 glada provare och styrde mot Tamborine Mountains 12 mil söder om Brisbane.

Annandagen
torsdag 26 december 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Upp tidigt som vanligt, go frukost och sen gick jag och Anki på en vandring genom nationalparken till Hellsgste / Alexandra bayBlev dryga milen i superfint landskap. Lunch med kidsen och bad i havet. Länge länge å allelens för lite länge enl Elsa. De andra drog hemåt.lite glass/kaffe/öl på

Juldagen
onsdag 25 december 2019 - Noosa Shire, Queensland, Australien

Idag hände det inte mycke. Regn å åska.Var och körde runt med bilen, badade i poolen och spelade spel. Blev en Netflix kväll i soffan.

Julafton
tisdag 24 december 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Det var då fan att man ska vakna före 6 varje morgon. Väckte Anki denna morgon, tog bilen till Coles och trodde vi var ensamma att handla 07.00 men icke. Efter en timme var vi ute under bar himmel igen. Gooo å lång julfrukost på vår fina uteplats. Insmörjning +50 faktor i vanlig ordning och

Mackay till Noosa
måndag 23 december 2019 - Brisbane, Queensland, Australien

Oj vad tidigt man vaknar på morgonen. Blev en promenad i Mackay innan kaffet vid 7.Lämnade igen hyrbilen och så flög vi till Brisbane. Fick träffa tomten på flygplatsen. Ny hyrbil, denna gång en större tack och lov. Var trångt med 3 väskor och 5 personer i en Toyota Corolla. Jag och Elsa

Framme i Mackay
söndag 22 december 2019 - Mackay, Mackay, Queensland, Australien

Vaknade upp i Airliebeach och fick en god frukost på motellet. Lite shopping i stan innan vi åkte iväg. Stannade till vid en klassisk bar/hotell i en liten håla Kuttabul med många lokala säregna människor. Folk kom å köpte kalla 6pack, en del spelade biljard. Fantastiskt roligtI Mackay

På väg söderut
lördag 21 december 2019 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Igår kväll Fredag kom vi fram till Townsville, hett som tusan. Promenerade iväg till Rockpool en bit från vårt hotell för ett dopp. Hamnade på en jul festival med livemusik och en julmarknad. Ny dag Lördag, packade ihop och körde söderut. Redan efter 20min svängde vi in i Billabong på