Vietnam 2019/20

tisdag 24 december 2019 - onsdag 22 januari 2020 Vietnam 2019/20

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Ho Chi Minh /Saigon
tisdag 21 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej!Då var våra dagar här i Vietnams största stad Ho Chi Minh City, eller Saigon som den fortfarande också kallas, snart över. Vi har gillat staden väldigt mycket. Här finns mycket historia och massor att hitta på. Staden upplevs som modernare än huvudstaden Hanoi och här bor betydligt

Phu Quoc
lördag 18 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi tillbringat en knapp vecka på Vietnams största ö, Phu Quoc. Vårt första boende låg 10 minuters promenad från stranden, i den lilla byn Ông Lang, och var väldigt fint, bortsett från att rummet då vi kom var fullt med mygg. Energiskt började vi jaga de jobbiga små rackarna

Mekongdeltat
söndag 12 januari 2020 - Cái Bè District, Tien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi bott vid mäktiga Mekongfloden i två nätter. Mekongfloden har sitt ursprung på Tibetanska högplatån och rinner genom sex länder innan den mynnar ut i sydkinesiska havet. Fram till gränsen av Vietnam är det endast en flod men här delar den upp sig i två stor floder. Samtidigt

Whale Island
onsdag 8 januari 2020 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Barfotaliv på små öar är den här familjens rätta element. Vi har verkligen älskat våra dagar här. På lilla Whale Island finns bara ett boende. Här finns inga vägar, bilar, moppar, affärer och knappt några människor heller för den delen. Här finns ett trettiotal bungalows men

Hoi An
torsdag 2 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej!På väg från Danang till Hoi An stannade vi till vid Marble Mountain som består av fem kalkstensberg där man förr bröt marmor. Numera är bergen en turistattraktion då bergen är genomborrade med grottor och tunnlar. I grottorna finns fullt med små tempel och statyer. Vi klättrade