Night market
onsdag 8 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Resan har gått in på sina sista dagar.kl är över 10 på kvällen här och 28 grader varmt , puh!å den kvällen valde vi att gå på natt marknaden för å handla peppar å äta  king prawns å red snapper.Orm killen visade sina party tricks likt sist.På dagarna har vi slappat på stranden å

God fortsättning
fredag 3 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har det äntligen blivit 20 talet.Nyårsafton firade vi i den stadsdel som Liss å Ketil bor/bodde i. 8 rätters meny men vi hann sedan ner till en stor Hamnbar där vi satt oss på bästa plats för att se fyrverkerierna, men inte en endast raket sköts upp.Så de är skillnad på nyår å

Besök från väst
måndag 30 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På fredag kvällen kom Fredrikstads borna Lis å Ketil till oss efter att det yrat runt i Saigon ett par dagar.I dag hyrde vi en chaufför som visade den nord västra delen av ön. Först ett besök på en peppar farm som hade mycket andra ätbara växter , så som papaya, mangon, chili, jack

Nu är julen passerad
fredag 27 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På julafton bjöd resorten på vietnamesisk julbord på stranden med levande musik al'a hellre än bra.Till och med tomten kom förbi med Rudolf å delade ut guldtackor, som visade sig innehålla en chockladbit Vi har nu varit här 1 vecka och det första dagarna var det ganska lite folk, men nu

Dan före dopparedagen
måndag 23 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har kommit över den första värme chocken. 28 -30 pendlar termometern mellan. Resa hit gick oväntat raskt 180 km/h i medvind gjorde att vi var framme redan efter 10 h. Vi hade skippat transfer från TUI utan tog en taxi för ca  75 SEK till resorten å var framme minst en timme före de

Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Då är det äntligen dags för vinter semster
torsdag 19 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vår vana troget, så delar vi med oss lite av våran Vinter semester.Vietnam  är resmålet, samma förra vintern, t.o.m samma resort, så det är inte så mycket äventyr denna gång, utan mest äta och dricka gott och slappa för att  ladda batteriena för  inledningen av 20 talet.Först 12