En resa i östra Asien

måndag 21 september 2020 - måndag 21 september 2020

Drömmen om livet runt Sydney Harbour
måndag 8 november 2021 - Sydney, New South Wales, Australien

Nästa år, om allt tillåter, funderar jag på att spendera senhösten i SIdney. Något som känns mer och mer lockande för varje dag som går sett till det rådande höstrugget…Av den anledningen tänkte jag passa på att berätta lite om mina upplevelser av Sidney, som jag hade unnesten att

Singapore högst upp på listan
måndag 16 november 2020 - Singapore

I dessa tider är det lätt hänt att man svävar iväg med olika drömresemål. På senare tid har jag fått upp ögonen allt mer för Asien och i synnerhet Singapore som verkar vara en unik upplevelse. Från flådiga Marina Bay till landets berömda gatumat och mäktiga vyer. Jag är inte

Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

5 sätt du kan fördriva tiden på med din mobil när du är ute och reser
onsdag 17 juni 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från ett hotellrum i Saigon tänkte jag nu dela med mig av några tips för er andra globetrotters där ute.Det finns ofta mycket att beskåda i den omgivning och de landskap som du passerar när du är ute och reser. För den uppmärksamme själva resandet vara lika givande som resmålet i sig.

Sugen på nya äventyr
fredag 20 december 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.Jag