Sri Lanka

måndag 16 december 2019 - lördag 25 januari 2020

Dag 35 av 41

Sri Lanka

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Japp, då kör vi !
fredag 17 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Vågar våga inte 😬?
torsdag 16 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi åker från Sigiriya kl 08:00 mot Kalpitiya.🚘En sträcka på ca nästan 20 mil. Tack och lov är det fina relativt nya vägar men resan tar ändå nästan 5 timmar med ett kort stop för lunch. Det är svårt att hitta vårt hotell Surfpoint Sri Lanka kate willage, inga skyltar någonstans.

En elefant och två världsarv
onsdag 15 januari 2020 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi bor just nu i den del av Sri Lanka som kallas kulturtriangeln. Här finns inte mindre än fem världsarv. Idag är planen att vi ska besöka två av dem, Sigiriyaklippan och Polonnaruva. Vi åker från hotellet kl 8:00 mot Sigiriyaklippan också kallad Lejonklippan🦁. Klippan är ett stort

Adams Peak, vi klarade det!
tisdag 14 januari 2020 - Nallathanniya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi sover dåligt, väntar bara på att klockan ska ringa kl 01:30 och studsar upp när den faktiskt gör det. Vi ska bestiga Sri Prada eller Adams Peak som det också kallas. Klockan är exakt 02:00 när vi står utanför hotellet. Det är helt tyst och ganska mörkt. Tur att Micke ha köpt

Rafting i Kitulgala
måndag 13 januari 2020 - Kitulgala, Centralprovinsen, Sri Lanka

Reser från Kandy mot Kitulgala där vi ska prova forsränning eller rafting som de säger här. När vi kommer fram får vi flytväst, hjälm och en kort instruktion. Ja då kör vi! Turen är ca 5 km och har tre lite högre fall och flera mindre. Det ör riktigt kul och vi paddlar lydigt och