#bortabramenhemmabäst
fredag 24 januari 2020 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vaknar innan kl ringer, vi får inte försova oss😬. Allt är packat och klart så det ör bara att hoppa i kläderna och kila ner till vår Chaufför som väntar. Trots att kl bara är 06:30 så är morgontrafiken i fullgång i Colombo. De flesta bilarna är på väg in till stan och vi på väg

Sista dagen i Sri Lanka
torsdag 23 januari 2020 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Åå så gott vi har sovit😃jättesköna sängar, tyst och svalt👍🏻. Får nästan chocken när vi går ut efter frukost och det är 34 grader😝😥☀️. Vi promenerar till ”one galle face” ett megastort nyöppnat köpcenter i 6 våningar. För att komma in måste vi passera en

Kokoskol och storstad
onsdag 22 januari 2020 -

Vi ger oss iväg från Kalpitiya vid 8:30. Vår Chaufför är 30 minuter sen och jag hinner bli orolig att vi har missförstått varandra😳. Känns väldigt skönt när vi äntligen ser bilen komma 🚘Vi har ett möte med min kollega Rasanga Adikara på Jacobi Carbons fabrik i Nattandiya som

Utan vind☹️
tisdag 21 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Idag har vi inte gjort många knop☺️Långfrukost, badat och läst. Klockan 15:00 åker vi till lagunen för sista lektionen i kitesurf. Jag har inte blivit lika biten av detta som Micke och känner därför jag står över dagens lektion så får han all Ohlas hjälp att komma upp på brädan.

Vinstlott, för en liten valp🐶❤️
måndag 20 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vaknar strax efter kl 8:00 och äter frukost länge länge. Älskar att sitta här och bara titta på allt som sker på stranden. Fiskarna som kör i full fart rakt upp på stranden med sina båtar för att vittja och rensa sina nät. Turisterna som hoppfulla ger sig i väg på Delfinsafari. Vi har

Delfiner och busväder🐬💨
söndag 19 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Idag är vi före personalen till frukost, de är snälla och fixar snabbt iordning allt vi kan önska både till oss och det holländska par som vi ska dela båt med för att leta delfiner. Innan vi ger oss iväg måste vi lösa biljetter till naturreservatet och skriva in våra namn och vart vi

Surfpoint day 3
lördag 18 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi vaknar och går hela 20 meter till hotellets  lilla restaurang och äter frukost länge. Pratar med de andra gästerna och dricker ännu en kopp kaffe. Tittar på fiskarna som kommer in med sina båtar, badar, läser och bara njuter. Här råder ett lugn och en mycket trevlig

Japp, då kör vi !
fredag 17 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Vågar våga inte 😬?
torsdag 16 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vi åker från Sigiriya kl 08:00 mot Kalpitiya.🚘En sträcka på ca nästan 20 mil. Tack och lov är det fina relativt nya vägar men resan tar ändå nästan 5 timmar med ett kort stop för lunch. Det är svårt att hitta vårt hotell Surfpoint Sri Lanka kate willage, inga skyltar någonstans.

En elefant och två världsarv
onsdag 15 januari 2020 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Vi bor just nu i den del av Sri Lanka som kallas kulturtriangeln. Här finns inte mindre än fem världsarv. Idag är planen att vi ska besöka två av dem, Sigiriyaklippan och Polonnaruva. Vi åker från hotellet kl 8:00 mot Sigiriyaklippan också kallad Lejonklippan🦁. Klippan är ett stort