Janne & Jeanette i Vietnam 2020

torsdag 26 december 2019 - måndag 13 januari 2020 Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Singapore sista anhalt 🇸🇬
söndag 12 januari 2020 - Singapore

Hej igenJa det var så, staden "var sig inte lik" 😉 Nu har ju i alla fall Janne inte det minnet exakt hur det såg ut på den tiden men Jeanette som har lite yngre "kom ihåg" minns lite bättre. Vi har också tittat på några av de bilder vi knäppte med vanlig film och dia och man ser ju att

Klart i Hoi An - Nu mot Singapore 🇸🇬

Hej där hemma !Efter några riktigt sköna och intressanta dagar checkade vi idag på morgonen ut från vårt boende på Tropical Beach Resort. Hoi An var en riktigt fin stad den kan vi verkligen rekommendera om någon vill bege sig till Vietnams östkust.vi överraskades med lite regn och fick en

Ny plats nya äventyr - Hoi An
tisdag 7 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Då har vi nått sista anhalten i Vietnam, för denna gången😉🇻🇳(Efter VIetnam väntar Singapore!)Hit tog vi oss via en 4 timmars bussfärd, i en så kallad "sleepingbus" med säten som kunde läggas ända bak så du kunde ligga ner, om du nu det önskar. Lite "ordning" och oklart var det,

Kultur och hälsningar från Hue i mellersta Vietnam
söndag 5 januari 2020 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Dagarna springer iväg... Vi kom igår med flyg från Ho Chi Minh till Hue i mellersta Vietnam. Här upplevde vi första dagen i området kring vårt hotell som om tiden stannat! Såg inte några turister och vandrade bland lokalbefolkningen och deras utbud av " butiker" med aningen solblekta

Stadsliv HCMC
fredag 3 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Då är vi på ny plats och nya utmaningar 🙃Tidig morgon Nyårsdagen och flyget från Phu Quoc till Ho Chi Minh City. Pick up service på flygplatsen, kul o se sitt namn i spretiga bokstäver på en liten pappskylt 😉. Genom stadsmyllret till bokade hotellet EdenStar Hotel & Spa. Lite