Mother's sweet sjuttio's

lördag 11 januari 2020 - måndag 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

The grande finaldag med firarmiddag med stil
söndag 19 januari 2020 - Chatuchakdistriktet, Bangkok, Thailand

Sista dagen... Som vanligt har allt gått i rasande fart, både med tid och aktiviteter. Denna sista dag åkte vi ut till Chatuchuk weekend marknad. Det är en jättemarknad med labyrinter av babiljarders små stånd med babiljarders grejer, mest kläder å krimskrams, men även skor, väskor, mat,

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Tidig morgon till en soft men varm dag
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Alla som känner mig vet att tidiga morgnar inte är det bästa jag vet och få saker kan få mig att frivilligt studsa ur sängen i ottan. Men när Bernt klockan 6 imorse petade försiktigt på mig och viskade lite romantiskt i mitt örat "Älskling, vill du följa med på FTF-jakt?", så....(För

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Högtflygande utflykt, aka Fly like a gibbon monkey in the trees
torsdag 16 januari 2020 - Chon Buri, Thailand

Idag åkte jag, Bernt och Hella på egen utflykt för att lämna storstadens buller och trängsel. Vi var ute i lite väl god tid, då det var aningens förvirrat kring avresetiden. Vi tog en taxi till "pickup-place" och anlände lite innan 9, och det visade sig att avfärd var 9.30 (så vi hann

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Geocaching, sol, sol, centrum, sol.
onsdag 15 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Jag och Bernt började dagen med att gå på ett geocachingevent för att hänga lite med andra nördar i Lumphini Park. Vi var inte så många, men det var trevligt ändå. Vi 2, en kille från Belgien som anordnade det hela, 3 tjecker och en holländsk kvinna. Vi stod och hängde och surrade

Blingblingigt födelsedagsfirande
tisdag 14 januari 2020 - Bangkok, Thailand

HiPP hiPp HurRa för Bernt, för idag är hans födelsedag!! Han fick en modest jamåhanleva-körsång till frukosten och sen var dagen igång!Under dagen hade jag&Bernt lite egentid. Vi anser oss vara "hyfsat vana" resenärer så vi skippade alla arrangerade turer och tog oss själva med