Safari i Sydafrika

tisdag 1 oktober 2019 - onsdag 16 oktober 2019

Omgivningar i Lesotho
lördag 12 oktober 2019 - Lesotho

Lesotho är kargt, kalt och fattigt. Men vad vi förstod väldigt hemkärt för befolkningen. Vi besökte en lokal by och fick en guidad tur runt med mycket information om hur dom lever och har det, regler och ordningar. Det fungerar inte riktigt som i sverige! Små stenhus helt utan golv eller

Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Från Krygerparken till Swaziland
söndag 6 oktober 2019 - Swaziland

Från Krygerparken till Swazilan eller Eswatini som landet heter nu var det många vacka vyer. Camping längs med vägen och mat lagad över öppen eld. Gav mig ut på en cykeltur som inte var så bara, stock, sten, vatten, lera, vallgravar.... men kul var det!

Safari i krygerparken
onsdag 2 oktober 2019 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Resan gick bra hela vägen. Enda missen var att sista flyget från Johannesburg tlll krygerparken tydligen va överlastat. Dock var det inge som sa något innan vi landade och dom meddelade att bagaget inte kom med. Vi hade ju sovsäck i väskan? Som tur är finns det numera glamping att tillgå.