Thailand 2020

lördag 22 februari 2020 - lördag 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Dag 22. Hemresa med eller utan förhinder?
söndag 15 mars 2020 -

0500 hämtas vi på hotellet och körs till Krabi International Airport.Nu är vi ju spända på hur denna resa kommer att bli, med tanke på corona och stängda gränser.På Krabi flygplats märker man ingenting. Inga kontroller eller febermätningar. En flaska handsprit står på en bänk.Det är

Dag 21.  Nap Krabi Hotel
fredag 13 mars 2020 - Krabi Noi, Krabi, Thailand

Idag har vi startat hemresan kan man säga. Ett alternativ som vi INTE valde, var att ta oss i longtailbåt från stranden på Railay klockan 4 på lördagsmorronen, till  Ao Nang och sen leta efter en bil till flygplatsen.Utan vi valde att övernatta nära flygplatsen på Nap Krabi Hotell.Ett

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 20. Hav, pool eller bådadera.
torsdag 12 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En vilodag.Vi har legat vid poolen från åtta på morronen till fyra på eftermiddagen, under ett stort skuggande träd, mestadels.10 meter till poolen, 15 till havet. Vattnet höll 31.4 grader idag. Jag badade inte i poolen, föredrar saltvatten och hav.Vi var på "restaurang" i gårkväll.

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 19. Phang Nga Bay by speedboat.
onsdag 11 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eftersom vi inte kunde komma med på den James Bond-utflykt som vi ville, kom Annette på den lysande idén att hyra en egen speedbåt. Kostade lite mer, men samma program.Klockan 0800 blir till 5 i halv nio innan vår båt dyker upp med två ångerfulla och ursäktande thailändare.1 x 250 hk

Dag 18. Phra Nang Beach.
tisdag 10 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag fick jag med mig Annette och Jörgen på en promenad till Phra Nang Beach. Det är ju egentligen inte så mycket att se. Jag kan inte hålla med om att det är en av Thailands finaste stränder, som en del hävdar. Princessgrotta och phallusgrotta är en turistfälla.Men stigen dit är ju