fredag 3 januari 2020 - lördag 4 juli 2020

Dag 91 av 184

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

Koh Lipe & Langkawi
onsdag 4 mars 2020 - Phiman, Satun, Thailand

Woah...vilken natt och morgon!Sitter på en minivan på väg från Satun i sydvästra Thailand. Vi har gjort vår första visa-run under 5 dagar. Vi är nu på väg mot Trang där vi ska byta minivan och sedan åka vidare "hem" till Koh Lanta. ..Och nu kräks Sanna igen i sätet framför. .Dag 5:

Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Dag 91 av 184
225 Bilder 25 Besökta platser 27 Dagböcker