Koh Lipe & Langkawi
onsdag 4 mars 2020 - Phiman, Satun, Thailand

Woah...vilken natt och morgon!Sitter på en minivan på väg från Satun i sydvästra Thailand. Vi har gjort vår första visa-run under 5 dagar. Vi är nu på väg mot Trang där vi ska byta minivan och sedan åka vidare "hem" till Koh Lanta. ..Och nu kräks Sanna igen i sätet framför. .Dag 5:

Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

Avslutning på en händelserik femte vecka
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning,

Ett virtuellt nedslag i Mölndal, ett besök på kliniken, en grillkväll och så lite reggae på toppen
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det är lördag förmiddag. Sigge och jag sitter bredvid varandra i en bambuhydda på Bambie's, jag med en kaffe i handen och Sigge med en läsplatta. Han har just fått lov att installera Minecraft på den. Det är en lycklig kille. Sanna sover, Saga och Hanna kom precis ned till stranden. Saga

Igår åkte Sigges kompis Frank hem
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Lördag 8 FebruariTiden går fort när man har roligt. Grabbarna fick fem veckor tillsammans, eller vi borde säga att familjerna fick. Det har varit en supertrevlig bekantskap där vi haft mycket kul diskussioner under många kvällar och eftermiddagar tillsammans med Emelie och

Femte veckan i skolan
fredag 7 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej igenDenna veckan har det varit full fart i skolan, både i klassrummet och de har även haft aktiviteter utanför. Saga har bakat kakor och Sigge har bakat thaigodis. Saga och kompisarna hade också livräddning på schemat på idrotten.Tråkigt nog var det också Frank's sista dag i skolan på

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Dag 89 av 184