Samma fast inte?

onsdag 5 februari 2020 - fredag 6 mars 2020 Samma fast inte?

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

I fought the law and the law won - The Clash
söndag 1 mars 2020 -

Så går ju texten på en ganska känd låt med The Clash men jag har gjort om texten lite till ”I fought the infection and the infection won”. Liten uppdatering bara. De flesta av er som läser detta vet att jag gillar att dyka, bada, ta promenader (långa), vandra längs stränder, gå och

Vågorna - Uno Svenningsson
torsdag 27 februari 2020 -

”Med solen i ryggen och vinden i mitt hår. För mina steg mig ner till stranden och för en stund, så blir jag fem år gammal”Så börjar texten på Uno Svenningssons låt ”Vågorna” och jag kände att den är väldigt passande. Har nu tagit mig ner till Thailands sydligaste ö, Koh

Friday smile (Yello)
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dags för ett nytt inlägg här i Resdagboken tycker jag. Det är kanske någon som undrar huruvida jag är kvar i Chiang Mai eller om jag flyttat på mig? Jodå, jag har flyttat på mig. Tog mig de ca 150 milen söder över från Chiang Mai till ön Phuket och väl där till Karon Beach. Just den

Hakuna Matata
torsdag 13 februari 2020 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Då har jag strax varit på semester i en hel vecka. Det som jag bokat i förväg var att vara här i Chiang Mai tills i tisdags men jag förlängde mitt besök här då det finns en hel del att göra och se. Dessutom har jag redan kommit ner i tempot till ”tar en timme i taget och ser vad jag

Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Mitt lilla fejs och jag (Robert Broberg)
lördag 8 februari 2020 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Så, då är man på plats i Chiang Mai. Kan man bocka av det också om jag haft en bucket list. Chiang Mai ligger för er som inte vet ganska långt norr om Bangkok, uppe blad berg och frodig grönska. Hade ju aldrig varit norr om Bangkok så jag tänkte att här vore väl ett bra ställa att