Maldiverna och Qatar

tisdag 11 februari 2020 - onsdag 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Hemma igen.
fredag 13 mars 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Avsluta denna resan - och nästa!!Onsdag förmiddag (4 mars, resdag) på stranden ett par timmar! Packa klart och utcheckning. Taxi till flygplatsen.Så enkelt det är att checka in när man får hjälp av vänlig personal, som sköter den automatiska incheckningen. Inför denna avresan satte vi

Lite mer Doha.
tisdag 3 mars 2020 - Doha, Qatar

Innan vi lämnar Doha vill vi gärna dela med oss lite av Hilton-livet.Visst är det lyxigt att bo så här men det är verkligen en bra avslutning på vår ”semester”.Härligt rum, stort och luftigt (så skönt det är med heltäckningsmatta!!). Badrummet har allt man kan önska sig, t.o.m. en

Lata dagar i Doha
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Så har vi varit i Doha några dagar. Först måste vi meddela att vi har varit med om en kanske historisk händelse (beror naturligtvis på hur fortsättningen blir). Fredsförhandlingarna mellan Talibanerna och USA har genomförts på Hotell Sheraton, nästan vårt grannhotell. Vi har bevakat

Foton
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Försöker få med några foton.

Storstadsliv.
fredag 28 februari 2020 - Doha, Qatar

Till storstaden Doha!Vi fick nästan en heldag på korallstranden innan det var dags att lämna Malahini.Havet lugnare idag, behaglig båtfärd till flygplatsen. Smidig incheckning till flyget, som vi höll på att missa!! Satt i lugn och ro med våra korsord, helt plötsligt var det helt tomt