Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

lördag 29 februari 2020 - måndag 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Madrid runt
söndag 8 mars 2020 - Madrid, Spanien

Igår var det Madrid som gällde. Jag är sjukt effektiv måste jag säga. Funkar bra att ta sig omkring per fot. Han stan runt och till många turistgrejer. Parken El Retiro, sen iväg, upp längd Gran Via, upp i ett sjukt tråkigt varuhus, ner till Sol, vidare till Plaza Mayor, sprang vidare i

Hemma och vänder
torsdag 5 mars 2020 -

Så var man hemma och vänder, rent bokstavligt nästan. Imorgon bär det av till Madrid, så får vi se hur det är för nere.

Lite kultur
onsdag 4 mars 2020 - London, England, Storbritannien

Igår var jag och kollade in Chopin muséet. Det får man väl snällt göra när man är i Warszawa. Nu är jag varken musikalisk eller superintresserad. Men men.. var endå rätt trevlig och man fick lite tid och gå. Efter gick jag och käkade lite lunch på någon polsk restaurang. Tog soppa

Rund tur i staden
tisdag 3 mars 2020 - Warszawa, Masovien, Polen

Igår var det trava runt och kolla in stan. Dock var vädergudarna inte med mig. Så blev en blöt dag. Men var helt ok endå. Först sprang jag förbi, Den okände soldatens grav. Dock, ingen vaktavlösning. Hittade en, judisk museum, som handlade om folk som bodde i de Judiska gettot i Warszawa.

Böter på buss
måndag 2 mars 2020 - Warszawa, Masovien, Polen

Nu är man framme i Warszawa. Natten på hotell vid London Heathrow, var väldigt händelselös. Resan till Warszawa var ok, liten försening på flyget. Men var endå ok. Tog bussen in till stan från flygplatsen. Köpte biljett irl automat, stod något om lokaltransport. Kom på kontrollanter,

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

12 Bilder 4 Besökta platser 7 Dagböcker