Mauritius

lördag 8 februari 2020 - söndag 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Hemresa
söndag 23 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Sista dagen.Frukost som vanligt, utcheckning kl 8.30. Taxin plockade upp oss kl 9. Frame ca kl 10 på flygplatsen, incheckning, säkerhetskontroll, taxfree-shopping, fika, ombyte (från shorts till långbyxor. Usch), ombordstigning, 12 timmars stillasittande.Landar på Arlanda, passkontroll,

Sista dagen! Och drake!
lördag 22 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vi gillar ju stranden på Maritim, så här spenderade vi förmiddagen igen. Jag har släpat på två drakar från Sverige som jag hoppats kunna flyga på någon strand. Och jag har släpat dom vart vi än åkt. Men det har inte funnits en enda plats att flyga dem på. Ingen vind, för liten

Maritim, igen
fredag 21 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vadingen över floden går bättre o bättre för Åsa. Så vi spenderade hela förmiddagen på Maritim. Och snorklade.Vadade tillbaka till sen lunch.Poolhäng på em.Middag på hotellet.

Samma som igår
torsdag 20 februari 2020 -

Dvs vi åkte till Mont Chosiy Beach på förmiddagen, badade, solade (Åsa), skuggade (Jag) och bara njöt av ledigheten.På vägen hem så såg vi ett gäng 'Floats'. Dvs ekipage på vägarna som var utsmyckade som Hinduiska gudar (?). Tydligen var det förberedelser inför morgondagsne Hinduiska

Rastlösa!
onsdag 19 februari 2020 - Grand Baie, Rivière du Rempart, Mauritius

Så var det dags igen. Hyrbil. Två dagar denna gång.Vi hade ju redan varit på den bästa beachen (enligt lokalbefolkningen och många andra), så vi bestämde oss för att åka dit. Men först åkte vi upp till Grand Baie och hittade ett shoppingcenter - La Croisette. Vi behövde ta ut mera