Dag 14 - Slutet närmar sig
söndag 15 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag är det söndag och imorgon åker vi alltså hem :( Vi har haft 2 härliga veckor iaf och hunnit med mycket. Jag har sovit mycket bättre denna natten och sängarna är riktigt sköna. Vi pratade om det och det här är nog bästa stället vi bott på denna resa med tanke på det vackra

Dag 13 - Härliga Lördag
lördag 14 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hade svårt att sova då jag var orolig att nån skulle slå upp dörren eller komma in via toalettfönstret :D Alltså man får så konstiga tankar ibland, ser nog på för mycket våldsfilmer tror jag :) Iaf på så började jag tidigt igen och då som först visade Norwegian att det var fullt

Dag 12 - Dagen D som inte blev
fredag 13 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Detta kommer bli ett långt inlägg. Varit hemma nu i snart 2 veckor men har inte tagit mig tid att skriva men kände jag att det var dags innan jag helt glömmer vad som faktiskt hände. Har fått skriva om det 3 gånger då jag inte hunnit spara det jag skrivit innan resdagboken helt plötsligt

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Dag 11 - Vilket antiklimax!
torsdag 12 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag har vi pratat om att åka till Miami Beach. Det verkar ha regnat väldigt mycket under natten för det var rejäla vattenpölar ute. Det var mulet och lite kyligt i luften efter regnet men efter frukost samlades vi och hämtade ut bilarna. Vi valde att åka A1A ner som är en mindre väg än

Dag 10 - Everglades och alligatorerna
onsdag 11 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Det händer mycket nu och har fullt upp så lite svårt att skriva dagbok men jag skriver när jag får tillfälle i ett worddokument och lägger in här när tiden ges. Foton tar längre tid att lägga in så det få väl bli när jag kommer hem kanske. Idag var det lite mulet så vi bestämde att

Dag 9 - Vilken dag!
tisdag 10 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade runt 7:30 och gick upp och gjorde oss iordning. På detta hotellet ingår frukost och den serveras mellan 6:00 – 9:00. Vi gick ner och där satt Lennartsson o Bempa. Vi gick och tog mat, jag tog stekt potatis och bacon, nån macka och lite juice. Det var en helt ok frukost. Strax efter vi

Dag 8 - Cape Canaveral Kennedy Space Center
måndag 9 mars 2020 -

Idag checkade vi ut för att åka neråt Fort Lauderdale men innan vi åker de timmarna ner bestämde vi att åka till Cape Caneveral för o kolla raketer. Mikael var där 2014 när vi var här senast o jag valde att åka till stranden. Han ville gärna åka tillbaka så jag fick hänga på, nån

Dag 7 - Arnold Palmer Invitational
söndag 8 mars 2020 - Orlando, Florida, USA

Glömde ju skriva igår att när vi kom fram till hotellet i Kissimmee och parkerade så började vi plocka ur bilen och Mikael sa då. Vad har hänt här? Han pekade på sidan av bilen på passagerarsidan. Vi har inte varit emot nånstans och det är högt upp på bakskärmen. Antagligen så har

Dag 6 - Avfärd från Miami Beach mot Kissimmee, Orlando
lördag 7 mars 2020 - Kissimmee, Florida, USA

Idag var det dags att åka vidare. Jag vaknade som vanligt vid 6-tiden och låg o surfade lite för att se vad som händer i världen med Corona. Det är lite oroväckande att det är så många i Sverige som blivit smittade men ännu har vi inte fått några restriktioner att rederiet stängt för

Dag 5 - Golf på Country Club of Miami
fredag 6 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag hade vi bestämt att spela golf igen. Mikael letade fram en bana som låg i Miami och det skulle ta runt 35 min att åka till. Vaknade runt 6 (inga sovmornar här inte :)) men låg och drog mig lite iaf. Drog bort gardinerna och solen hade gått upp och det såg ut att bli en fin dag. Vi gick