Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Undantagstillstånd
lördag 28 mars 2020 -

HejsanDet var ett tag sen jag jag skrev men det beror på att jag inte kommit in på resdagboken. Här har det hänt massor sen sist. I tisdags meddelade premiärministern att beslutet om undantagstillstånd nu träder i kraft fr.o.m. 26 mars och en månad fram. Det innebär bl.a. att man inte

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 -

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Solnedgång
lördag 21 mars 2020 -

HejsanRapport från gårdagen (20/3).Dagen tillbringade Hasse på golfbanan tillsammans med Håkan (en granne). Tina & jag tog det lugnt hemmavid, ja mestadels av dagen nere vid poolen och senare på eftermiddagen på vår solterass under parasollet. En riktigt skön slappardag.Solnedgångar

Thai Life
lördag 21 mars 2020 -

Hej igenHär kommer dagens (21/3) rapport. Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket

Dag 4
onsdag 18 mars 2020 -

Hejsan alla vännerVaknade upp till ännu en varm och solig dag. Efter frukost åkte vi ner till Coconut Beach och var på plats tidigt så vi fick bra solsängar. Någon timme senare var det rätt så fullt, de flesta kommer från olika hotell till de mest populära stränderna och då blir det

Snart börjar semestern
måndag 16 mars 2020 -

Dag 2 här i vårt paradis innehöll en massa måsten. Måste skaffa nytt skattemärke till vespan, måste hyra en vespa då vi är tre personer, måste ta ut pengar, måste betala räkningar, måste, måste, måste.Men så småningom kom vi ner till beachen men inte förrän vid 14-tiden, det blev

Kaos på Phukets international
söndag 15 mars 2020 -

Ja då landade vi nere i Phuket, i väntan på att kliva av planet ser jag ett bekant ansikte. Det är en kollega från Skatteverket, jag får en lite pratstund med honom på bussen och de ska vidare härifrån.i alla fall så kommer vi till passkontrollen och där är det kaos, en stackare står