Ammarnäs 2020

fredag 10 juli 2020 - måndag 3 augusti 2020 Ammarnäs 2020

ammarnäs 2020

Dag 11 av 24
måndag 20 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Ostadigt väder framöver. Coca!!!!Men dagen började iaf bra...inget regn! Vakna som vanligt typ 8-9 något. Bestämde mig snabbt för att idag ska jag pröva kroktjärn. Ett tjärn/sjö jag velat pröva i många år men aldrig blivit av helt enkelt. Vädret SKULLE ju bli bra idag...regnet

Dag 9 av 24
söndag 19 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Vakna upp med fint väder åt lite snabbt bara sen drog jag ner till tjulån. Skulle bara fiska nån timme för att sen hem o vila och se BoIS. Helt ok, fisken var rätt bra på G. Tog en efter 3-4 kast. En fin harr på ca 44cm. Gick och glufsa i sig min spent spinner. O detta var vid Smiths hus

Dag 10 av 24
söndag 19 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Idag blev de en tur till vindelån. Lovat möööög väder i eftermiddag så tog en lugn skön dag där och gick o leta lite vak. Fiska ca två Tim sen börja det dugga lite lätt. Träffa nån snubbe från götet som fiska på ett vak. Under tiden han skulle byta fluga erbjöd han mig att ta ett

Dag 7 av 25
fredag 17 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Idag tänkte jag prova på två nya ställen. Jag börja med att vandra upp till karsbäcken.mycket behaglig och lätt vandring dit. Där var så fint uppe men inga kläckningar, inga vak. Gick längs med bäcken hela vägen upp men inget. Hitta en (enligt norrlänningarna en liten pöl, nere i

Dag 8 av 24
fredag 17 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Tog ytterligare en låååång sovmorgon. Det var jag värd efter gårdagens vandring. För en norrlänning e de kanske som en fika hos en granne men för en skåning var det lite jobbigt 🤣. Efter en dunder frukost började jag dagen med fiske i Vindelälven. Tänkte kolla om harren var på G