Med Husbil mot Boden och tillbaka

fredag 10 juli 2020 - fredag 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Orsa rovdjurspark
onsdag 29 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag ställde vi ingen klocka då vi har gångavstånd till djurparken. Vi vaknade ändå rätt så tidigt men behövde inte stressa i oss frukost.Väl inne i parken började vi att leta efter djuren i de olika hägnen. De har väldigt stora hägn så det kan vara lite svårt att få syn på alla

Mot Orsa
tisdag 28 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Vi vaknade till strålande sol och tog en sista tur till Ristafallet för att ta lite bilder och njuta in i det sista.I god tid lämnade vi Åre och var alla vid gott mod, August somnade så vi bestämde oss för att köra på. Strax innan Sveg vaknade August så där fick det bli lunch på sibylla

Trollstigen o bergbanan
måndag 27 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Idag hade Tobbe lyckats ställa klockan och vi kom iväg tidigare idag och målet för dagen var den gamla bergbanan och Trollstigen. August hade verkligen sett fram emot att få åka tåg. Väl framme vid bergbanan hade vi turen att tåget stod inne och precis skulle avgå. Vi fick fina platser

Åreskutan
söndag 26 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Klockan skulle ringa kl 08.00 men när Carro och Brage vaknade konstaterade de att klockan var 08.40 och resten av familjen sov fortfarande.Dagens mål var Åreskutan med kabinbanan och Tobbe var helt säker på att den gick och läste högt och tydligt för familjen att den öppnar ju faktiskt den

Fall x2
lördag 25 juli 2020 -

Idag vaknade vi pigga och glada av bruset från Ristafallet.Efter frukost var det dags att vandra ner mot Ristafallet försatt kika närmare på det. Vi vandrade ner till en liten vik alldeles nedanför där pojkarna kunde stå och kasta sten i vattnet, hade vi inte sagt att vi måste vidare hade