Semester i Sverige - javisst går det!

söndag 19 juli 2020 - måndag 10 augusti 2020

Dag 18 av 23

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Siljan runt
onsdag 5 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Vi velade en stund på morgonen kring vad vi skulle hitta på idag. Buss in till Mora eller riva tältet och istället ge oss ut på längre äventyr med Transiten?Det blev alternativ 2. Vi (läs Henrik) har efter dessa veckor blivit ganska snabba på att ta upp o ner tältet, och eftersom Henriks

I Vasas spår
tisdag 4 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Redan när vi började planera för vår Sverige-semester pratade Henrik o Theo om att det vore kul att testa att cykla Cykel-Vasa-sträckan. Henrik har deltagit i tävlingen 3 ggr tidigare, men för Theo skulle det förstås krävas lite extra.Vaknade till strålande solsken och efter frukost

Sveriges högsta vattenfall
måndag 3 augusti 2020 - Särna, Dalarnas län, Sverige

Efter frukost o städning lämnade vi stugan. Henrik hade siktat in sig på Lofsdalen, där han o Theo skulle cykla lite downhill. När vi efter många om o men kom fram verkade hela byn ha tagit semester. Helt dött, inget öppet. Mer än en dålig restaurang på campingen, där vi slängde i oss

Bästa vattenfallet hittills
söndag 2 augusti 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

Nu närmar vi oss slutet på denna Sverige-resa och börjar förbereda oss för hemresa, dock med några trevliga övernattningar längs vägen.Idag åkte vi iväg för ytterligare en liten vandring till ett vattenfall. Detta låg utanför Klövsjö och hette Fettjeåfallet. Det inbegrep en

Samevistet o Fallmoran
lördag 1 augusti 2020 -

Så skönt att sova i stuga i natt. Efter frukost packade vi ryggsäcken och åkte till Storhogna och parkerade. Planen var att vandra till Samevistet och Fallmoran. Samevistet, där det finns en våffelstuga, har vi besökt nån gång vintertid. Nu var stugan stängd, men det var ändå ett bra

Semester i Sverige - javisst går det!

Dag 18 av 23
2 Bilder 6 Besökta platser 18 Dagböcker