Med Sagan utmed kusten

söndag 9 augusti 2020 - måndag 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
I väntan på att vikarna töms
söndag 16 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Fjärdlång, i härligt väder. Nu blåser den svaga vinden in i aktern och svalkar. I går gick vi till campingen på öns södra ände, där vi fikade i kiosken, kikade på Thielska villan, som är vandrarhem, mm. Detta är sista veckan som kiosken är öppen. Nu börjar ju

Fortsatt strul med ankarspelet
fredag 14 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Först en rättelse av gårdagens inlägg. Vid Utö gick vi givetvis in på bryggans läsida. Vi gick upp lovart mot bryggan. Nu har vi kommit till Fjärdlång och smugit längst in i sydvästra hörnet i perfekt lä, men utan kvällssol. Nu vägrar ankarspelet helt, har låst sig. Tur att vi har