En tripp till Indien

onsdag 17 september 2003 - onsdag 17 december 2003

En tripp till Indien för att fira min examen! Yoga, elefanter, vandra i bergen, festa, kalaripayat, delhi-belly, tempel, Taj Mahal, Gagnes, Dharamsala, Varanasi.

Senator Thakur.
måndag 15 december 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

När jag åkte tåg till Goa för ett tag sen delade jag kupe med Ekanath K. Thakur som är en indisk Senator. Egentligen var han ledarmot i Rajya Sabha men det motsvarar en senator i USA eftersom Rajya Sabha är indiska överhuset. Iallafall. När vi satt där på tåget så försökte jag

Till Thiruvananthapuram.
lördag 6 december 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej igen! Nu är jag i Thiruvananthapuram som ligger bara några mil från Indiens sydspets men omkring 270 mil från Leh i Ladak. Här är jättevarmt och soligt. Resan börjar nu närma sig sitt slut och den sista sevärdheten blir att kolla på kalaripayatt-träning ikväll. Kalaripayatt är

Indien Light
måndag 24 november 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

Här är gudagott att vara, ack vad livet dock är skönt! Nu har jag slappat på stranden i Goa i tre dagar; kollat på delfiner, ätit och solat. Det finns inte så mycket mer att göra i Benaulim och det var jätteskönt att varva ner efter allt resande. Goa beskrevs av en svensk jag träffade

Kamelsafari i Thar-öknen.
måndag 17 november 2003 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Hejsan allihop! Nu är jag tillbaks i Pushkar igen efter en kort utflykt till Jaisalmer. Jag kom hit förra veckan och bestämde mig för att slappa några dagar och sen skippa resten av Rajastan och istället åka direkt ner till Goa för att fortsätta slappandet. Men när jag fixat biljetter

Under Bodi-trädet.
onsdag 5 november 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

Ahh!!! Nu har jag precis avslutat en femdagars retreat i Bodgaya. Bodgaya är platsen där prins Siddharta satt och mediterade när han blev upplyst och blev Budda. Här i Bodgaya finns alltså ett stort tempel på platsen där han satt samt en ättling till trädet han satt under. Här finns