I Thailand med ryggsäck!

tisdag 18 oktober 2005 - torsdag 15 december 2005

Jag startar det nya livet som pensionär med en ryggsäcksresa till det varma landet. Stannar i ca 2 månader. Besöker bl a Bangkok, Bang Saeng, Hua Hin och så långtid på Ko Lanta. Vill Du följa med??? Du är välkommen!! Malte

En Riktigt God Jul!!!
onsdag 21 december 2005 - Bangkok, Thailand

Hej !Efter någa avkopplande dagar på Kata Beach i Phuket, är jag nu åter i svala, sköna Sverige!Omtumlande resa...kroppen behövde minst tre dyngn för att någorlunda hitta rytmen...men nu har den hunnit i fatt mig.Det var underbart att återse mina nära och kära.Julen står vid dörren och

Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
2,5 milj turister kan inte ha fel...
fredag 9 december 2005 - Bangkok, Thailand

...for sa manga resenarer kommet till on Phuket varje ar. Av dessa ar drygt 200.000 svenskar. Manga av turisterna kommer bara till Patong- Karon- och Kata -stranderna. Dar de tillbringar sin korta semestertid. Det ar synd, darfor bortom denna luftkonditionerade kuliss vantar nagot helt annorlunda.

En plats i varldsklass!
torsdag 1 december 2005 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej!... ja sa uttalade sig DN:s resereporter om Ko Lanta. Jag har traffat honom nagra ganger har pa on. Han skriver ett reportagesom publiceras i DN resebilagan under dec-jan sa hall ogonen oppna!!! Pa stranderna finns inga solstolar eller parasoller. Sanden ar grov pa vissa stallen, men mjuk sand

Phi Phi Don
söndag 13 november 2005 - Bangkok, Thailand

Hej alla Glada! Nu har jag har varit pa de vykortsvackra Phi Phi oarana. Men Tsunamin har gjort stora revor i kortet. Det finns hur mycket som helst at gora dar och det tar tid, lang tid! Jag hjalpte en kille med att plantera nagra trad, i nagra timmar, istallet for min motionsrunda pa

Krabi
måndag 7 november 2005 - Bangkok, Thailand

Sawatdii = Hej! Efter en fin dagsresa med en Volvobuss, fran Hua Hin, kom jag till Krabi sent pa kvallen. Bussen var inredd i rod sammet, rosa gardiner, AC och med 4 mans besattning. Mat ingick ocksa i resans pris. Jag fick en verkligt fin overblick av hela sodra Thailand. Turen var ca 60 mil och