SWY18! Route; Japan-Singapore-India-Kenya-Mauritius-Singapore-Japan

måndag 9 januari 2006 - fredag 3 mars 2006

SWY18 - Ship for World Youth - ett evenemang som anordnas och finansieras av den japanska regeringen. Varje år sedan 1988 har ett antal olika nationer världen över inbjudits att delta, och Sverige är med för tredje gången. Syftet med det hela är att öka förståelsen för Japan, främja interkulturella relationer, skapa globala nätverk m.m. Vilken grej!

Mauritius dag 2
onsdag 5 juli 2006 - Alingsås, Västra Götalands län, Sverige

Halloj igen! Här följer nu lite fortsättning från Mauritiusvisiten. Hmmm... Jo, vi hade just besökt en supermarket - The Jumbo Hyper Market. Efter en tid där var det dags att samlas vid bussarna och åka tillbaka till Nippon Maru. Vid 18-tiden var vi tillbaka, då var det ombyte och

Mauritius dag 1!
lördag 10 juni 2006 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Hoho hallå vänner! Nu var det dags för en liten redogörelse om hur det var på den mytomspunna lyxsemesterön - Mauritius! Här kommer alltså en lite rapport om mina intryck och vad vi gjorde där. Just nu, i skrivande stund, är det riktigt varmt här i Falköping. Dock inte samma värme som

Kenya dag 3!
måndag 22 maj 2006 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Men se goddagens igen! Jambo Jambo Jambo! Nu var det alltså dags för sista dagen i Kenya. Hmmm. Jo - dagen började med wake up call 06.45. Sedan frulle klockan 07.00, för att grunda för dagens övningar. Klockan 08.00 samlades vi vid bussarna, by lettergroups. Så bar det av i sedvanlig

Kenya dag 2!

Jambo igen! Nu äntligen är det dags för fortsättning på Kenyasejouren! Vi hoppar rakt in i dag två. Hmmm... Jo - frulle i vanlig ordning, samling halv nio vid bussarna - by lettergroups. Min grupp - B-Groupu (Best Groupu!), och A-gruppen var de två grupperna som tillsammans skulle besöka

Kenya!
onsdag 19 april 2006 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Jambo! Jambo bwana! (Hej! Hej så mycket!/ typ...) Nu är det äntligen dags för en liten rapport om mina förehavanden i Kenya! Innan jag börjar skriva mer än så här, vill jag bara passa på att sammanfatta mina intryck i en mening - supermegajättetrevligt land som jag gärna vill åka

SWY18! Route; Japan-Singapore-India-Kenya-Mauritius-Singapore-Japan

352 Bilder 6 Besökta platser 18 Dagböcker