NZ

måndag 13 mars 2006 - fredag 14 april 2006

Landar i Auckland och tar oss sen runt med bussar över hela Nya Zeeland. Vi slutar resan i Christchurch.

Gummibandshopp
onsdag 12 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Ja Gerd "gummibandshoppet" ar genomfort och Annki var inte orolig, det gick bra och var superkul. Battre an fallskarmshoppet. Kanns ganska bra att ha gjort det vid tillfallet hogsta bungyhoppet i varlden. 134 m. Lite dyrt iofs, var det vart det? Nja kanske, men det var en once in a lifetime-grej.

Long walk
fredag 7 april 2006 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Kia ora Vi har haft tre skona dagar har i Wanaka, det ar en mysig stad som ligger bland en massa hoga berg. Sa da tankte vi varfor inte bestiga ett. Charlie har velat gora det hela tiden, men vi har inte haft tillfalle. Men nu fick vi det, sa igar tisdag hade vi sallskap av 2 tjejer, iaf en hela

Singing in the rain
tisdag 4 april 2006 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Tjaba Allt val med oss, lite blota bara, fortfarande. Tyvarr blev det ingen glaciarklattring i och med att det regnade floder och glaciaren blev avstangd. Sa ingen trevlig promenad. Istallet blev det chips och cola pa rummet. Vi lamnade Frans Josef imorse vid 7.30 for att aka vidare mot Wanaka,

Uppklatt, utklatt och klattring
lördag 1 april 2006 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Efter lite buss, kanns som att det ar allt vi gor har. men det stammer nog ocksa. Sa kom vi igar fram efter att fran Nelson akt i ett par timmar, fem for att vara exakt fram till Lake Pub Hostel tror jag det hette. Den drevs av en 86 ar gammal gubbe med langt stort skagg men pigg som en

Allt vel
tisdag 28 mars 2006 - Nelson, Nya Zeeland

Hej hej Her e allt bara bra vi har nu kommit over till den sydon. En so lenge ser den lika dan ut som den andra, men tydligen ska det vara finare natur her. I den staden som vi er nu so er centrum av NZ. + att her so er lord of the rings ringen gjord. Idag so okte vi ferja over mellan oarna det