OZ

lördag 15 april 2006 - lördag 13 maj 2006

Från Christchurch flyger vi till Sydney och sen hela östkusten upp med bussar till Barriärrevet. Där det ska dykas surfas och chilla. Sen tar vi oss ner till Brisbane och där bär det vidare till Malaysia.

Tongarra
onsdag 10 maj 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Hej hej Nu har vi varit ute pa vattnet i 3 dar. Hade mycket roligt. Trots att det va en partybat, gjorde inget. Alla festa forsta kvallen men den andra sa tog alla det lugnt och slappade och sjong allsang. vi va med forstas! Det fanns mycke svenskar pa baten men det gjorde inge for alla va

Tongarra
onsdag 10 maj 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Wildlife

Igar kom vi tillbaka fran Fraser Island, en stor sando som ligger mellan Brisbane och Mackay. Vi var ute i tre dagar och tva natter pa en safari med 4hjulsdriven jeep. Vi var nio personer i gruppen med en salig blandning av tyskar, svenskar, britter, och amerikaner och fransman. Hela on bestar av

No Vacancy
lördag 22 april 2006 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Nu ar vi i Byron Bay och har varit har i tva dagar nu/ en natt. Vi hade en period i Newcastle som praglades av ren o skar panik nar vi ringde till hostels i Byron Bay for att boka rum, men att vi mottes av orden "No vacancy whatsoever". Efter en hel dag av ringandes och sokandes sa hittade vi efter

Kangaroos
onsdag 19 april 2006 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Idag har vi varit ute och akt lite lokalbuss till ett litet naturreservat som ligger i Newcastles fororter. Blackbutt Reserve. Dar sag vi kangurur, wombats, emuer och en mangd faglar. Vi gick aven en rainforest walk pa en km ungefar. Sag dar en acklig slemmig odla. Allt detta, helt gratis. Tyvarr