Tanzania

Demani lodge
måndag 11 september 2017 - Paje, Södra Zanzibar, Tanzania

Nu har vi flyttat på oss igen och är på Zanzibars östkust. Lite dålig timing när vi gick till havet första gången, för det var precis vid lågvatten då man fick gå några hundra meter extra på den långrunda stranden. Nu har vi lärt oss hur schemat för detta ser ut. Det finns pool på

Magknip
söndag 10 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen tillbringade jag mestadels i sängen. Riktigt ont i magen och frekvent behov av att uppsöka dass. Nu har jag levt på vatten och resorb ett tag. Nästan inget ont längre, men behöver ha toa nära till hands. Damerna har använt tiden här i Zanzibar town till shopping, mera shopping

Regn
lördag 9 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen ägnade vi åt att utforska stadskärnan "Stone town", som är ett virrvarr av smala gränder och mycket butiker. På väg till kryddmarknaden överraskades vi av ett tropiskt regn - så intensivt regnande tror jag inte kan förekomma i Sverige. Middagen åt vi på Mercury house, som är

Africa house
fredag 8 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Efter morgonturen fortsatte vi igår med ytterligare safari på vägen ut från parken Tarangeri. Sedan vidare till Arusha för flyg till Zanzibar, där vi är nu. Vi bor på Africa house hotel precis vid vattnet, dock ingen badmöjlighet just här. Dagen har jag inlett med en joggingrunda. Det

Geparder
torsdag 7 september 2017 - Tarangire National Park, Manyara, Tanzania

Även idag startade vi med en tidig runda före frukost. Direkt utanför lodgen gick ett lejon på vägen, förmodligen hade hon försökt ta sig in för att äta oss tidigare under natten. Höjdpunkten på morgonturen var att se en gepardhona med en unge som sprang runt och lekte en stund.

Masajer
onsdag 6 september 2017 - Tarangire National Park, Manyara, Tanzania

Dagens besök i en masaj-by var med lite dubbla känslor. Intressant att se hur de bor och få information om deras traditioner  och levnadssätt. Mindre kul att det har blivit en så extrem kommersialisering av detta. Från det att vi kom och betalade obligatoriska 20 dollar  i inträdesavgift

Hög höjd
onsdag 6 september 2017 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Inatt har vi sovit på dryga 2000m på toppen av Ngorongoro-kratern. Här var det lite svalare, i varje rum fanns en liten kamin som höll värmen. Under natten hördes elefanterna trumpeta alldeles utanför lodgen. Gårdagen fortsatte med ytterligare djur, bl.a. flodhästar och ett kopulerande

Soluppgång
tisdag 5 september 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Idag har vi startat med en tidig safaritur och sett både soluppgång och många djur. En grupp hyenor och ett lejon strök precis kring bilen. En buffelhjord planerade att anfalla oss, men ångrade sig. Nu är vi åter i campen för en rejäl frukost innan safarit fortsätter.

Big four
måndag 4 september 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Idag har vi skumpat i en jeep hela dagen. Många lejon, elefanter, bufflar och två leoparder - vi hoppas på noshörnimg imorgon, så har vi sett alla de fem stora sedan.Inatt ska vi tälta bland djuren. Därutöver många olika andra djur, flodhästar, giraffer, massor av fåglar, apor och

Safari
måndag 4 september 2017 - Mwanza, Tanzania

Nu drar vi mot Serengeti

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Rosa bussarna

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Tanzania Zanzibar

Tanzania Zanzibar