Tanzania

Time to leave
onsdag 15 november 2017 - Jambiani, Södra Zanzibar, Tanzania

Onsdagen är här. Sista soluppgången. Hela resan har jag vaknat tidigt och haft svårt att somna om. Bäst att ta vara på tiden. I serengeti såg jag soluppgången båda morgnarna. På Zanzibar likaså. Även sista morgonen vaknade jag av mig själv 05.30, precis lagom tid att stiga upp,

Dolphin tour Zanzibar
måndag 13 november 2017 - Jambiani, Södra Zanzibar, Tanzania

Tidig uppstigning och bilen styrde mot Zanzibars sydvästra udde. Där väntade vår lilla motorbåt på oss för att sedan ta oss ut till djupet, och delfinerna. Delfinerna var såklart vilda och levde fritt ute i havet. Vi fick åka i ca 45min för att komma till platsen där de var för dagen.

Zanzibar
söndag 12 november 2017 - Jambiani, Södra Zanzibar, Tanzania

Zanzibar håller helt klart vad det lovar. Ljumna kvällar, varma vindar, god mat, gott vin, GRYMMA pina coladas, och härligt familjesällskap. Det blir mycket rast och ro samt bad i havet. Vår "Jetti bar" som hör till resorten får oftast servera oss lunch. Favoriten är helt klart grillad

Enjoying our Chateu la Victoire
söndag 19 november 2017 - Bukoba, Kagera, Tanzania

It is now 13 years since we started to build on this house and since Christmas 2009 we have visited Bukoba every December. Now all building works are finished and we enjoy the life in Busimbe looking out over Lake Victoria. In our garden we pick ripe mangoes, oranges,lime, papaya and avaocados.

Thomas Stalin
BukobaThomas i Busimbe Bukoba
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
ngorongoro crater
tisdag 7 november 2017 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Dags för sista dagen med gamedrive genom Serengeti och ner i ngorongorokratern. Natten till idag hörde Markus vad han trodde var ett lejon som röt utanför tältet. Jajamensan, visst var det det. De trodde nämligen att det var en flock som höll till alldeles bakom tältcampen. Herregud vilken

Serengeti game drive dag 2
måndag 6 november 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Dag två och dags för gamedrive hela dagen. Vi hade ju några missions att försöka finna. Leoparden är inte alls lätt att se och verkligen ingen garanti för alla som kommer hit. Shaffie brukar se den 1 gång av 3 han besöker Serengeti. Geparden, också ett sällsynt rovdjur. Sen självklart

Serengeti
söndag 5 november 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Första dagen på vårt safariäventyr. Vi blev hämtade av vår safariguide Shaffie som ska sällskapa oss i 3 hela dagar. Att åka över 40 mil i en Toyota Landcruiser på en dag var grymt coolt. Utsikt över Ngorongoro-kratern och sedan spaning efter vilda djur. Mellan utkiksplatsen ut över

Arusha
lördag 4 november 2017 - Arusha, Tanzania

Äntligen på plats i Afrika!Resan hit kändes längre än den var. När vi landade i Arusha var rumpan öm och benen bortdomnade. Jag får alltid lite ont av längre flygningar men denna var ändå bara 8,5h. Kroppen stannar liksom av och det tar några dagar innan man är i fas igen.Vägen till

Demani lodge
måndag 11 september 2017 - Paje, Södra Zanzibar, Tanzania

Nu har vi flyttat på oss igen och är på Zanzibars östkust. Lite dålig timing när vi gick till havet första gången, för det var precis vid lågvatten då man fick gå några hundra meter extra på den långrunda stranden. Nu har vi lärt oss hur schemat för detta ser ut. Det finns pool på

Magknip
söndag 10 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen tillbringade jag mestadels i sängen. Riktigt ont i magen och frekvent behov av att uppsöka dass. Nu har jag levt på vatten och resorb ett tag. Nästan inget ont längre, men behöver ha toa nära till hands. Damerna har använt tiden här i Zanzibar town till shopping, mera shopping

Sjöbloms goes wild!

Sjöbloms goes wild!

4 november 2017 - 16 november 2017

Familjen Sjöblom goes to Africa. Några dagars safari i Tanzania och en veckas sol- och badsemester på Zanzibar.

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Rosa bussarna

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Tanzania Zanzibar

Tanzania Zanzibar