Uppdaterar
måndag 24 juni 2019 - Tanzania

hej, vi har inte haft wi-fi för än nu, och det är inte helt pålitligt, men vi försöker......vi har precis lämnat masai mara och fantastisk safari och har precis landat i Zanzibar stonetown.vi har bott fantastiskt bra på två olika camper i safaritält

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Vilodag vid havet
lördag 29 december 2018 - Bagamoyo, Pwani, Tanzania

HejIdag har vi haft en skön vilodag vid havet i Bagamoyo och Travellers Lodge!Varmt!Kram Saija & Benny

Bussdag!
fredag 28 december 2018 - Bagamoyo, Pwani, Tanzania

Hej!Efter packning och frukost promenerar vi till busshållplatsen för att åka med en stor reguljärbuss till Bagamoyo och Travellers Lodge - resan tog hela 7 h. De fina bungalowsen ligger direkt vid havet! här är det varmt må ni tro, drygt 30-33 grader :-) Guiden sa att det var varmare i

Regnskog!
torsdag 27 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!Efter frukost plockade vi ihop alla saker och 6 bärare tog tält/köksutrustning mm och vi själva tog vår egen packning och började vandringen tillbaka till bergsbyn Chome. Vi träffade på ett bröllopspar och dess följe utanför en bykyrka. Vi blev inbjudna att både delta samt bli

Fridag i regnskogen
onsdag 26 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!På vår fridag i regnskogen gick vi diverse turer alltefter behag - inledningsvis med guiden och en genomgång av diverse växter, därefter  inriktade vi oss på fåglar o djur, dock inga mängder men en del apor och fåglar kunde vi beskåda.Kram Saija & Benny

Till regnskogen
tisdag 25 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!Tidig frukost tillsammans med familjen (Esters goda dougnuts smakade underbart) och packning av de viktigaste sakerna de närmsta 3 dagarna i regnskogen! Vid samlingen i byn blev jag (Benny) uppvaktad med sång av både reskamrater, guider och små bybarn. Presenten blev en Tanzania-tröja-

Bergsbyn Chome
måndag 24 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!Efter frukost (Ägg, bröd, nötter, vattenmelon) med familjen besökte vi hälsocentret - som ansvarar för 7000-12000 peroner, 3 läkare, ngr ssk, biträden, labbtekniker samt BMA o administratör. Praktiserande läkare berättar om att de vanligaste åkommorna bland befolkningen var problem

Till bergsbyn
söndag 23 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!Vi börjar med en promenad till marknaden för att handla gåvor till våra kommande byfamiljer som vi ska bo hos. Vi köpte 5kg ris, pennor, sudd, linjal, skriv o ritböcker, färgpennor, te samt en typ av sarong till mamman. Till pappan i familjen hittade vi inget passande på marknaden och

Resdag!
lördag 22 december 2018 - Same, Kilimanjaro, Tanzania

Hej!En resdag, från Karatu till Same, först med jeepar sedan med minibuss någon timma och sedan en lite bättre buss. Övernattning på Elephant motel. Bästa hotellet hittills och dessutom med WiFi, så vi kunde uppdatera oss på mail och tanka upp bilder inför flera dagar i regnskogen!Kram

Ngorongoro nationalpark
fredag 21 december 2018 - Karatu, Manyara, Tanzania

Hej!Idag har varit en fantastisk dag i Ngorongorokratern - mycket djur och underbar natur o befolkning.Efter en lång väg uppför Ngorogorokratern hälsade vi på i en Masaiby, där vi fick se deras traditionella danser och sånger samt hyddor gjorda av lera och kodynga. Som förväntat fick vi

Drömsemestern

Drömsemestern

17 juni 2019 - 3 juli 2019

Till Kenya vidare till Tanzania o Zanzibar

Big Five

Big Five

18 december 2018 - 6 januari 2019

Natur, djur o kultur i Östafrika!

12 augusti 2018 - 15 juni 2019

Mitt år i Dar es Salaam på Nordic Shool. Där jag kommer att jobba under ht 2018-vt2019. Och förhoppningsvis många spännande utflykter runt Dar.

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

5 juli 2018 - 20 juli 2018

Drömresan Tarangire Nationalpark, Serengeti Nationalpark, masai landsby, Ngorongoro Crater, Lake Manyara Nationalpark, Zanzibar

Amanda i Kenya

Amanda i Kenya

27 januari 2018 - 8 april 2018

Under 9 veckor kommer jag, Amanda befinna mig i Kenyas huvudstad Nairobi för att göra min slutpraktik på den svenska skolan i Nairobi! Det kommer utan tvekan bli ett minne för livet 🦁🌴 välkomna att följa med mig på denna resa!

Sjöbloms goes wild!

Sjöbloms goes wild!

4 november 2017 - 16 november 2017

Familjen Sjöblom goes to Africa. Några dagars safari i Tanzania och en veckas sol- och badsemester på Zanzibar.

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Vår bröllopsresa till Zanzibar