Tanzania

Besök i Stone Town
fredag 21 juli 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Förmiddag med bad, strand och pool. Temperaturen behaglig runt 28grader.Strul med Anders mage resulterade i doktorbesök på grannhotellet. Ordinerades förutom antibiotika även gingerte med socker och lime tillsammans med kokt ris och ljust toast. Sådär kul, men all den goda maten smakar

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit

Första dagen på zanzibar
tisdag 18 juli 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tillbaka till igår morse. Vi glömde nämna en trevlig upplevelse.  Innan vi lämnade Lushuto så besökte jag nunnornas auditorium sal. Där var 120 barn sjungande och klappande. Det var riktigt häftigt att se deras glädje och gemensamma rörelser. Idag vaknade Anders tidigt och gick ut på

Mot Zanzibar
måndag 17 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.Keybwanas far ska vara

Dag två på trekking
söndag 16 juli 2017 - MamboViewPoint Eco Lodge, Mambo, Tanga, Tanzania

Efter en mycket kall natt med mycket kläder på oss, jag i  vandrarbyxor, t-shorts, långärmad sporttröja, tjocktröja och  vindjacka med huva, vaknar vi upp i vårt enkla rum vid 7-tiden till klar himmel. Härligt-nu får vi se den fantastiska utsikten över berg, stäpp och sjöar. Efter en

Start på 2-dagarsvandring
lördag 15 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Vi har packat ryggsäckarna för en natts kall övernattning och åker upp en bit med Keys van innan vi startar vandringen i behagligt klimat. Det går brant uppåt medan Key stannar till då och då och visar på olika växter och dess förträfflighet mot både det ena och andra. Vi passerar

Dag 1 lushuto st eugenes lodge
fredag 14 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Vi vaknar denna fredag till sång kl 06:30. Är det nunnorna eller alla barn från montessoriskolan som sjunger? Vi är lite för trötta att kolla läget. Men mysigt är det. Efter en enkel frukost med god omelett är det dags att ge sig ut på trekking med vår guide Key. Han är mycket duktig

Resa mot Usambarabergen🗻
torsdag 13 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Tillbaka ur wifi-skugga, nu ska vi skriva ifatt👍 Vi startar från härliga Tloma-lodgen 07:30. Mushi ska köra oss hela vägen till Lushoto med safarijeepen. Han varnar oss för en låång resa, och det blir det...Samma väg tillbaka via Manyara och Arusha. Där stannar vi vid ATM för

Sista safaridagen
onsdag 12 juli 2017 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Ännu en tidig start, regndroppar på vindrutan uppför kratersluttningen med regnskogsaktig vegetation.Höga förväntningar på safarifinalen. 250 km2 (?) yta omgärdat av 600m branta sluttningar där mängder av djur strosar omkring. Det blev flera fina spaningar på lejon, bl a en hane som låg

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Rosa bussarna

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Tanzania Zanzibar

Ner till Alis hus på Kendwas strand över nyår

Bröllopsresa :) <3

Bröllopsresa :) <3

16 september 2016 - 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

Lindvallarna
AnkiLindvall