Norra Zanzibar

Sista dagen på Zanzibar
lördag 22 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Gårdagens besök i Stonetown var spännande men ingen vacker syn. Smutsigt och dåligt underhåll. Vi beslöt redan på kvällen att vi skulle ta det lugnt vår sista dag på zanzibar. Vi hoppades på sol. Morgonen startade med att Anders och Albin gick upp tidigt under strålande sol för att

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit

Lindvallarna i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Mot Zanzibar
måndag 17 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.Keybwanas far ska vara

Lindvallarna i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Utflykts dag
onsdag 5 juli 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Klockan ringde sju och alla vaknade sega men förväntansfulla över dagens utflykt. Vi åt frukost och packade ihop vad vi trodde oss behöva ta med under dagen. Vår chaufför kom vid halv nio och körde oss först till kryddplantaget. Där möte vi två Spiceboys som guidade oss genom plantaget

Bara vara dag
tisdag 4 juli 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Idag hade vi en riktigt skön slappardag. Vi spenderade fm på stranden och en bit in på em. För att avsluta vid poolen. Det blev en match med boule och ett par varv med ”skit gubbe”. Erik var på massage, en underbar timme med en genomkörare för hela kroppen.Det blev många sidor lästa i

Moln, moln och moln
måndag 3 juli 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Vi kan inte nog beskriva hur trevligt det är att komma upp till ett bord dukat åt oss. Med två stora koppar och personalen kommer med ugnsvarma scones direkt till bordet. Efter ett par dagar utan müsli var detta åter på menyn, egen gjort så klart! Efter frukost och den obligatoriska

Speldag
söndag 2 juli 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Dagen kan sammanfattas i ett ord – spel. Vi har spelat oss igenom förmiddagen både med framgång och motgång. Vi startade med boule på stranden där matchen delades jämt mellan Erik, Elias och Anki. Sedan gick killarna över på att spela badminton, men tyvärr blåste det för mycket. Då

Slappar dag
fredag 30 juni 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Vaknade upp till sol och kände direkt värmen ifrån den!! Idag fick vi croissanter med en sockerfyllning i, inte lika goda som med choklad men ugnsvarma går inte av för hackor de heller. Efter en lugn och trevlig frukost var det dags för helkropps insmörjning. Då ingen av oss fått någon

Promenad
torsdag 29 juni 2017 - Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania

Vaknade vid 8-tiden och gick till frukosten. Vi lät barnen sova en stund till, trodde vi, fast när vi kom dit strax före 9 låg de båda två nöjda och tittade på film. Glada att internet fungerade för detta ändamål.Vi var först vid frukosten och efter en liten stund kom servitören med

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Rosa bussarna

Bröllopsresa :) <3

Bröllopsresa :) <3

16 september 2016 - 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

Savanner och vita stränder

Zambia, Malawi, Botswana, Namibia, Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika

Tanzania

Tanzania

10 december 2012 - 16 januari 2013

5 veckor i Tanzania utan vidare planering.

Lindvallarna
FamCarlsson