Kiwengwa

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Anki Lindvall
AnkiLindvall i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Senast aktiv - från Tanzania
Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit

Lindvallarna i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Mot Zanzibar
måndag 17 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.Keybwanas far ska vara

Lindvallarna i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Sista dagen
onsdag 14 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

(Nu har vi varit hemma två veckor och en del har hänt sedan vi lämnade Zanzibar - bland annat har Robins väska äntligen kommit hem, en aning kantstött och skamfilad - men vi ska försöka återberätta allt)14 Jun -17Idag är sista dagen vi är här på hotellet - klockan 16 kommer en bil och

Tysk som en gris.
tisdag 13 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu har vi precis kommit hem från German Pool Barbecue. Maten har inte riktigt imponerat här på Zanzibar, men det är nog mest hotellet som inte har lyckats. Man har en indisk, en italiensk, en thai, en asian-meets-europe restaurang, en german grill lunchrestaurang, en hamburgerrestaurang och en

Röd som en... ferrari?
tisdag 13 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

I morse steg vi upp från mahognysängen, som vid närmare eftertranke nog kanske är mer som gnejs än mahogny, och efter lite morgongymnastik för att få alla ryggkotorna tillbaks på sina platser lufsade vi ner till frukostbuffén. På vägen dit hälsade vi Jambo åt fyra tusen hotellpersonal

Sol och bad
måndag 12 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Måndagen började med ytterligare en rejäl regnskur när vi gick ner till restaurangen för att äta frukost. Sån tur var hade vi packat ner ett par rejäla galoscher och regnkläder!Resten av dagen var vädret det bästa på hela semestern - inte ett moln på himlen och närmare 30 grader.Vi

Cheetah's Rock
söndag 11 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Om gårdagen var händelsefattig så har vi varit med om desto mera idag. Vi börjar från början:Vi vaknade som vanligt och gjorde oss redo för frukost. Emma har nu tömt hotellets förråd på både Fanta och Nutella, så resten av semestern får vi äta gröt till frukost!På väg hem från

Sol och bad
lördag 10 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Idag har vi inte gjort mycket annat än att solat och badat. Vi mutade in två solstolar på stranden efter frukost och låg där mer eller mindre fram till 17:00 när vi gick in och förberedde oss för middagen. Inga hajatacker idag heller, och havet är ännu varmare än poolen. (antagligen har

Hakuna Matata
torsdag 8 juni 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Jambo!Efter en god natts sömn på en säng mjuk som en planka mahogny, vaknade vi av att klockan ringde klockan 09:00. Skönt att kunna sova ut utan två ungar i sängen som hoppar runt.Vi gjorde oss i ordning för frukost och traskade ut. Utanför möttes vi av en myriad av människor som

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Vår bröllopsresa till Zanzibar

Tanzania - Safari + Zanzibar

Tanzania - Safari + Zanzibar

14 oktober 2011 - 29 oktober 2011

Safari i Tanzania - Arusha, Tarangire, Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Bad och sol på Zanzibar.

Lindvallarna

Resmål