Zanzibar - Tanga
lördag 12 januari 2013 - Tanga, Tanzania

Tjeeeena!!! Sedan vi skrev senast har vi hunnit med en hel del. Till att börja med tänkte jag fortsätta där jag slutade senast, vid delfinturen. Vi startade från hotellet redan kl 7 för att åka till sydvästra spettsen av ön där vi skulle fortsätta med båt. Delfinerna vi såg var mellan

Daniel Jarnehag
Danieljarnehag i Afrika!
Senast aktiv - från Arusha, Tanzania
fredag 21 december 2012 - Tanga, Tanzania

Från Lushoto kommer man till Tanga i minibuss. Man kan inte på förhand veta hur lång tid det kommer att ta och det man förlorar i höjd när man kommer från bergen vinner man snabbt i värme. För den som åker hela vägen öppnar sig Indiska Oceanen som en ridå mot femstjärniga hotell och

Cecilia Dagerskog
superesset i Tanzania
Senast aktiv - från Inhambane, Maxixe, Moçambique
På väg hem!!
onsdag 15 februari 2012 - Tanga, Tanzania

Hej alla Nu är vi på väg hem..

Anders Olsson
RedSnake i Tanzania 2012
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Giriga Afrikaner...
måndag 14 november 2011 - Tanga, Tanzania

Efter en trevlig men något ensam långhelg i Pangani där jag lyckades med att bli inbjuden till Paris så återvände jag hem till tanten jag bor hos i Tanga igår. Då visar det sig att hon är lika pengakåt som alla andra här när de ser en vit... Så jag får reda på att hon nu tänker ta

Ovantad Helg
onsdag 9 november 2011 - Tanga, Tanzania

Hejhej, ni far ursakta den daliga uppdateringen men jag har inte riktigt haft tid, eller jo tid har jag val haft men jag har helt enkelt intekannt nagot behov av att besoka internetcafen. Dagarna i Tanga se for det mesta ut sahar: Jag bor hos en tant strax utanfor Tanga med Anthony fran min klass

torsdag 27 oktober 2011 - Tanga, Tanzania

Hejhej, jag tankte bara meddela att jag lever och nu bor i Tanga dar jag jobbar som engelskalarare med Anthony fran min klass. Vi slutar ganska tidigt pa dagarna (denna veckar har det varit ca halv 10) sa vi har hunnit med valdigt mycket sol och bad, trevligt trevlig. Edvin akte hem idag det har

Brev nr 14 från Anette och Peter Murless
söndag 14 november 2010 - Tanga, Tanzania

Irente Biodiversity Reserve Brev nr 14 2010-11-06 Kära vänner! Jag sitter i Norlens vardagsrum i Moshi och har utsikt över Kilimanjaro och dess topp och det är en otrolig vacker kväll och jag är tacksam för att kunna njuta av denna vidunderliga utsikt. Jag kände mig lite inspirerad

Selous Game Reserve
tisdag 2 november 2010 - Tanga, Tanzania

Paketet vi köpte i stonetown ingick det en dags båtsafari, en dags gamedrive (bilsafari) och en dag walkingsafari. Vi blev hämtade på safari inn (passande nog) klockan 8 på morgonen av våran guide som tog oss och två killar till från Israel till Selous.. Det tog ca 6 timmar med ett stopp

Håkan Hedin
amanda.hakan i Tanzania
Dag 14 - 21
tisdag 2 november 2010 - Tanga, Tanzania

Då var vi i Tanga. Jag saknar färgen blå och de mjuka dunsarna från kokosnötterna när de trillar i marken. Vi är på väg mot några dagar på stranden runt Pangani och mellanlandade med bussen i Tanga igår kväll. Vi har vilat upp oss här idag för att imorgon fortsätta med bussen.

Håkan Hedin
amanda.hakan i Tanzania
brev nr 13
söndag 31 oktober 2010 - Tanga, Tanzania

Irente Biodiversity Reserve Brev nr 13 2010-10-30 Kära vänner! från Det är två månader sedan jag ska ett rundbrev och detta speglar att just nu har står vi i många stora arbetsuppgifter på farmen. Jag har vare sig haft tid eller ork att skriva men nu ska jag försöka åstadkomma

10 december 2012 - 16 januari 2013

5 veckor i Tanzania utan vidare planering.

Afrika!

Afrika!

4 december 2012 - 12 december 2012

[b]2012-12-04[/b] - Utresa, Arlanda [b]2012-12-05[/b] - Yomo Kenyatta Airport, Nairobi [b]2012-12-07[/b] - Mount Kenya/Great rift valley [b]2012-12-14[/b] - Kilimanjaro, Arusha [b]2012-12-22[/b] - Dar es Salaam [b]2012-12-23[/b] - Zanzibar [b]2013-01-06[/b] - Dar es Salaam [b]2013-01-12[/b] - Serengeti [b]2013-01-21[/b] - Nairobi [b]2013-01-22[/b] - Hemresa, Yomo Kenyatta Airport

Tanzania 2012

En resa till Tanzania

Afrika

Afrika

18 december 2009 - 9 januari 2010

Kenya & Tanzania. Safari och en del avkoppling. En annorlunda jul lär det bli.

Tanzania - vårt Afrika

Tanzania - vårt Afrika

12 december 2009 - 12 januari 2010

Vår familj besöker nya och gamla platser i Tanzania. För barnen är det första besöket.

Tanzania 2009/2010

Tanzania 2009/2010

12 december 2009 - 12 januari 2010

En månad i mitt första hemland Tanzania tillsammans med min sambo Robert, min syster Annika med sin man Håkan och deras två döttrar Emma och Ida samt mamma och pappa. Vi kommer att börja i Moshi där vi bodde, tillbringa en hel del tid där samt åka på safari. Sen bär det av mot kusten, Pangani, Dar es Salaam, Stone Town och Jambiani.

Östra Afrika

Östra Afrika

1 april 2010 - 4 maj 2010

[b]GSE resa till Östra Afrika[/b]

Kenya & Tanzania

Kenya & Tanzania

5 januari 2010 - 26 februari 2010

Studieresa med Röda korsets folkhögskola. Arbete med Kenyanska Röda korset, NGO i Tanzania + lite semester!

Resmål