Västra Zanzibar

Äntligen semester
lördag 11 januari 2020 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Lata dagar på Zanzibar efter 3 veckor i tält och regn var det skönt med ett hotellrum.

Från ett hav till ett annat...
onsdag 18 december 2019 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Victoria Falls, Zimbabwe – Zanzibar, Tanzania Hej igen…äventyret fortsätter med oförminskad styrka även om de senaste veckorna mest inneburit transport o knepiga gränsövergångar.Från dom mäktiga Victoriafallen så har vi nu tagit oss igenom Zambia och Malawi och kommit till Tanzania.

Stone Town
tisdag 17 juli 2018 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag gick färden till Stone Town & Prison Iland. Vilken stad! Full av folk, marknader, kryddor, dofter och skräp.Vi hade en guide som visade oss allt från gamla slavmarknaden till Sultanens palats. Sorligt att se att de inte tar hand om sina fina historiska byggnader, renoverar dem i

Safari Blue
måndag 16 juli 2018 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag har vi haft en helt fantastisk dag. Vi åkte till syd västra ön och gav oss ut med båt. först stannade vi och snorkla bland reven. Såg många fina fiskar. Sen blev det ett stopp på en väldigt stor sandbank. Denna stannade vi till vid på vägen hem men då var det inte mycket kvar av

Magknip
söndag 10 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen tillbringade jag mestadels i sängen. Riktigt ont i magen och frekvent behov av att uppsöka dass. Nu har jag levt på vatten och resorb ett tag. Nästan inget ont längre, men behöver ha toa nära till hands. Damerna har använt tiden här i Zanzibar town till shopping, mera shopping

Regn
lördag 9 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen ägnade vi åt att utforska stadskärnan "Stone town", som är ett virrvarr av smala gränder och mycket butiker. På väg till kryddmarknaden överraskades vi av ett tropiskt regn - så intensivt regnande tror jag inte kan förekomma i Sverige. Middagen åt vi på Mercury house, som är

Africa house
fredag 8 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Efter morgonturen fortsatte vi igår med ytterligare safari på vägen ut från parken Tarangeri. Sedan vidare till Arusha för flyg till Zanzibar, där vi är nu. Vi bor på Africa house hotel precis vid vattnet, dock ingen badmöjlighet just här. Dagen har jag inlett med en joggingrunda. Det

Besök i Stone Town
fredag 21 juli 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Förmiddag med bad, strand och pool. Temperaturen behaglig runt 28grader.Strul med Anders mage resulterade i doktorbesök på grannhotellet. Ordinerades förutom antibiotika även gingerte med socker och lime tillsammans med kokt ris och ljust toast. Sådär kul, men all den goda maten smakar

Första dagen på zanzibar
tisdag 18 juli 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tillbaka till igår morse. Vi glömde nämna en trevlig upplevelse.  Innan vi lämnade Lushuto så besökte jag nunnornas auditorium sal. Där var 120 barn sjungande och klappande. Det var riktigt häftigt att se deras glädje och gemensamma rörelser. Idag vaknade Anders tidigt och gick ut på

Spice plantation, Stone town and tortoises!
fredag 9 juni 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag vaknade vi tidigt för att åka på guidade visningar runt ön. 08:30 blev vi upphämtade vid hotellets reception, med lunchlådor medskickade från hotellets restaurang. Vår guide hette något som vi inte kan uttala, men vi fick kalla honom M.B. - en gladlynt man med endast en hustru och en

Overland Zambia, Zimbabwe, Malawi, Tanzani

Overland Zambia, Zimbabwe, Malawi, Tanzani

4 januari 2014 - 1 februari 2014

Africa on tour - Jakten på Big 5

Africa on tour - Jakten på Big 5

6 november 2019 - 3 januari 2020

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

5 juli 2018 - 20 juli 2018

Drömresan Tarangire Nationalpark, Serengeti Nationalpark, masai landsby, Ngorongoro Crater, Lake Manyara Nationalpark, Zanzibar

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Rosa bussarna

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Tanzania Zanzibar

Tanzania Zanzibar