Zanzibar Town

Magknip
söndag 10 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen tillbringade jag mestadels i sängen. Riktigt ont i magen och frekvent behov av att uppsöka dass. Nu har jag levt på vatten och resorb ett tag. Nästan inget ont längre, men behöver ha toa nära till hands. Damerna har använt tiden här i Zanzibar town till shopping, mera shopping

Regn
lördag 9 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Gårdagen ägnade vi åt att utforska stadskärnan "Stone town", som är ett virrvarr av smala gränder och mycket butiker. På väg till kryddmarknaden överraskades vi av ett tropiskt regn - så intensivt regnande tror jag inte kan förekomma i Sverige. Middagen åt vi på Mercury house, som är

Africa house
fredag 8 september 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Efter morgonturen fortsatte vi igår med ytterligare safari på vägen ut från parken Tarangeri. Sedan vidare till Arusha för flyg till Zanzibar, där vi är nu. Vi bor på Africa house hotel precis vid vattnet, dock ingen badmöjlighet just här. Dagen har jag inlett med en joggingrunda. Det

Zanzibar!

Resan gick, efter omständigheterna, bra. Varken Emma eller Robin lyckades sova något på planet, men en hel del avsnitt av Last Man On Earth, The Big Bang Theory och Arn Tempelriddaren blev sedda. Första flyget Från Landvetter till Amsterdam var en halvtimme försenat vid avgång, men detta

Litet kort flyghopp senare - Zanzibar
söndag 8 januari 2017 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

En natt i Arusha efter safarin och sedan till Zanzibar. Standard upplägg för turister runt i Tanzania, och vi också. Två nätter i Stone Town och sedan två i Nungwi beach nästan så långt norrut på ön man kan komma.Prison Island med stora sköldpaddor, matstånd på kvällen, ugali och

Dag 11-12
måndag 25 januari 2016 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag 11. Första dagen utan planerade aktivitet och så fick vi sovmorgon. Jag vaknade och gick upp kl sju!! Så mycket för den sovmorgonen hehe. Inte lätt att sova när man måste på toa och fåglarna skriker. Och varmt var det! Hela dan softade jag. Så skönt! Skrev dagbok mm. Det regnade så

Dag 7-10
lördag 23 januari 2016 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag 7) Vi var aldrig inne i Nairobi utan åkte tidigt för att köra till Tanzania. Galet att vi redan "avverkat" ett land. Masai Mara är förresten en del av nationalparken Serengeti som ligger i Tanzania. Masai Mara är bara 1/10 av ytan. Vi kom fram till" Kudu Lodge" ca kl 19. Gjorde inte

Dag 6
lördag 23 januari 2016 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag 6) kl 4 (!!!) ringde klockan och vi åkte från campingen 4:30.19 av 29 pers för att flyga luftballong över Masai Mara. Det var helt fantastiskt! Vi var 16 personer i en ballong. Man satt/stod fyra och fyra på minimal yta. Mitt uppe i luften stod jag på första parkett då Henrik friade

En slapp dag i Paradiset
söndag 13 december 2015 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Vaknade tidigt och smög ut i den härliga svala morgonluften för att njuta av den Zanzibariska soluppgången. Där vi befinner oss går solen ner över havet, så alltså gick den upp bakom husen. Himlen över havet fick trots detta vackra färger när de första solstrålarna mötte dem.

Kryddor och paradis
lördag 12 december 2015 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Efter en härligt lugn morgon och frukost på terassen med utsikt över det turkosa havet packade vi ihop för att lämna Stonetown för norra delen av ön och staden Nungwi. En resa på totalt ca en och en halv timme. Zanzibar är egentligen inte det rätta namnet på denna platsen. Zanzibar

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Vår bröllopsresa till Zanzibar

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

3 februari 2014 - 17 februari 2014

Savanner och vita stränder

Savanner och vita stränder

27 december 2013 - 13 januari 2014

9 januari 2014 - 25 april 2014

Familjen Hulten består av Anders, Stina och Raoul. Vi ska vara i Tanzania i nästan 4månader då Anders ska jobba som läkare i Dar. Stina är föräldraledig med Raoul2år samt skriver uppsats , en master i specialpedagogik. Med oss har vi Maja som ska vara av pair för Raoul samt ska volontära. Här kan ni följa vår vardag med jobb, familjeliv, utflykter och annat.

Kenya, Tanzania och Zanzibar

Kenya, Tanzania och Zanzibar

18 december 2013 - 6 januari 2014

En ny kontinent och två nya länder att upptäcka! Över jul och nyår åker jag och mamma till östra Afrika. Vi ser fram emot att få träffa på nya kulturer, se djur och natur och att få njuta av värme och några lata dagar på stranden som avslutning.

Louise Bengtsson
Lollo_Be