lördag 13 februari 2016 - Zanzibar, Tanzania

Efter en tuff Safariveckka i Tanzania, ska vi nu vila upp oss på Zanzibar.

tisdag 26 januari 2016 - Zanzibar, Tanzania

Hej igen! Är hemma sen en vecka tillbaka =) Gav upp försöken att skriva resdagbok eftersom det inte var så bra wifi-möjligheter, så nu tänkte jag skriva lite i efterhand. De som har facebook har nog sett en hel del bilder som jag har lagt ut från resan =) Har även skrivit resdagbok för

It's a long way to the top...
lördag 2 januari 2016 - Zanzibar, Tanzania

...If you wanna rock n roll!!! men vi rockade. Efter fem dagars vandring genom trollskog, regnskog, månlandskap nådde vi Kilimanjaros topp. Att stå 5875 möh i strålande solsken var magi. Under nästan hela vandringen var vädret kanon. På nätterna bodde vi i tält som våra bärare bar.

Marie Gunér
Marrre i Kilimanjaro - Afrikas tak
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Sjukdomar och kryddor.
fredag 1 januari 2016 - Zanzibar, Tanzania

Efter några veckors feber, frossa och hosta insåg Inger att denna gången kanske självläkningens kraft inte räckte till. Som tur var fanns ett modernt privat sjukhus bara några hundra meter från hotellet i Stonetown. Svenska akutsjukvården borde skicka ned delegationer av politiker och

Tillbaka till fastlandet
måndag 14 december 2015 - Zanzibar, Tanzania

Sista morgonen på vår lilla semester mitt i äventyret. Dags att packa ihop och bege oss tillbaka till Stonetown och färjan tillbaka till fastlandet. Vi nådde färjeläget i precis lagom tid före avgång. Pass och biljettkontroll. Fylla i papper och biljett kontroll, samt visa passet.

Carina
wahlen i Äventyr i östra och södra Afrika
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Sol, bad o snorkling!
måndag 26 oktober 2015 - Zanzibar, Tanzania

Nu ligger vi o lyssnar på vågornas brus från ett turkos-blått hav med väldigt behaglig temperatur! :-) Resan gick bra men den var lång och dryg, bytte flygplan o mellanlandade ännu en gång på vägen men till slut så kom vi fram o det var lite nya vyer och upplevelser. Helt ok men inte så

Annika Dahl
TouringAnnika i Zanzibar o safari i Tanzania
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
måndag 14 september 2015 - Zanzibar, Tanzania

Snart dags för en ny spännande resa - ska bli kul att se något annat, något nytt! Tänkte att det kan vara lite kul att uppdatera resdagboken. Vet inte hur mycket jag kommer att kunna skriva - har ingen aning hur bra internet fungerar där nere men jag kommer i alla fall göra försök till

Annika Dahl
TouringAnnika i Zanzibar o safari i Tanzania
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Sköldpaddor, Nytt År och volontärarbetandet är över!
lördag 3 januari 2015 - Zanzibar, Tanzania

Så då var det nytt år- vilket innebär nya möjligheter och äventyr! God fortsättning på er alla därhemma! I lördags tog vi färjan över till Zanzibar igen för att spendera en natt i volontärhuset i Stone Town innan vi begav oss vidare till Nungwi igen och för att arbeta med

Dar Es Salam-Zanzibar
måndag 22 december 2014 - Zanzibar, Tanzania

När vi lämnar Malawi har vi ca 110 mil framför oss till Tanzanias kust så det blir möe åkande under två dar med en bushcamp som längsta avbrott. Då parkerar vi upp mitt i ingenstans, hoppar i säng kl 24 och frukost serveras 5 timmar senare! Åker Tanzam highway som går från Zambia till

Lena Zvenson
lenazvenson i Afrika
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Snorkling, Spice Tour, Stone Town, Nungwi och Kendwa Rocks
lördag 6 december 2014 - Zanzibar, Tanzania

Jambo mambo och Hakuna Matata som man också kör mycket med här nere! Inga problem, ta det lugnt, ingen brådska..För det är precis så de jobbar här nere, inga bekymmer! ;) Ytterligare några dagar har gått här nere på Zanzibar o vi njuter fortfarande, men imon börjar allvaret då vi tar

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Brigor Afrika

Brigor Afrika

5 februari 2016 - 19 februari 2016

Safari i Tanzania + badsemester på Zanzibar.

Kilimanjaro - Afrikas tak

Kilimanjaro - Afrikas tak

19 december 2015 - 5 januari 2016

Jul och nyår med Rosa bussarna i Tanzania. Safari, bestiga Kilimanjaro och vila ut på Zanzibar. Precis så ska en lärares jullov spenderas.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Zanzibar o safari i Tanzania

Zanzibar o safari i Tanzania

22 oktober 2015 - 5 november 2015

En spännande resa har vi framför oss!

Volontärarbete i Tanzania

Volontärarbete i Tanzania

31 oktober 2015 - 31 januari 2016

Afrika

Afrika

1 december 2014 - 3 januari 2015

Fick en brilliant idé:) Avslutar min Bussutbildning me en bussresa! Dax att testa på Rosa Bussarna och resmålet blev plötsligt... Afrika:)

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

30 november 2014 - 19 april 2015

Först ut är Afrika i två månader där vi bland annat kommer volontärarbeta med barn på förskola och barnhem i en månad. Vi kommer åka till Zanzibar i några dagar och götta oss. Vi kommer bege oss ut på safari såklart och också en sväng ner till Kapstaden. Efter det blir det en blixtvisit hem till Svearike för att hämta upp Fiiiii!!! Sen åker vi vidare mot USA och Highway 1 turen. I en månad bilar vi sedan från San Fransisco ner till Los Angeles vidare till Las Vegas:) Sen fortsätter jag och Tias mot Hawaii i några dagar för att dansa Hula-hula... Slutligen reser vi vidare mot Sydamerika och Costa Rica först i cirka 2,5 vecka och sist men inte minst Brasilien och Rio De Janiero, också det i cirka 2,5 vecka. Sen har vi troligtvis gjort vårt livs resa och är på väg hem mot kära Sverige och Jönköping igen! Sikket äventyr va!? :)

East Africa Overland

East Africa Overland

30 oktober 2014 - 1 december 2014

En resa tillsammans med min bättre hälft:) Vi startar i Uganda, reser vidare in i Kenya, därefter Tanzania och avslutar vår resa med sol och vad på Zanzibar!

Jorden runt på 90 dagar

Jorden runt på 90 dagar

27 augusti 2014 - 26 november 2014

Richard och jag ska uppleva världen på bästa möjliga sätt, följ oss under 90 dagar runt jorden :)

Kort om Zanzibar

Zanzibar är vida känt för sin skönhet och detta är ingen överdrift, här finns kritvita stränder och varma bad, en utomordentligt ställe att bara ta det lugnt och njuta av att regn och kyla är långt borta. Från de större Europeiska flygplatserna går det att direktflyga vilket är att rekommendera, du landar då ganska nära Stonetown där du kan besöka Freddie Mercurys pub, men vill du bada så får du ta dig upp mot Kewenga eller ner Paje. Den senare stranden är ett paradis om man gillar att Kitesurfa