Bangkok

Underbart varmt
fredag 13 juli 2018 - Bang Khun Thian, Bangkok, Thailand

Här är det så varmt. Och fuktigt. Snarkningarna har försvunnit från alla pga klimatet. Varför är det inte så i Sverige? Nu är det lite mer än en vecka kvar och ångesten är hemsk. Vill inte till Sverige. Förhoppningsvis åker vi lite oftare nu 😂 Jag har ätit sk stekglass. Man

En roll som babysitter
torsdag 5 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Sawasdee krap för trettioförsta gången, Ja, ni läste rätt. För trettioförsta gången till Thailand. Helt ofattbart många resor eller hur?Resan kom väldigt oplanerat och spontant. Tror aldrig jag bokat en biljett tre dagar innan avresa. Anledningen var att Felicia skulle flyga för första

Stefan Ngo
stefanngo i Thailand juni 2018
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
10 år sen...
tisdag 3 juli 2018 - Tha Kham, Bangkok, Thailand

Igår måndag 2/7-18 träffade PiShed första gången på 10 år. Idag PiNui. Helt underbart glädjande. På vägen till Big C/Central hittade vi lite roliga leksaker till Tim och Anggoon 😂

Äntligen i Bangkok, my second home
lördag 30 juni 2018 - Bangkok, Thailand

Hyra bostad i Thailand är inte som i Sverige. För det första så finns det hur många tomma rum som helst. Sen måste man oftast hyra i minst 2,6,12 månader. Och vi ska bara vara här i 3 veckor. Men vi hittade ett ställe, våran gamla ställe där vi bodde i 6 månader. Samma rum med

Time to leave Thailand
lördag 5 maj 2018 - Bangkok, Thailand

Framme i Thailands huvudstad. Efter en resdag pa tolv timmar och en matforgiftning (...) sa ar vi lagom trotta. Om bara nagon dag flyger vi harifran och lamnar fantastisk veckor bakom oss. Och sen sist vi hordes har vi gjort foljande:gVi lamnade Koh Samui for Koh Phangan. Pa Samui forovrigt besokte

Sista etappen!
lördag 28 april 2018 - Bangkok, Thailand

Nu är vi i Bangkok sedan lunchtid. Vi har checkat in på vårat hotell, Adelphi Grande. Pui och William har varit och hälsat på en kompis till Pui och jag tog en sväng på stan och kikade i lite i affärer.Tyvärr så har det ösregnat nästan hela dagen och på vägen hit från Ratchaburi var

Mikael
Solnamikael i Thailand 2018
Summering
måndag 26 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Per Björkman
Pellebeman i Indokina
Sista natten med gänget
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Nu närmar  sig resan sitt slut Sitter vid poolen kl.  18 och29 grader varmt o dricker  öl o simmar  i poolen.. Vi bor nära nano som är nästa tvärgata här på sukvimit road. Vi var på seveneleven där igår kväll. Finns Många Lady Boys där samt En massa barer med folk. Fantastiskt

Anette Segerlund
segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
Urban jungle
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Idag åkte vi skytrain och hoppade av på weekend-market. En labyrint med affärer av alla de slag. En riktig Urban jungle. Sista dagen i Bangkok nu.  Tiden har gått så sjukt snabbt denna månad.  Nu är det andra boendet vi bott på som vi TÖMT lägret av öl på.  Dem har fått göra

Anette Segerlund
segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
One day in Bangkok
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Fredag 23 mars.Vaknar vid 06.00 av att en kvinna ropar ut "kommandon".Antar det var någon slags gymnastik på National Stadium!När det slutar sover vi ett tag till.Checkar in på flyget till Hong Kong.Dit flyger vi Cathay Pacific i samrbete med Finnair.Väljer sittplatser. En av oss sitter vid

Thailand juni 2018

Thailand juni 2018

15 juni 2018 - 26 juni 2018

En snabb och spontan resa till Bangkok.

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå??  :)

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå?? :)

23 juni 2018 - 24 juli 2018

En efterlängtad resa till Thailand. Den stora skillnaden mellan förra resa och denna resa är att Neah har blivit stor 11 år. Vi har även fått Tim, som är 4 år och Isabella som är 1 1/2 år gammal. Hur ska detta sluta??? Vi är här en månad och mycket skall hinnas med. Dvs vi ska hinna handla, äta thaimat och handla lite. Äta lite till. Där emellan ska barnen underhållas.

Thailand 2018

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Thailand 18

Thailand 18

14 februari 2018 - 4 mars 2018

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

Thailand och Malaysia 2018

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Thomas Lindqvist
tholakers1