Bangkok

Rawang-på återseende
tisdag 5 december 2017 - Bangkok, Thailand

Nu sitter vi på Bangkoks flygplats och väntar på flyget hem till Sverige. Känns vemodigt. Vi har haft det toppen på Koh Lanta. Träffat trevliga människor både thai och svenskar.  Vi kommer sakna så många. Barnen har sagt hejdå i skolan till lärare och kompisar. Skolan har verkligen

Bye Bangkok
måndag 27 november 2017 - Bangkok, Thailand

Lämnade Bangkok och tog ett flyg till Kambodja. Kände inte för att stanna kvar. Det är stort, mycket turister och väldigt mycket avgaser. Är nöjd med det jag ändå hann se där. Visst har det sin charm, men känner inte för storstadsliv just nu. Bokade ett kvällsflyg till Siem Reap så

Framme
måndag 27 november 2017 - Bangkok, Thailand

Incheckad o klar, klart varmare här😎

Loneliest place I've been is in love
söndag 26 november 2017 - Bangkok, Thailand

Okej. På plats i Bangkok. Helt själv i en främmande stad på andra sidan jorden. Vilken frihetskänsla. Jag har så länge velat åka men inte haft varken möjligheten ekonomiskt, arbetsmässigt eller någon som velat göra samma. Nu när jag bytt jobb fick jag chansen att vara långledig för

Åter i Thailand
söndag 26 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade i Kambodja och ska snart somna i Thailand. Snacka om att våra pass är fullstämplade nu. Det är mycket formalia när man reser mellan dessa länder. Dagen har mest bestått av att få ihop logistiken. Vi bor nu nära flygplatsen, men måste ändå åka härifrån kl 06. Vaknade 06.30

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Vardagsliv spetsat med några kulturpoäng
fredag 17 november 2017 - Bangkok, Thailand

Kryssningen igår kväll var väldigt trevlig. Fantastisk mat och trevligt att åka längs floden då allt var upplyst längs strandkanterna. Vi uppskattade särskilt sushin och desserterna!Idag bestämde vi oss för att utforska vardagslivet = vi har promenerat rätt mycket och bara insupit livet

Kulturdag
torsdag 16 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vi har turen att kunna sitta ute vid floden och äta frukost, vilket ger en bra start på dagen. Idag har vi samlat kulturpoäng må jag lova! Vi startade med en båttur direkt från vår egen brygga vid hotellet. Bara det var en upplevelse, mycket stök och bök och höga röster och anmaningar

Från Malaysia till Thailand
onsdag 15 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade till fågelkvitter, vågskvalp och i en grön oas för att somna i en bullrande, myllrande stadsmiljö. Större kontraster finns knappt.Igår kväll regnade det så kraftigt att vi helt sonika tog av oss barfota då vi var på väg hem från restaurangen - detta för att rädda

The final countdown.
tisdag 14 november 2017 - Bangkok, Thailand

Sedvanliga morgongöromål.Tvättar idag också.11.00 tuk-yuk-service till Sky train.Åker lite längre bort på vår linje , Sukhumvit till Bang Chak.Där ligger Jim Thompson outlet men dit går vi inte.Blir bara till blomsterförsäljaren strax nedanför trappan till Sky train.Köper den

Bilder från igårkväll.

26 november 2017 - 24 december 2017

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

7 veckor med sol bad och vila

Inte Johannas Sista Äventyr

Inte Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

Asien i höst

Asien i höst