Monkey Business
fredag 21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Efter en dryg vecka på White sand Beach med mycket beach/poolhäng samt några utflykter till stränderna Pearl Beach, Chai Chet, Klong Prao samt lite shopping till Wilma(som vanligt..) så packade vi väskorna och drog söder ut till Lonely Beach där vi fastnade på Siam Beach Resort resterande

Visit i Bangkok
tisdag 4 april 2017 - Bangkok, Thailand

Då var det en snabb visit tillbaka till Thailand. "Enbart för att leta efter snus och godis" ☺. Skämt o sido, vi gjorde inte så mycket i Bangkok, mest gick vi runt på shopping center. I ett av de köpcenter som vi var i var jag för 10 år sedan och ville givetvis tillbaka och se hur det

Bilder från Bangkok
torsdag 9 mars 2017 - Bangkok, Thailand

Hitta bra wifi, kan väl slänga upp lite bilder från Bangkok.Bl.a Lumpini Parks vatten, the Sleeping Buddha, Grand Palace och en liten matbit.

onsdag 8 mars 2017 - Bangkok, Thailand

Hej! Det var några dagar sedan vi skrev, ber om ursäkt för det.Vi lämnade i alla fall Chiang Mai den 5e mars och flög till Bangkok. Världens mest illaluktande stad, seriöst. Det luktat fränt, sött, äckligt och floden luktar sjukt mycket. När vi kom fram till Bangkok tog vi in på ett

fredag 3 mars 2017 - Bangkok, Thailand

BangkokSista hela dagen på Koh Phangan blev lite småregnig med åska till och från. Vi gjorde inte så mycket alls, utan tog det lugnt, spelade biljard på Jacks bar (A vann över O och E vann över A) och gick och pratade med vännen Oh en sista gång. Sedan satt vi på balkongen över

Eva Jonsson
aoe i Thailand 2017
The last day in Bangkok.
onsdag 22 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Nej Titti var inte wild and crazy till frukosten.Dim sum såg inte alls gott ut.French toast smakade dessto bättre.Packat ihop det mesta.Vid 11.30 Sky train 1 station till Sapahan Taksin.Sedan tog vi båten till Mandarin Oriental.Hm blev lite besviken på blomdekorationerna.Var ganska sparsmakat

Jim Thompson outlet och Sky bar bl.a.
tisdag 21 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Frukost densamma som igår.Tog ett tag innan vi kunde bestämma oss för vad vi skulle göra.Blev till slut en tripp till Jim Thompson outlet.Ganska många stationer med Sky train till Bang Chak.Byte vid Siam.SÅ VARMT gå till Jim Thompson, en "kokande gryta".Tur det inte är så långt.Skönt

Hemresa!
måndag 20 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Så var det dags att lämna Thailand.Upp i ottan för att ta taxi till flygplatsen och hinna i tid till Norwegians flight mot Köpenhamn.Vi var i god tid och konstigt nog löpte incheckningen utan problem denna gången.På planet berättade kapten att vi skulle ha kraftig motvind och flighten

Bangkok!
söndag 19 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Vi vaknade upp laddade till tänderna för en dags intensiv shopping........Efter en ganska medioker frukost, tog vi flodbåten två stationer till MBK, som är ett stort köpcenter i centrala Bangkok. Här kan du hitta allt, om man inte är så noga på kvalité och äkthet. Våningsplan efter

Från ö till storstad
lördag 18 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Upp i ottan för att åka till Krabi och flygplatsen. Planet skulle gå 11;30 från Krabi men eftersom det skulle vara mycket trafik vid färjan så åkte vi redan vid halv åtta. Nu var vi först vid färjan så det blev inga problem och vi kom också till flygplatsen i god tid. Och tur var väl

12 februari 2017 - 4 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

23 januari 2017 - 15 februari 2017

En efterlängtad resa till värmen efter hårt arbete och en examen

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

7 februari 2017 - 7 juni 2017

Det blev Thailand!