Bangkok

Resans början
söndag 20 augusti 2017 - Bangkok, Thailand

Godkväll, (23:42)Eftersom jag plötsligt ligger efter med skrivandet och nu måste sammanfatta tre hyfsat händelserika dagar kommer jag köra på kvantitet istället för kvalitet...Tiden här borta verkar ta sig framåt i ultrarapid och jag är fast i ett slags limbo för tillfället utan någon

Johanna Henriksdotter
JohannaHOlsen i Johannas Sista Äventyr
Senast aktiv - från Sukhothai, Thailand
Dag 3
söndag 20 augusti 2017 - Bangkok, Thailand

Dag 3 (fast egentligen dag 1)Från början hade jag planerat att skriva en sida om dagen för hand i en anteckningsbok för att sedan kunna gå tillbaka till den här boken om 30 år och skratta åt mig själv.Jag insåg redan efter första dagen att jag kommer inte orka det och det ledde till att

Johanna Henriksdotter
JohannaHOlsen i Johannas Sista Äventyr
Senast aktiv - från Sukhothai, Thailand
Food poisoning and military intervention
lördag 5 augusti 2017 - Bangkok, Thailand

Though Bangkok is always unpredictable, this time is possibly the most chaotic I've experienced... We used our first morning here to hang at the 12th floor pool for a while (me and Elias after the gym). For lunch, we hauled a cab to dear old Banglamphu, Soi Krasi (off Rambuttri road) to visit a

Guld är grejen
fredag 30 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Besök i templen Wat Phra Kaew, Wat Arun och Wat Pho under våra två dagar i Bangkok. Mycket guld var det. Kontrast till andra delar av staden, som inte var så förgylld. Som alla andra turister besökte vi även the Floating market.

Until we meet again, Bangkok!
tisdag 20 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej,Sista inlägget för denna gång handlar om de sista dagarna i Bangkok.----Lör 17 juni Började morgonen med ett dopp innan jag åkte till Mo Chit vid 12 för att gå på Chatuchak Weekend Market - världens största utomhusmarknad. Det var varmt som satan där. Riktigt jävla olidligt varmt.

Bangkok för hela slanten
fredag 16 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej,Vi tillbringade helgen i Hua Hin och resten av resan förläggs alltså i Bangkok - vårt andra hem.----Mån 12 juni Vi började dagen med att åka till Lumpini för att äta lunch på en restaurang Monik brukade gå till när hon jobbade på Accenture i Bangkok. Efter lunchen åkte vi till

Snabb återkomst till Bangkok
fredag 9 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej, *** Då är man tillbaks på resdagboken.se eftersom travelpod.com, där mina fyra senaste resor har varit, stängts ned. ***Semester igen. Vad gör man när nöden kallar? Jo, det får nästan kosta vad det kosta vill.Två-tre veckor innan denna resa blev den mer och mer konkret i våra

Monkey Business
fredag 21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Efter en dryg vecka på White sand Beach med mycket beach/poolhäng samt några utflykter till stränderna Pearl Beach, Chai Chet, Klong Prao samt lite shopping till Wilma(som vanligt..) så packade vi väskorna och drog söder ut till Lonely Beach där vi fastnade på Siam Beach Resort resterande

Pär Eriksson
FamiljenErikssonWallin i Thailand 2017
Visit i Bangkok
tisdag 4 april 2017 - Bangkok, Thailand

Då var det en snabb visit tillbaka till Thailand. "Enbart för att leta efter snus och godis" ☺. Skämt o sido, vi gjorde inte så mycket i Bangkok, mest gick vi runt på shopping center. I ett av de köpcenter som vi var i var jag för 10 år sedan och ville givetvis tillbaka och se hur det

Bilder från Bangkok
torsdag 9 mars 2017 - Bangkok, Thailand

Hitta bra wifi, kan väl slänga upp lite bilder från Bangkok.Bl.a Lumpini Parks vatten, the Sleeping Buddha, Grand Palace och en liten matbit.

Johannas Sista Äventyr

Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

12 februari 2017 - 4 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

23 januari 2017 - 15 februari 2017

En efterlängtad resa till värmen efter hårt arbete och en examen

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Tommy Jansson
BirdieMan