Chiang Mai

BESTIGNING AV THAILANDS HØYESTE FJELL
tisdag 13 februari 2018 - , Chiang MaiTha Pha, Chiang Mai, Thailand

Det har blitt enda noen templer på oss, men alle blir ikke saumfart like grundig. Plutselig kommer vi over noen som ser litt annerledes ut enn de vi har sett tidligere, og da må vi ta en liten titt.I går hadde vi en flott tur på elva - et såkalt elvecruise. Vi var 8 personer ombord og ble

Borgny Hjelen
CabraMontesa i DRA DIT PEPPER`N GROR!
Senast aktiv - från Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge
Soluppgång och Doi Suthep templet
söndag 4 februari 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Ingen sovmorgon idag heller.Mamma väckte mig klockan 5 på morgonen och frågade om jag skulle följa med och titta på soluppgången från berget. Jag var väldigt trött men ville ändå följa med. Vi åkte ca 30 minuter i ”grisabilen” och jag sov i mammas knä. När vi kom fram till

Blomsterfestivalen
lördag 3 februari 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Ingen sovmorgon idag heller.Idag är det lördag och den stora blomsterparaden ska gå genom staden.Klockan 08 stod vi nere vid floden och såg invigningen av paraden. Många olika provinser gick i sina olika folkdräkter i paradtåget och stora vackra blomstervagnar kom glidande fram under

Chiang Mai i norr
torsdag 1 februari 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

När jag vaknade och tittade ut genom tågfönstret såg jag......solen hade precis stigit upp precis som vi. När vi steg av tåget möttes vi av endast 16 grader...oj behöver vi vinterjacka igen? Men det var bara den tidiga morgonen som var kylig.Vi åkte ”grisabiltaxi” till S.K Guesthouse

Sista dagen
söndag 15 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Sista dagen i Chiang Mai gjorde jag en promenad runt hela gamla stan. Några stopp blev det då det finns så många tempel och andra saker att se. Runt den gamla delen går en vallgrav och det är bara att följa den. På ena sidan av graven går trafiken åt ett håll och på den andra åt andra

Wat Phrathat Doi Suthep
lördag 14 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Wat Phrathat är beläget 15 grader km norr om Chiang Mai, uppe på ett berg. Tog en taxi dit på slingrande vägar och tillbringade ett antal timmar med utforska detta tempel. Otroligt mycket folk men ändock så tyst och fridfullt. Till templet är det en 306 stegs trappa, eller så kan man ta

Tempel besök
fredag 13 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Dagens tur gick till några tempel i Chiang Mai. Upptäckte att i den gamla delen fanns en uppsjö av tempel de flesta kan besökas gratis, medan andra behövde man erlägga en avgift. Ca 5-10 kr. Efter ett antal timmars strävanden i templen blev det lite geocashing. Många var lätt att finna.

Tempel
torsdag 12 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nu har jag anlänt till Chiang Mai. Morgondagen blir det en del urfoskning av de närliggande Tempel som finns inom gångavstånd.

Chiang Mai
tisdag 9 maj 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nach Indien ging es für 3 Wochen in den Norden von Thailand, nach Chiang Mai. Da waren Flo & ich vor ziemlich genau 7 Jahren! Eigentlich wussten wir bereits, dass es nicht die beste Zeit ist um in Chiang Mai zu sein...im Norden von Thailand / Laos werden jedes Jahr grossflächig Buschland

Esther Balla
floundesther i Zurück in Asien
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
Ändringar
lördag 4 mars 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Igår åkte vi ut till djungeln, lite mer än 2h med bil för att komma till en elefantuppfödning. Här har de 3 elefanter som de behandlar väl varje dag, matar, tvättar och badar samt att elefanterna går fritt. Det skulle bli en heldag men blev tyvärr bara en halvdag. Jag har mått dåligt

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Thailand 2018

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

En månads tour i Thailand

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️

Asien

Lite av varje

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Thailand igen:)

Thailand igen:)

29 november 2014 - 8 januari 2015

Tjäna! DÅ blir det en resa till Thailand igen! Denna gång blir det lite gammalt, lite nytt. Ska till Chiang Mai i norr, sen dyka på PhiPhi och däromkring i söder.. Sen får vi se vart resan tar oss:) Följ mig för att se...

Esther Balla
floundesther