Sista dagen
söndag 15 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Sista dagen i Chiang Mai gjorde jag en promenad runt hela gamla stan. Några stopp blev det då det finns så många tempel och andra saker att se. Runt den gamla delen går en vallgrav och det är bara att följa den. På ena sidan av graven går trafiken åt ett håll och på den andra åt andra

Wat Phrathat Doi Suthep
lördag 14 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Wat Phrathat är beläget 15 grader km norr om Chiang Mai, uppe på ett berg. Tog en taxi dit på slingrande vägar och tillbringade ett antal timmar med utforska detta tempel. Otroligt mycket folk men ändock så tyst och fridfullt. Till templet är det en 306 stegs trappa, eller så kan man ta

Tempel besök
fredag 13 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Dagens tur gick till några tempel i Chiang Mai. Upptäckte att i den gamla delen fanns en uppsjö av tempel de flesta kan besökas gratis, medan andra behövde man erlägga en avgift. Ca 5-10 kr. Efter ett antal timmars strävanden i templen blev det lite geocashing. Många var lätt att finna.

Tempel
torsdag 12 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nu har jag anlänt till Chiang Mai. Morgondagen blir det en del urfoskning av de närliggande Tempel som finns inom gångavstånd.

tisdag 9 maj 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nach Indien ging es für 3 Wochen in den Norden von Thailand, nach Chiang Mai. Da waren Flo & ich vor ziemlich genau 7 Jahren! Eigentlich wussten wir bereits, dass es nicht die beste Zeit ist um in Chiang Mai zu sein...im Norden von Thailand / Laos werden jedes Jahr grossflächig Buschland

Esther Balla
floundesther i Zurück in Asien
Senast aktiv - från Palolem, Canacona, Goa, Indien
Ändringar
lördag 4 mars 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Igår åkte vi ut till djungeln, lite mer än 2h med bil för att komma till en elefantuppfödning. Här har de 3 elefanter som de behandlar väl varje dag, matar, tvättar och badar samt att elefanterna går fritt. Det skulle bli en heldag men blev tyvärr bara en halvdag. Jag har mått dåligt

Nya upplevelser!
torsdag 2 mars 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Gårdagen i Chiang Mai började med att vi skulle leta efter ett nytt ställe att bo på. Vi gick på en bra stund på morgonen innan vi fann ett som såg ut att vara bra. Sedan började vi promenera igen. Vi gick förbi en hel del tempel som vi kollade på och så bokade vi även lite grejer som

onsdag 1 mars 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej!Lite kort om den 28e. Vi har lämnat Koh Tao och kommit fram till Chiang Mai. Dagen var rätt händelselös men ungefär såhär gick det till.Vi blev upphämtade på Ban's med en taxibuss som körde oss till piren. Där fick vi vänta 30 minuter tills båten till Surat Thani gick. Båtfärden

In Thailand playing ping-pong in Ding-Dang
måndag 6 februari 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Gjorde vad jag sa jag skulle göra igår. Tvättade upp lite kläder och vandrade på stan. Blev väl kanske inget direkt solande men vistades i solen större delen av dagen. Men mer färg behövs helt klart innan hemresan. Får jobba på det i veckan.Besökte igår en jäkla massa tempel, hela

Tomas Rydehed
Kakihara i Rumble in the jungle
Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Nok-Su-Kow
lördag 4 februari 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Efter en ganska sömnlös natt med buss nådee jag imorse Chiang Mai i norra Thailand. I nyklippt frisur (klippte med för 35 kr i Bangkok, rena rånet jämfört med de sju jag betalade sist i Filippinerna) stegade jag mot mitt hostel. Eftersom det var fullbelagt och ingen checkat ut kunde jag inte

Tomas Rydehed

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

En månads tour i Thailand

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️

Asien

Lite av varje

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Thailand igen:)

Thailand igen:)

29 november 2014 - 8 januari 2015

Tjäna! DÅ blir det en resa till Thailand igen! Denna gång blir det lite gammalt, lite nytt. Ska till Chiang Mai i norr, sen dyka på PhiPhi och däromkring i söder.. Sen får vi se vart resan tar oss:) Följ mig för att se...

Thailand 2014

Thailand 2014

29 november 2014 - 8 januari 2015

Efterlängtad resa till Thailand 2014 Börjar i Bangkok med 2 övernattningar sedan bär det iväg ...... läs mer om ni vill följa vår resa genom Thailand.

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

21 november 2014 - 31 maj 2015

Vi hade från början tänkt resa den 21 November 2014. Börjar bli less på November och skall se om vi kan boka om till den 18 November med start flyg till Bangkok. Sedan tar vi följande länder troligen: Thailand, Cambodja, Vietnam, Filippinerna (där barnen möter upp) sedan kanske Sydkorea (för skidåkning) och vidare till Indonesien. Sedan vet vi inte, men räcker kassan så tar vi oss över till Sydamerika.

Esther Balla
floundesther