Chiang Mai

Hakuna Matata
torsdag 13 februari 2020 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Då har jag strax varit på semester i en hel vecka. Det som jag bokat i förväg var att vara här i Chiang Mai tills i tisdags men jag förlängde mitt besök här då det finns en hel del att göra och se. Dessutom har jag redan kommit ner i tempot till ”tar en timme i taget och ser vad jag

Bobus i Samma fast inte?
Senast aktiv - från Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand
Mitt lilla fejs och jag (Robert Broberg)
lördag 8 februari 2020 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Så, då är man på plats i Chiang Mai. Kan man bocka av det också om jag haft en bucket list. Chiang Mai ligger för er som inte vet ganska långt norr om Bangkok, uppe blad berg och frodig grönska. Hade ju aldrig varit norr om Bangkok så jag tänkte att här vore väl ett bra ställa att

Bobus i Samma fast inte?
Resdag
lördag 26 januari 2019 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Resdagar är oftast tuffa och denna skulle starta redan kl. 5 så den skulle bli seg visste vi redan från början. På hotellet hade det flyttat in ett gäng engelska ungdomar, de hade festat natten före och hållit på till tidig morgon. Inatt kom de hem vid 3.30 och körde sedan järnet med

Marknader
torsdag 18 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

lite färska larver, levande och döda kackerlackorlite friterade insekterman behöver inte gå hungrig här inte

Lite mer bilder
onsdag 17 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

306 trappsteg upp till templetjag tog hissen.....lite färska nyfriterade insekter till kvällsmat kanske ??

Pool
onsdag 17 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

badat i poolen hela förmiddagenefter en lååång frukost

Mer mat.......
tisdag 16 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

åter på hotellet efter en riktigt trivsam middaganvände grab a car när vi åkte hemfantastiskt enkelt få taxisåg på karta vilken bil som var ledigbara klicka på den så kom bilen inom minutenman skrev in vart man skulle från början så när man klickade på bilen kom priset upp - enkelt

Middag
tisdag 16 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

thailändare är tusan i mig inte vettiga att beställa in maten del var supergott en del slulle jag inte ens ge katten

Frukost
tisdag 16 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Vad ska man säga......fanns det mesta inkl väldigt trevlig personal

Utsikt
måndag 15 oktober 2018 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Åkt upp till toppen av ett berg nära Chiang mai

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand

Thailand

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

Thailand-18

Thailand-18

11 oktober 2018 - 24 oktober 2018

En tur till bangkok - chiang mai Åker med emirates via dubai

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Thailand 2018

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

En månads tour i Thailand

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️

Asien

Asien