Chon Buri

Högtflygande utflykt, aka Fly like a gibbon monkey in the trees
torsdag 16 januari 2020 - Chon Buri, Thailand

Idag åkte jag, Bernt och Hella på egen utflykt för att lämna storstadens buller och trängsel. Vi var ute i lite väl god tid, då det var aningens förvirrat kring avresetiden. Vi tog en taxi till "pickup-place" och anlände lite innan 9, och det visade sig att avfärd var 9.30 (så vi hann

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Mother's sweet sjuttio's
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Thailand ❤
fredag 20 december 2019 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Vänliga goa människor som alltid har ett leende på läpparna och direkt erbjuder sig att spela spel med River. Vi träffade en kvinna i vår ålder med 3 pojkar 11 timmar bort med buss som jobbar 17-06 varje dag alla dagar i veckan ibland fortsätter hon långt in på dagen ifall det är gäster

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
En natt i Pattaya
fredag 20 december 2019 - Hat Phattaya, Pattaya, Chon Buri, Thailand

Nu har båten stannat i  Laem Chabang så vi hoppade av och tog en taxi som egentligen inte ens var en taxi, men det var helt galet i hamnen. Folk överallt och satans köer för att köpa en bussbiljett intill Pattaya Beach Tahiland så vi gick ut från området och träffade en arbetare som

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Nybadade
torsdag 7 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Efter att snart ha tillbringat två veckor på bitchen och poolen så drog vi iväg till ett vatenland idag. Smågrabbarna ville åka lite vattenrutschkana och jag med för den delen,En lokalbuss tog oss till platsen som ligger ett par mil från där vi bor.Ingen AC på bussen så vi valde att

Sällskap till Sally
onsdag 6 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag tog vi oss en liten utflykt till skogen, eller djungeln som det tydligen heter här.Det var jättespännande kan man lugnt säga. Jättehöga palmer och smala stigar överallt. Kom att tänka på Djungelboken på julafton - så levde mig in som Mowgli... Myror är inte gott!Sen var det visst

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Tralleri, trallera
torsdag 31 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Det är inte utan att man blir lite rastlös av att bara ligga här i solen och dricka Zingo. Har reagerat lite på att det här huset som vi lånat av Peppe Eng, eller vad han nu heter, bara har stengångar till poolen och vid uteplatsen. Jag är ju van med att ha tryckimpregnerad trall hemma,

Bööörsdäj
onsdag 30 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Tänk idag fyller frugan år!! Tänk det känns nästan som ett år sen sist.Så vad ska man hitta på att överraska henne med när man är här nere i värmen? Bigpack-glass verkar ju inte finnas här trots att jag letat.Jag såg däremot igår kväll när vi var ute och gick att Lady Gaga verkar

För jäkla go' öl
tisdag 29 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Startade dagen med att lagom till frukost ringa hem till Victor för att höra att han varit ute med hunden.. Han lät lite trött trots att klockan var 10... Dagens ungdom...Resten av dagen gick vi runt och bekantade oss med området. Vi letade länge efter en ICA-affär men har inte hittat nån

Mother's sweet sjuttio's

Mother's sweet sjuttio's

11 januari 2020 - 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Thailand igen då

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå??  :)

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå?? :)

23 juni 2018 - 24 juli 2018

En efterlängtad resa till Thailand. Den stora skillnaden mellan förra resa och denna resa är att Neah har blivit stor 11 år. Vi har även fått Tim, som är 4 år och Isabella som är 1 1/2 år gammal. Hur ska detta sluta??? Vi är här en månad och mycket skall hinnas med. Dvs vi ska hinna handla, äta thaimat och handla lite. Äta lite till. Där emellan ska barnen underhållas.

Thailand 2018

Thailand 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Burma 2017

Burma 2017

23 oktober 2017 - 13 november 2017

Bangkok-Mandalay-Stränder-Rangoon-Golden Rock m.m.

12 augusti 2017 - 9 september 2017

Idag åker jag och sambon till Thailand för att skapa fina nya minnen. Och hälsa på svärfar med fru Oj och vänner till sambon. Ska bli spännande att uppleva Thailand utan massa turistattraktioner och uppleva Thailand med mer genuin thai känsla. Och självklart bilda mig en egen uppfattning om Pattaya, så jag hört så mycket negativt om sexturismen. Eftersom jag är adopterad från The Land Of Smiles, så är det klart att man blir äcklad. Nu skavi njuta av vår upplevelse och första gången utomlands tillsammans. Vårda vårt förhållande på bästa möjliga sätt. 🙏🏾🍾🌴🌞

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

7 februari 2017 - 24 maj 2017

Pär Eriksson