Chon Buri

Nybadade
torsdag 7 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Efter att snart ha tillbringat två veckor på bitchen och poolen så drog vi iväg till ett vatenland idag. Smågrabbarna ville åka lite vattenrutschkana och jag med för den delen,En lokalbuss tog oss till platsen som ligger ett par mil från där vi bor.Ingen AC på bussen så vi valde att

Sällskap till Sally
onsdag 6 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag tog vi oss en liten utflykt till skogen, eller djungeln som det tydligen heter här.Det var jättespännande kan man lugnt säga. Jättehöga palmer och smala stigar överallt. Kom att tänka på Djungelboken på julafton - så levde mig in som Mowgli... Myror är inte gott!Sen var det visst

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Tralleri, trallera
torsdag 31 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Det är inte utan att man blir lite rastlös av att bara ligga här i solen och dricka Zingo. Har reagerat lite på att det här huset som vi lånat av Peppe Eng, eller vad han nu heter, bara har stengångar till poolen och vid uteplatsen. Jag är ju van med att ha tryckimpregnerad trall hemma,

Bööörsdäj
onsdag 30 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Tänk idag fyller frugan år!! Tänk det känns nästan som ett år sen sist.Så vad ska man hitta på att överraska henne med när man är här nere i värmen? Bigpack-glass verkar ju inte finnas här trots att jag letat.Jag såg däremot igår kväll när vi var ute och gick att Lady Gaga verkar

För jäkla go' öl
tisdag 29 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Startade dagen med att lagom till frukost ringa hem till Victor för att höra att han varit ute med hunden.. Han lät lite trött trots att klockan var 10... Dagens ungdom...Resten av dagen gick vi runt och bekantade oss med området. Vi letade länge efter en ICA-affär men har inte hittat nån

Äntligen i Pippi-land
måndag 28 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Hoj på er!Nu var man tebax igen då till landet jag alltid återkommer till. Bara 13 år sen sist så det var knappt man hann packa upp Rolexklockorna och elefantbajset sen senast.Den här gången har jag lånat ett hus av en gammal konsult vi hade på jobbet - Pippi tror jag hen hette. Flätorna

En nära döden upplevelse
fredag 18 januari 2019 - Khao Sok, Chon Buri, Thailand

Gårdagen tillbringades på resande fot. Bussturen hit tog ca 5 timmar istället för de 2 som de hade sagt. Dessutom i en minibuss körd av en fullkomlig galning. Han körde för fort och gjorde livsfarliga omkörningar och i ett tropiskt regn så jag var på väg att skicka sms till barnen att

Medicinpåse 😂
torsdag 28 juni 2018 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Sån här fin meficinpåse fick vi idag när Tim behövde besöka sjukan. Han mår jättebra. Nageln börjar lossna.

Thailand igen då

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå??  :)

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå?? :)

23 juni 2018 - 24 juli 2018

En efterlängtad resa till Thailand. Den stora skillnaden mellan förra resa och denna resa är att Neah har blivit stor 11 år. Vi har även fått Tim, som är 4 år och Isabella som är 1 1/2 år gammal. Hur ska detta sluta??? Vi är här en månad och mycket skall hinnas med. Dvs vi ska hinna handla, äta thaimat och handla lite. Äta lite till. Där emellan ska barnen underhållas.

Thailand 2018

Thailand 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Burma 2017

Burma 2017

23 oktober 2017 - 13 november 2017

Bangkok-Mandalay-Stränder-Rangoon-Golden Rock m.m.

12 augusti 2017 - 9 september 2017

Idag åker jag och sambon till Thailand för att skapa fina nya minnen. Och hälsa på svärfar med fru Oj och vänner till sambon. Ska bli spännande att uppleva Thailand utan massa turistattraktioner och uppleva Thailand med mer genuin thai känsla. Och självklart bilda mig en egen uppfattning om Pattaya, så jag hört så mycket negativt om sexturismen. Eftersom jag är adopterad från The Land Of Smiles, så är det klart att man blir äcklad. Nu skavi njuta av vår upplevelse och första gången utomlands tillsammans. Vårda vårt förhållande på bästa möjliga sätt. 🙏🏾🍾🌴🌞

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

7 februari 2017 - 24 maj 2017

GrouSe tour 2016