Bang Sa-re

på plats i sabai2 efter Duba
fredag 31 oktober 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Efter 2 dagar i Dubai drog vi vidare till Bangkok och slutligen till huset på Sabai 2. Här skall vi stanna till 9/1 2015 varefter vi drar till Sydney för ett par dagar innan färden går till New Zeeland.

cement i jorden rúnt på 6 mån
på plats i sabai2 efter Dubai
torsdag 20 november 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

.Här kommer en summering vad som hänt fram till dags dato: vi håller på att etablerat oss här i Thailand. Rengöring, tvätt, handla, serva bilen, emigration för tillstånd till nytt körkort, till ToT för betralning av internet ja allt tar en evig tid. Man tror att man kan fixa allt på en

cement i jorden rúnt på 6 mån
Strul
söndag 19 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Tyvärr är det svårt att få "Resdagboken" att fungera. Nu kommer inga flera inlägg. Här är det mesta bra, lagom temperatur dvs 22 gr på morgonen och 28 på em. Dagarna går med golf, stranden, poolen och goda vänner. Saknar Birgitta. I dag blir det en "badresa" ca 5 mil söderut där vi

Emerald
måndag 13 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Golfdag på Emerald som är en trevlig men utmanande bana. Nu kom oträningen tydligt fram. Annars en härlig dag med ca 27 gr och en svalkande vind. Vattenkranen i badrummet är fixad men ytterligare småsaker återstår att rätta till. Skypat med Birgitta på kvällen.

HDMI
söndag 12 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Tyvärr fungerar inte min TV för uppkoppling via HDMI eller VDI.Ett långt besök på "elektronikvaruhuset" i Pattya (enormt stort) resulterade i utgifter min inte i tekniska framgångar.

På stranden
lördag 11 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

En heldag på beachen. Vattenkvaliten har bättrats sedan förra året. Här är gott om gaygubbar och killar. Märkliga scener i bland på stranden. Jag passade på att få fötterna i trim. En duktig thaidam jobbade hårt i 45 min med utmärkt resultat.

Träning
fredag 10 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Vi spelade en runda på "Militärbana". Många bekanta ansikten kom fram. Kul att komma igång igen. Middag på Chookdee med Inger, Billy och Leif. Här är svalare än normalt ca 28 gr och behaglig luftfuktighet.

Framme
torsdag 9 januari 2014 - Bang Sa-re, Chon Buri, Thailand

Resan är lång men allt klaffade perfekt. KLM flög på 10 timmar och framme hämtade som avtalat en privatbil. Inger, Billy, Leif och Ingalill välkomnade och poolen vär härlig efter resan. Nu en del praktiska detaljer och tidigt i säng.

jorden rúnt på 6 mån

jorden rúnt på 6 mån

27 oktober 2014 - 12 april 2015

jorden runt med start i Köpenhamn några dagar i Dubai och sedan drygt 2 mån i Thailand huset i Sabai2 vidare 2 nätter i Sydney och 1 mån i Nya Zeeland varefter flyget går till Chile(Santiago)och backpackerliv Peru Bolivia Argentoina

Kompisgolf i Thailand

Kompisgolf i Thailand

8 januari 2014 - 30 januari 2014

Golf med Jomtien Elit GK. Utan Birgitta denna gång.

asien igen

asien igen

28 januari 2013 - 11 mars 2013

Börjar på egen hand och möter upp med johan 19 feb.

Thailand  :)

Thailand :)

28 januari 2013 - 14 februari 2013

Dax att bege mig ner till Thailand igen,var ett tag sedan sist. För första gången så reser ja ensam vilket ä lite nervöst känner ja, men det ska nog ordna sig på resans gång :)

Back to Asia

Back to Asia

16 november 2012 - 31 januari 2013

Min resa med Tommy till Asia vi kommer se Thailand och filipinerna och Bali Indonesien,med malaysia och slutar sista veckorna i Thailand igen,,

Thailand,Filippinerna,Indonesien,Malaysia

Thailand,Filippinerna,Indonesien,Malaysia

16 november 2012 - 31 januari 2013

Då har planeringen börjat för nästa tripp, Avresa 16 November GTB-Sthlm-Peking-Bangkok Landar i Bangkok 17 Nov och troligtvis startar vi med 3 dagar relaxing i Pattaya med god och billig mat,lite bad och sol vid poolen för att lägga grundfärgen på skinnet för resten av resan. 20 Nov tar vi oss över till filippinerna för några dagar i clark för att se mount pinatubu sedan ner mot Manila och flyger vidare till Bohol/Panglao,28 Nov med båt över till Voodoo Ön Siquijor. I början på december blir det Cebu några dagar. 8 December flyger vi över till Singapore och vidare till Bali för att stanna i 10 dagar till 19 Dec, blir Kuta Beach,Lombok och Gili trawangan,sedan flyger vi tillbaka till Singapore för att stanna där några dagar sedan troligtvis ta en buss till Tioman och Perhentian, sedan Langkawi och tillbaka till Kuala lumpur för att fira nyår där. 1 Jan 2013 flyger vi till HatYai för vidare färd till Ko Lipe,Ko Lanta,PhiPhi,Samui och Ko samet för att avsluta med shopping i Pattaya

Thailands-tripp

Internationell barnmorskekurs i Thailand

Thailand & Laos 2011

Thailand & Laos 2011

8 december 2011 - 5 januari 2012

En resa som startar med cykeltur i Bangkok, fortsätter med stupor i Vientiane, världsarvstaden Luang Prabang, vandringstur i Chiang Mai och slapparliv två veckor i Jomtien.

cement
pih