Bang Saen Ville

Nybadade
torsdag 7 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Efter att snart ha tillbringat två veckor på bitchen och poolen så drog vi iväg till ett vatenland idag. Smågrabbarna ville åka lite vattenrutschkana och jag med för den delen,En lokalbuss tog oss till platsen som ligger ett par mil från där vi bor.Ingen AC på bussen så vi valde att

Sällskap till Sally
onsdag 6 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag tog vi oss en liten utflykt till skogen, eller djungeln som det tydligen heter här.Det var jättespännande kan man lugnt säga. Jättehöga palmer och smala stigar överallt. Kom att tänka på Djungelboken på julafton - så levde mig in som Mowgli... Myror är inte gott!Sen var det visst

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Tralleri, trallera
torsdag 31 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Det är inte utan att man blir lite rastlös av att bara ligga här i solen och dricka Zingo. Har reagerat lite på att det här huset som vi lånat av Peppe Eng, eller vad han nu heter, bara har stengångar till poolen och vid uteplatsen. Jag är ju van med att ha tryckimpregnerad trall hemma,

Bööörsdäj
onsdag 30 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Tänk idag fyller frugan år!! Tänk det känns nästan som ett år sen sist.Så vad ska man hitta på att överraska henne med när man är här nere i värmen? Bigpack-glass verkar ju inte finnas här trots att jag letat.Jag såg däremot igår kväll när vi var ute och gick att Lady Gaga verkar

För jäkla go' öl
tisdag 29 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Startade dagen med att lagom till frukost ringa hem till Victor för att höra att han varit ute med hunden.. Han lät lite trött trots att klockan var 10... Dagens ungdom...Resten av dagen gick vi runt och bekantade oss med området. Vi letade länge efter en ICA-affär men har inte hittat nån

Äntligen i Pippi-land
måndag 28 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Hoj på er!Nu var man tebax igen då till landet jag alltid återkommer till. Bara 13 år sen sist så det var knappt man hann packa upp Rolexklockorna och elefantbajset sen senast.Den här gången har jag lånat ett hus av en gammal konsult vi hade på jobbet - Pippi tror jag hen hette. Flätorna

Senast aktiv - från Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand
The man that rescue dogs
söndag 2 april 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag hade vi bestämt träff med Michael Bains som bor och jobbar här nere. Han är svensk med skottskt påbrå. Han har som sitt kall att ta hand om gatuhundar som är skadade eller sjuka, unga eller gamla och sedan försöker han hitta fosterhem eller permanenta hem till hundarna.Vi träffade

rengeborg i Thailand 2017
Första träning - Cardio Boxing gym
fredag 31 mars 2017 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Då var det de här med träning oxå, redan på måndagen (kom ner sent lördag kväll) knallade vi iväg till gymmet som jag fått kontakt med - Cardio Boxing gym. Där skulle vi träffa "Kon" en thaiboxare som jag hitta av en slump när jag sökte runt på gym här i Bangsaen på Fb. När vi kom

rengeborg i Thailand 2017
Thailand igen då

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

PerWes
rengeborg