Kanchanaburi

Tha Muang
söndag 8 oktober 2017 - Tha Muang, Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Tar det lugnt idag. Utforskar omgivningen och vilar.

lekan i Asien i höst
Thailand
lördag 7 oktober 2017 - Tha Muang, Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Då var man på plats i Tha Muang, där boendet är helt OK. Utanför växer frukt nära som kan plockas. Cirka 30 grader med lätt regn just nu.

lekan i Asien i höst
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Kanchanaburi, ca 15-20 mil väster Bangkok.
måndag 23 februari 2015 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Hej igen! Idag är det måndag den 23:e. Vi har varit i Kanchanaburi i två dagar efter transport med minibuss från Ayutthaya. Resan gick fint med ett obligatoriskt stopp för tankning, denna gång gastankning som tog extra lång tid. Vi har aldrig åkt med buss utan att det ingått

Jan Hedberg
brittojan i Vintersemester i Thailand.
Senast aktiv - från Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand
Dag 5. Elefanter, apor och tigrar - en dag full av äventyr!
fredag 14 februari 2014 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Dagen började med att vi blev upphämtade av en taxi eller rättare sagt en bil med ett flak där man sitter på två bänkar med tak över. Det fläktar friskt och allt vad gäller trafiksäkerhet får vi glömma. Axel är lycklig över att få sitta längst ut och vi föräldrar försöker att

Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Dag. 4. En lång dag med tåg över floden Kwai!
torsdag 13 februari 2014 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Efter frukost på hotellet tog vi en svettig promenad, solen gassade, på 1 km till bron över floden Kwai. Vi gick förbi ett krigsmuseum som låg i anslutning till bron. Miljön kring bron var vacker och vi fick vänta 1h innan tåget som skulle ta oss över bron och sedan vidare på "the death

Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Dag 3. En lugn och trött dag i Kanchanaburi.
onsdag 12 februari 2014 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Vi är jättenöjda med vårt hotell [email protected] i Kanchanaburi. En liten oas till trädgård med pool, kaniner, palmer, porlande vatten och fina blommor. Fräscha rum och mycket vänlig och tillmötesgående personal. Vi provade Thaimassage, oljemassage och fotmassage för ca 50kr/timme och alla

Äntligen framme!!!
onsdag 12 februari 2014 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Efter två resdagar anlände vi Kanchanaburi ca 17 mil väster om Bangkok. Tillbringade natten innan i Dubai där hotellrummet var stort nog att rymma ett fotbollslag med supporterklubb! Typ. Man gick vilse mellan sovrum, toaletter och strykrum. Mycket märkligt. Annars lång flygresa med emirates

Stopp 1
fredag 4 oktober 2013 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Landade i Bangkok tidig morgon (för er hemma i Sverige nattetid) och började direkt planera vår tripp till Kanchanaburi där vi bestämt att vårt första stopp skulle vara. Fick direkt en taxichaufför som ville lura oss på pengar, men eftersom hans matematik inte var den bästa lät vi oss

Anna Nilsson
anilsson i THAILAND
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Som man inte ens vill ta i med tång
tisdag 10 september 2013 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Här kommer en liten sammanfattning från gårdagen. Efter att vi checkat in på vårt hostel på Kao San Road tog vi oss till wat arun, ett av de största templen i Bangkok. För att komma in så var jag tvungen att ha långbyxor på mig. Vilken tur att jag hade ett par i min väska, så det var

Emelie Enlund
EnlundOEnlund i Asien 2013
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Polispådrag i Kanchanaburi
fredag 8 februari 2013 - Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Kanchanaburi Checkade in på en resort med härlig Pool alldeles utmed Kwaifloden och startade maed en stunds poolhäng. Middag på stan är billigt här.Tog en green curry för tio spänn och sköljde ner med ett par stora chang för en tia styck. Helt ok kan man väl säga. Eftersom vi nu alla

Hans Söderström

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

Vintersemester i Thailand.

Vintersemester i Thailand.

10 februari 2015 - 26 mars 2015

Då startar vi åter en thailandresa efter ett års uppehåll. Skall bli trevligt att besöka nya mål och förstås återvända till Krabi och Koh Lanta i slutet av resan. På Koh Lanta bor vi naturligtvis på MP Place guesthouse i Saladan. Litet trevligt ställe som ägaren Manus med fru Thum sköter om gästerna på bästa sätt. Resmålen i övrigt får tillfälligheter bestämma. Det brukar oftast bli dessa upplevelser man minns tydligast.

Thailand 2014

Thailand 2014

10 februari 2014 - 7 mars 2014

Följ med på familjen Hammars resa till Thailand. Upplevelser, äventyr, erfarenheter, tips och kanske lite inspiration! Häng med oss!

THAILAND

THAILAND

3 oktober 2013 - 20 november 2013

Asien 2013

Asien 2013

7 september 2013 - 7 december 2013

Nu tror ni säkert att vi ska ut på en sån där klyschig backpackingesa som alla andra. ...och det är precis vad vi ska! Men det blir på vårt sätt.

asien igen

asien igen

28 januari 2013 - 11 mars 2013

Börjar på egen hand och möter upp med johan 19 feb.

tourdeasia

tourdeasia

17 december 2012 - 6 april 2013

Nu ska kokosnytt på nya uppdrag! Vi och sju miljoner till ska ner till Asien och stöka och böka :) potentiella resmål är allt i Sydostasien med start i Thailand och avslut i Vietnam.

Bangkok och Hua hin

Bangkok och Hua hin

29 november 2012 - 15 december 2012

Detta blir första besöket i huvudstaden. Det blir även avkoppling och en del utfykter.

Asien - Oppa Gangnam Style

Asien - Oppa Gangnam Style

7 oktober 2012 - 12 december 2012

Min och Lindas resa genom en del av Asien - 2 och en halv månad Oppa Gangnam Style!

Min och Johan resa genom Thailand

Min och Johan resa genom Thailand