Krabi

Njuter
tisdag 28 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var det dags för dyk igen. Åh vad jag älskar det. Såg många stora fiskar denna gång, flera stora moränor och andra stora men även små fiskar och vackra koraller. Simmade i 2 grottor under havet som vart förbundna med varandra genom en tunnel. Så häftigt! I den ena grottan var det

Resan lider mot sitt slut
söndag 26 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Oj vad tiden går fort! Grabbarna börjar sin sista skolvecka imorgon. I fredags efter skolan åkte vi med grannarna till ett ny öppnat vattenland som vi hört talas om men inte sett någon reklam för.  Resan dit med tuk tuk tog 20 min.  Vi var helt själva där! Förutom några byggarbetare

Phi-phi öarna
måndag 20 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagarna går och vädret är underbart. I helgen var vi och grannarna med barn i samma ålder till phi-phi öarna. Vi bodde lite på sidan om centrum på västra sidan. Var väldigt mycket party och backpackers i centrum och på östra sidan. Vi bokade en longtail båt och åkte runt phi phi

Yes!
onsdag 15 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagarna går och vi har det toppen.  Har nu passerat halv tid på vår resa. Tiden hår gått galet fort och vi stor trivs i Thailand. Barnen har det toppen i skolan, de jobbar med teman och utöver det vanliga skolarbete lär de sig mycket om Thailand och dess kultur.Jag har också pluggat i 3

Helg
fredag 10 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu är det helg och barnen har gått sin första vecka i skolan. De trivs och har fått nya kompisar. Under torsdagen var det 5 munkar på besök i skolan. Det vart högtidligt och barnen och skolan blev välsignade. Barnen fick ge ris enligt tradition till munkarna och det var teglet för hur man

Khao Sok Nationalpark
onsdag 8 november 2017 - Unnamed Road, Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi Var 5 st som åkte iväg i Taxi/Minivan till nationalparken Khao Sok. Vi blev körda till Nature Lodge där vi träffade vår guide. Sen bar det av mot nationalparken.Vi gick in i djungeln på en grus/lerväg genom en tät skog som består av bambu, stora träd  och lianer. En hel del växter

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailand Snorkeling safari
Senast aktiv - från Phang Nga, Thailand
Nu har skolan börjat
tisdag 7 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I måndags var det skolstart för killarna. Jätte mysig skola med glada och trevliga pedagoger.  Barnen tycker det är kul i skolan och har redan fått nya kompisar. Och vi har lärt känna en del trevliga föräldrar.Pappa och Thomas tog en fiskeresa i söndags. Det var en intressant resa i hög

Härligt
lördag 4 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi stor trivs i Thailand och börjar redan fundera på när vi kan åka hit igen. 😊 Tyvärr blev pappa stungen av en stingrocka när han badade i havet igår. Han stod på botten på ca 170 cm djup och kände hur det hög till i hälen/ vaden. Det blev en visit till läkaren där han fick

Sol och bad
torsdag 2 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi njuter och har det skönt. Vi har gjort lite utflykter och bott på ett par andra ställen och när vi är tillbaka till lägenhet vi hyr känns det som hemma. 😊 Vi solar och badar varje dag ibland i poolen och ibland i havet. På kvällarna äter vi antigen i stan eller på stranden. På

Koh mook
tisdag 31 oktober 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Eftersom pappa nyss fyllt 70 år och har det mesta han behöver, så fick han en upplevelse utav mig o brorsan i present.  Så i lördags tog vi en speedboat ut till en ö som heter Koh mook. Vi åkte genom en vacker skärgård med sandstränder och höga berg som reste sig ur havet. Vi blev

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Koh lanta

23 oktober 2017 - 12 november 2017

Bättre än inte?

Bättre än inte?

18 mars 2017 - 2 april 2017

Skall det vara så förbenat svårt att hitta något man vill göra på semester? Skall det vara så svårt att bestämma sig vart man skall åka på semestern? Skall det vara så svårt att veta hur man vill bo under sin semester? Tydligen... :) I alla fall för mig. Så...men devisen "bättre än inte" beger jag mig nu iväg på en kort semestertur. Denna gång till Thailand (har dock inte varit just där innan) med väldigt lite bokat. Fast, dykdator och Kolle är ju med så det lär bli bra. :)

12 februari 2017 - 4 mars 2017

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

13 januari 2017 - 31 januari 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Camilla
bobbas