Krabi

Snorkling och vidare resa
måndag 9 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Kort uppdatering.Jag och Jenny stack iväg till Krabis nattmarknad där på kvällen efter Kayak-turen. 800 bath tur och retur var i överkant, och marknaden va inte så mycket att se. Men ändock en upplevelse, och Jenny uppskattade att få komma ut lite å se sig omkring. Reine och Colin fick

Hulander i Thailand med Fullmoon Party
Resan - Ankomst - Kayak
lördag 7 december 2019 - Krabi, Thailand

Tjena!03:45 i torsdags skulle vi åka från Halmstad efter att Jenny, Reine och Colin anlänt strax efter 20 på onsdagkvällen. Blev inte mer än ca 5 timmar sömn, ännu mindre för sällskapet då Colin inte mådde så bra och sov dåligt. Och så lägger Colin en rejäl pizza på golvet och

Hulander i Thailand med Fullmoon Party
Dykt
torsdag 5 december 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Bra i örat så nu var det äntligen dags att dyka! Helt underbart och vara nere under ytan igen! Fick äntligen se Hawksbill sköldpadda! simmade genom grottor och såg massor av vackra fiskar och koraller. Vill se valhaj och Manta Ray innan vi åker hem. Hoppas så! Vi har redan hunnit vara här

1 vecka
måndag 25 november 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu har vi varit här en vecka. Barnen går i skolan och jag och Thomas tränar, solar och badar under tiden. Barnen har fått nya kompisar i skolan och trivs. Laddar för att få dyka har tyvärr haft ont i örat och då ska man inte dyka men är mycket bättre så snart ska jag ut. Barnen har

Förra veckans godbitar...
måndag 11 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

...var många men tiden att sätta sig ner och skriva prioriteras inte när man har så mkt annat roligt! Sen är man ju helt slut när klockan närmar sig 21!! 😂Jag skriver ju för att ni alla ska få se en liten, liten del av det vi upplever, men mest för att vi själva ska kunna ta fram

Blå Blå vindar (T. Ledin)
fredag 8 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så är det då sista dagen på denna resa. Knepigt, just när jag kommit ner i varv och värmen inte tar så illa så är det dags att ge sig hemåt. Börjar misstänka då det varit i stort sett samma känsla de senaste årens resor att efter ca 10-12 dagar så börjar jag komma ner i varv och

Bo Svensson
Bobus i Bara vara :)
Old Town och halvvägs runt ön del 2
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter svängen växer det bananpalmer med stora banamstockar fulla med bananer. Nu känns det som att det inte är lång väg kvar. Vägen är ganska bra , men man får vara uppmärksam, det finns några luriga hålor i asfalten som ser ut som djupa munnar.Vägen svänger och i en backe upp i

Old Town och halvvägs runt ön
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi vaknade ganska tidigt, trots att Lilo kom i säng vid kl 22 igår, så vakna runt kl 8. Räknar lite Matte, arbetar med läsförståelsen och sedan körde vi och åt en frukost på Living room i frukost tid.. Testade de gluten- och mjölkfria havregrynspannkakorna med Färsk frukt som vi delade

Khlong Dao
onsdag 6 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår kväll fick vi ett meddelande från Gävle familjen sm undrade om vi ville komma till Khlong Dao och bada i deras pool på DR Lanta och hänga lite på stranden.Det lät som en bra plan , Kasper och Vivi åker vidare till Israel idag och Lilo kan behöva leka lite med andra barn, och

Morning har broken (Cat Stevens)
tisdag 5 mars 2019 - Lanta Sand Resort&Spa, Sala Dan, Krabi, Thailand

Fasen, nu gick det fler dagar än jag tänkte innan uppdatering här. Men men, är man på semester så är man. :) Här kommer ett scoop. Bobus är uppe före solen! Efter att ha tagit en massa bilder (och även avnjutit) en gång solnedgångar på en massa platser så tänkte jag att det var

Bo Svensson
Bobus i Bara vara :)
Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Koh Lanta 2019

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Thailand Koh Lanta 2018/2019

Thailand Koh Lanta 2018/2019

12 december 2018 - 26 januari 2019

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo