Krabi

tisdag 21 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Gamla huset.

SIsta dagen i skolan!
fredag 17 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så har den då kommit, sista dagen på Lanta. Det känns faktisk väldigt konstigt att lämna ön som har blivit som ett hem. Samtidigt är vi nu inställda på att åka hem, och det ska bli roligt att träffa familj och vänner där hemma.Samlingen i skolan började med att alla sjöng

Moppebestyr!
torsdag 16 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Något stadigare på benen men fortfarande sviter efter magpärsen.Vi tog oss ändå upp på mopparna för att åka till Old Town och hämta en ring som Caroline beställt. Ringen är gjord av silver med en snäcka som Caroline hittade på Long Beach. Vi hann också med lite shopping i Old Town

Säsongens sista volleybollturnering!
söndag 19 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade inte så laddade för en heldags turnering men nu hade vi bestämt oss för att vara med och dessutom var det sista chansen den här säsongen eftersom vi inte kan vara med nästa vecka (så roligt och suget kom när turneringen startade) Ida tyckte gott vi kunde vinna eftersom det var nu

Krabi
söndag 19 februari 2017 - Krabi, Thailand

Hej! Igårmorses anlände vi i Krabi efter några dagar i Koh Lanta. Vi checkade in på första bästa hostel som hade lediga sängar för att sedan kolla staden. Gick förbi ett tempel, drack kaffe och var på en kvällsmarknad, så såg väl den dagen ut, väldigt kortfattat. Träffade ett gäng

Vi bara latar oss
söndag 19 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagarna går och de ser likadana ut allihop. Mellan 7 och 8 på morgonen promenerar/joggar E på stranden ca 40 minuter (4 km) och därefter blir det ett morgondopp. Idag följde A med på morgondoppet. Några morgnar har O också tagit en promenad. Efter frukost blir det oftast bad i havet. I

Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
En dag i träningens tecken!
lördag 18 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lördag innebär sovmorgon och ledigt för Jonathan och Ida men inte för mig och Emrik =) Vi sov dock lite längre än vanligt. Jag hade min fjärde tennislektion och Emrik åkte till gymmet. Efter morgonens aktiviteter gick vi bort till Ann och gänget. Jonathan och Ida följde också med. Vi

Island hopping med longboat
lördag 18 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej!Igår den 17e feb så åkte vi på island hopping. Vi har glömt att säga var vi bodde, längst upp på Long Beach, på ett hostel som heter Funky Fish. Vi blev upphämtade kl 8 Beach och kördes till Old Town, som ligger längst ner på den östrasidan. Därifrån blev vi, tillsammans med 20

Fredagsfeeling!
fredag 17 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Konstigt det känns efter besök från både vänner och familj som i en månad bott mittemot oss, nu har några andra flyttat in där. Sånt är livet. "Ibland, är det svårt att förklara varför man är så fäst vid en annan människa. Det enda man egentligen vet är att de med sin blotta

12 februari 2017 - 4 mars 2017

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

13 januari 2017 - 31 januari 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

7 februari 2017 - 7 juni 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Linn Bostedt
Kåre Agardh
familjenagardh

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!