Krabi

Ett virtuellt nedslag i Mölndal, ett besök på kliniken, en grillkväll och så lite reggae på toppen
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det är lördag förmiddag. Sigge och jag sitter bredvid varandra i en bambuhydda på Bambie's, jag med en kaffe i handen och Sigge med en läsplatta. Han har just fått lov att installera Minecraft på den. Det är en lycklig kille. Sanna sover, Saga och Hanna kom precis ned till stranden. Saga

Jonny får min fried rice och 50 Baht
torsdag 6 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu sitter jag på Bambies med en kaffe framför mig. Klockan är halv-ett, Sanna sover i sin vagn och Hanna har en lunchdate med Emelie (Franks och Liams mamma). Det blev en väldigt liten lunch för mig på grund av Jonny, men mer om det på slutet.Dagen har börjat bra trots att Sanna haft en

Sanna är sjuk
tisdag 4 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi inte gjort många knop. Eller det kanske bara känns så eftersom vi faktiskt inte varit på stranden över huvud taget. Anledningen är att Sanna åkt på influensa och hade sin andra natt med hög feber. Det var en jobbig natt för henne och Hanna och jag sov därför inte heller

Friday smile (Yello)
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dags för ett nytt inlägg här i Resdagboken tycker jag. Det är kanske någon som undrar huruvida jag är kvar i Chiang Mai eller om jag flyttat på mig? Jodå, jag har flyttat på mig. Tog mig de ca 150 milen söder över från Chiang Mai till ön Phuket och väl där till Karon Beach. Just den

Bo Svensson
Bobus i Samma fast inte?
Fjärde veckan. Livet utanför skolan
måndag 3 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckorna går snabbt nu tycker vi...Vår fjärde vecka provade barnen på thaiboxning direkt efter skolan på onsdagen. Det var kul att se. I början var Sigge och Saga väldigt försiktiga och hängde inte riktigt med i svängarna på hur man skulle röra sig och vilken hand eller fot de skulle

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
söndag 2 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var en märklig och händelserik söndag ....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att inläggen kommer

Sanna's gang - Mio Min Mio. Living La Vidar Loca. Och Tompa.
fredag 31 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

"När alla vännerna gått hemoch festen är slut för länge senoch man ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hemNär alla vännerna gått hemoch dörren har stängts igenoch mörkret det skrämmer igenNär alla vännerna gått hemDå börjar man tveka att ta nya tagEnsam i värmen,

Fjärde veckan i skolan
fredag 31 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Stina skriver följande om Mangon's vecka"Vi har haft Ää som veckan bokstav. Vi började leta ord som har bokstaven Ää i sig. Sedan har vi arbetat med bokstäverna på olika sätt. Denna gång gjorde vi bokstaven i modellera och en del hann till och med skriva sitt namn med lera.På matten har

10-16 februari
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

10 februariGröt med passionsfrukt och banan och så en kopp kaffe på det, kan det bli mycket bättre frukost. Lite boklyssnande ännu mera kaffe och sedan motorcykeln till stranden för den dagliga strandpromenaden. Vi började på den södra änden av den södra västra stranden. När vi fått

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
En typisk dag för oss här på Koh Lanta
onsdag 29 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd och ägg. Och

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas slappar i Thailand

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Koh Lanta 2019

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Hanna & Micke Martinsson
HannaMicke