Krabi

Thailand!
lördag 21 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Två nätter i Thailand hittills. Flyget Kilimanjaro - Addis Abeba - Bangkok - Krabi gått utan problem. Lite lyx att flyga Star Alliance så barnen fick turas om att följa med in på flygplatsloungerna på de tre olika flyplatserna och frossa i coca cola och annat fantastiskt.Många återseenden

Kåre Agardh
familjenagardh
Regn
fredag 20 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi haft regn här så vi unnade oss en liten sovmorgon. Sedan åkte vi iväg för lite tänkt shopping i Krabi men vi hittade inget som föll oss i smaken mest skit faktiskt eller är vi väldigt kräsna...Åkte tillbaka till Ao Nang och strosade lite i de affärerna med och tog oss

Vilken befrielse!
torsdag 19 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade supertidigt men kunde inte somna om så det var lika bra att gå upp. Jag gjorde iordning mig inför dagens träningspass som var ett rörelse och strechpass. Efter det väckte jag Jonathan & Ida som fick gå själva och äta frukost då träningen var extra tidig. Det här passet

Lugnt
torsdag 19 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi tagit det lugnt med då Madde fortfarande inte mår bra. Men hon kunde följa med till stranden iaf men placerade sig i skuggan och hade koll på varenda toalett...Vi åket till den andra stranden ner i Ao Nang som heter Noppatat Thara Beach och ligger nere vid färjorna. Det var

Marknad
onsdag 18 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Har varit en jobbig natt Madde har varit fortsatt dålig i natt så vi har varit mycket vakna. Hoppas att antibiotikan kikar in snart. Dock piggare än innan läkarbesöket igår. Även Johan har varit orolig i magen undernatten och dagen. Det blev lite strand häng för mig, Sandra och Tobbe

Hjälp vad var det?
onsdag 18 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hjälp, vad händer? Inatt vaknade jag vid 02.00 av att det lät som någon höll på att ta sig in i vår bungalow. Fy fasen vad äckligt men sedan tänkte jag att det kanske var Jonathan eller Ida som var uppe på toa eller nåt. La mig med telefonen och då plingade det till på messenger,

Mysig dag!
onsdag 18 januari 2017 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Idag var det bestämt att efter lämning i skolan skulle vi tillsammans med några andra föräldrar dra söderut till en strand söder om Klong Nin. Vi parkerade mopparna uppe vid gatan vid restaurangen Diamond cliffs. Restaurangen ligger högt över havet och man har en fantastisk utsikt när man

Paddla kanot
tisdag 17 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi varit iväg och paddlat kajak i Ao Thalene var helt fantastiskt! Låter bilderna tala. Madde har blivit dålig och varit hos läkaren och fått dropp och intravenöst med antibiotika då hennes värden var väldigt höga. Blir ett kort inlägg idag får se hur det är i morgon. Over

Tisdag i tropikerna!
tisdag 17 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

En tisdag i januari och solen värmer redan när man vaknar.......Elsa vaknade med huvudvärk igen, och för att inte äventyra något så fick hon vara hemma från skolan. Caroline åkte till Long Beach för att träffa sin gamla Lion-kollega Cissi, och jag och Elsa spelade kort hemma. Vi åkte

Längtar!
tisdag 17 januari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade redan 04.15 men som tur är somnade jag om och det alldeles för länge. Väckte Jonathan & Ida och vi gjorde oss iordning för frukost. Personalen här har full koll på oss alla tre och vet precis hur vi vill ha det, känns tryggt. Efter frukosten var det dags för Jonathan & Ida

Thailand 2017

Thailand 2017

13 januari 2017 - 31 januari 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Thailand

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

vår upptäcktsresa

vår upptäcktsresa

16 januari 2017 - 16 mars 2017

Min och linns framtida dröm resa i Thailand och Australien.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Thailand 2016

Thailand 2016

20 november 2016 - 20 december 2016

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand Koh Lanta 2016/2017

ribban76
Senast aktiv - från Pak Nam, Krabi, Thailand

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!