Krabi

tre lander senare
onsdag 25 april 2018 - Krabi, Thailand

Hej igen! Det har varit ett tag sen nu och faktum ar att det ar forsta gangen sedan resans borjan som jag sitter vid en dator. Med ett tangentbord!!! Dock utan prickar med jag tror ni klarar er. Sa vad har vi gjort de senaste veckorna? Pa 14 dagar har vi inte mindre varit i tre lander.

Bad och sol
lördag 21 april 2018 - Krabi, Thailand

Vi kom hit till Krabi i tisdags och har haft flera underbara dagar med sol och bad, både i havet och poolen. I går var vi ute på en dagstur med båt och lite snorkling. Det blev Pui som fick snorkla och jag stannade i båten med William. Vi hade flytvästar på oss men William vågade inte gå i

Mikael
Solnamikael i Thailand 2018
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Jämtgubben (Thore Skogman)
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så nu kanske det är några av er som undrar vart jag tagit vägen? Jag är kvar i Thailand men har haft lite för mig så resedagbokandet har fått avvakta lite de senaste dagarna.Först kan jag stolt berätta att efter missödet med min mobil så lyckades jag hitta en mobilhandlare på Koh Mook

Resan närmar sig sitt slut
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi startar detta inlägg med att säga god morgon världen.Idag är våran sista heldag här på Koh Lanta och den kommer som alla andra dagar spenderas på stranden. Vi måste ju passa på att njuta av den underbara värmen, det underbara blå havet och lugnet. Jag tror som kallast har vi haft

Senast aktiv - från Side, Turkiet
Blickar ut över ett klar blått hav
söndag 25 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

God morgon alla där hemma. Klockan är 10 här på Koh Lanta och vi ligger i varsin solstol på stranden och blickar ut över ett stilla klar blått hav, där en segelbåt sakta glider förbi.På stranden går backpackers som letar boende eller som är på väg mot sina nästa destinationer. När

Lata dagar på stranden
fredag 23 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

God morgon alla underbara nu ligger jag här på stranden och uppdaterar min resedagbok. Visserligen finns det inte så mycket att skriva om för vi bara latar oss på stranden om dagarna och äter gott på kvällarna. Men vi rör oss lite, vi tar en strand promenad på ungefär 1 mil varje dag.

God morgon
torsdag 22 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Godmorgon alla där hemma. Vakna nyss upp till en blå himmel och 28 grader klockan är 8. Kan lätt vänja mig vid detta liv. Resan hit gick bra den tog sammanlagt 12 timmar men allt gick smidigt och hotellet är litet och mysigt ligger 50 m från stranden. Vi har en pool som blickar ut över

Senast aktiv - från Side, Turkiet
Femte veckan - vi fryser inte direkt...
måndag 26 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Kom precis på att jag hittills inte skrivit något om vädret här på Koh Lanta?!! Om jag har det så kommer här en väderlekssummering sen vi kom hit. I början hade vi väl en 30-32 grader och det var ju fullt tillräckligt. Trots att väderrapporten visade att det skulle vara molnigt och regn

Koh Lanta
söndag 18 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej!För fyra år sedan lovade vi, efter vårt första besök på denna ö, att det också skulle vara vårt sista. Nu har vi varit här tre gånger och det är den enda ö i Thailand som vi besökt mer än en gång. Så nog finns det något här som tilltalar oss. Barnen älskar det här, då det

Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Koh Jum
tisdag 13 mars 2018 - Koh Jum, Krabi, Thailand

Koh JumHej!Vi som trodde vi hade hyfsad koll på vilka öar som var de man skulle åka till för att hitta det “riktiga magiska Thailand” har utan att veta bättre bara passerat förbi Koh Jum på våra tidigare Thailandsresor. Koh Jum valde vi nu helt på måfå, utan någon som helst

Dabo i Thailand/Malaysia 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

20 mars 2018 - 28 mars 2018

Denna gång blir det en väldig kort charter resa till Thailand.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Thailand/Malaysia 2018

14 februari 2018 - 4 mars 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

7 januari 2018 - 3 april 2018

Den här gången åker jag ensam till Kom Lanta för att arbeta på Lanta Sanuk School. Det är min andra gång på skolan. Förra gången var 10 år sedan.

Thailand

Thailand

2 januari 2018 - 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Patrik Marklund
Patrikochida