Krabi

Blå Blå vindar (T. Ledin)
fredag 8 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så är det då sista dagen på denna resa. Knepigt, just när jag kommit ner i varv och värmen inte tar så illa så är det dags att ge sig hemåt. Börjar misstänka då det varit i stort sett samma känsla de senaste årens resor att efter ca 10-12 dagar så börjar jag komma ner i varv och

Old Town och halvvägs runt ön del 2
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter svängen växer det bananpalmer med stora banamstockar fulla med bananer. Nu känns det som att det inte är lång väg kvar. Vägen är ganska bra , men man får vara uppmärksam, det finns några luriga hålor i asfalten som ser ut som djupa munnar.Vägen svänger och i en backe upp i

Old Town och halvvägs runt ön
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi vaknade ganska tidigt, trots att Lilo kom i säng vid kl 22 igår, så vakna runt kl 8. Räknar lite Matte, arbetar med läsförståelsen och sedan körde vi och åt en frukost på Living room i frukost tid.. Testade de gluten- och mjölkfria havregrynspannkakorna med Färsk frukt som vi delade

Khlong Dao
onsdag 6 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår kväll fick vi ett meddelande från Gävle familjen sm undrade om vi ville komma till Khlong Dao och bada i deras pool på DR Lanta och hänga lite på stranden.Det lät som en bra plan , Kasper och Vivi åker vidare till Israel idag och Lilo kan behöva leka lite med andra barn, och

Morning har broken (Cat Stevens)
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fasen, nu gick det fler dagar än jag tänkte innan uppdatering här. Men men, är man på semester så är man. :) Här kommer ett scoop. Bobus är uppe före solen! Efter att ha tagit en massa bilder (och även avnjutit) en gång solnedgångar på en massa platser så tänkte jag att det var

Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
I’m gonna do my thing (Royal Delux)
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det gick i ett fram till avresa och även resan gick i ett huj. Blev en flygstol med TUI (igen) direkt från Landvetter till Krabi. Trevliga stolsgrannar på planet från Bååårrråååååsss som verkligen kunde det här med att åka charter. Väl framme i Krabi så blev det express till Koh

Måndag
måndag 25 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Måndag måndag.. Idag lägger vi extra lång tid efter frukosten på skolarbete. Lilo läser och ritar i läsförstelseboken, jag svarar på mail gällande hållbarhetsdagen som jag hoppas kunna organisera... Många trevliga svar på mina mail  och många vill hjälpa till. Flera ställer upp

Vardag
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fast det är inte bara hopp och lek.På morgonen äter vi frukost på vår balkong, sitter i skuggan under taket och dricker sunkigt pulverkaffe med pulvermjölk i. Världens bästa yoghurt, kokos yoghurten blandas med passionsfrukt som vi köpt längs vägen. En grön mango delas och skåras så

Snorkeldag
tisdag 26 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag åkte vi på utflykt. Vi hade bokat en tur med Opal tours, som ska vara ett av de bättre utflyktsbolagen. Jag skulle dock tro att det är ganska mycket same same, vissa har kakor till efterrätt till lunchen andra inte. Annars är det liknande båtar, mat, vattenmelon och ananas som

Fyra vänner åkte - två ny-gamla kom...
torsdag 21 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fattar inte hur fort tiden går här nere... Två veckor har vi varit här. Ja, dagarna flyger iväg, fast vi har allt hunnit med en hel del också, när jag tänker efter...I veckan hade barnen även i år ordnat med Tivoli på svenska skolan Sanuk för att samla in pengar till organisationen

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Thailand Koh Lanta 2018/2019

Thailand Koh Lanta 2018/2019

12 december 2018 - 26 januari 2019

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa