Krabi

Born to be wild (Stepepnwolf)
lördag 1 april 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Sista kväll på för denna resa. Men, det vore väl tusan om jag inte skulle klara av att få till någon mer i en inte allt för lång framtid?Just det här med två veckor på resa är inte riktigt min melodi måste jag erkänna för precis när jag börjar njuta och koppla av så är det dags

Farväl Tandborsten
söndag 26 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Middag och kvällsdopp precis avklarat på vårt nya boende Nakara Beach Resort, sjukt varmt i vattnet även kl 20.00 så precis som i Åhus med andra ord. Efter ett par dygns slappande på Klong Nin rullade vi tillbaka till Klong Dao för att möta upp familjen Kreuter/Olofsson och då inte minst

Pär Eriksson
FamiljenErikssonWallin i Thailand 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Viva La Vida (Coldplay)
lördag 25 mars 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Det var attans! :) Tiden bara rinner iväg likt svetten i min panna (och övriga kroppen). Tänkte det kanske var dagsför ett inlägg och kom just på att det redan är lördag och ganske exakt en vecka sedan jag satte mig på flygbussen som tog mig till Landvetter flygplats.Hänt nåt undrar du

Senast aktiv - från Ko Lanta, Krabi, Thailand
Snorkling och ryssar med för mycket tid😏...
onsdag 22 mars 2017 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Idag drog vi ut till Phi Phi öarna med jetboat. Det var vi, några trevliga tyska tjejer och asmånga ryssar med för många semestertimmar! Första stoppet var Maya Bay, där filmen "The Beach" spelades in. Vilken vacker strand men på riktigt, hur många turister får plats där samtidigt kan

Therese Thell Dalin
FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
Jag har bott vid en landsväg (Pepes Persson)
onsdag 22 mars 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Dags igen! :) Jag trodde inte jag kunde krångla till det mer än jag gjort de senaste tre åren när det gäller att komma på vart jag skall resa och när (och även hur länge) men det lyckades jag med denna gång igen. Så, det var bara att boka en flygstol med TUI (f.d Fritidsresor) med enklas

Zeke the Ladykiller

Livet flyter på i snabb takt men väldigt lugnt tempo. Att vi har varit här i snart 6 veckor redan känns faktiskt helt overkligt. Dagarna rullar på trots att vi inte tycker vi gör så mycket, standard är uppstigning mellan 7-8(Z och W som bestämmer här tyvärr..) träning var 2-3 dag,

Pär Eriksson
FamiljenErikssonWallin i Thailand 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sista dagen!
söndag 5 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så var den då slutligen här, sista dagen och syrran Anns födelsedag. Allt bra har även det ett slut men vi är så nöjda och dessutom vet vi ju att vi kommer tillbaka om sådär 285 dagar =)Emrik tog en tennislektion av Helen innan vi åkte iväg till Livingroom på Longbeach för att äta

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2016/2017
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Drinkarnas dag!
lördag 4 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Eftersom jag blivit en riktig tennisnörd hade jag bokat tennistid kl 07.00 så jag och Emrik kunde spela. Sedan var det dags för sista tennisträningen med Helen. Är så glad och tacksam över att jag tagit lektioner. Tack Helen för hjälpen och tålamodet!När lektionen var slut åt jag, Emrik

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2016/2017
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
En vanlig kväll
söndag 26 februari 2017 - Sala Dan, Krabi, Thailand

Ja, livet här är inte riktigt som hemma. Efter skola, lite läxor, badande och kvällsmat hos Mr Noi idag laddades eld-pojorna och Benjamin och signe sprejade sig med vatten, musiken startade och sen showtime :) De har lärt sig mycket sedan förra gången vi var här - kul att se!

Ormar
lördag 4 mars 2017 - Khlong Khong, Sala Dan, Krabi, Thailand

Utflyktsdags!Farmor och farfar är och hälsar på en vecka, vi tar det ganska lugnt men var ute en sväng på Klong Kong och körde inom ormarna där. Spännande! Och läskigt. Tror bilderna talar för sig själva.Han showade inte med den nyfångande kungskobran, 6 meter som han hade i en av

Bättre än inte?

Bättre än inte?

18 mars 2017 - 2 april 2017

Skall det vara så förbenat svårt att hitta något man vill göra på semester? Skall det vara så svårt att bestämma sig vart man skall åka på semestern? Skall det vara så svårt att veta hur man vill bo under sin semester? Tydligen... :) I alla fall för mig. Så...men devisen "bättre än inte" beger jag mig nu iväg på en kort semestertur. Denna gång till Thailand (har dock inte varit just där innan) med väldigt lite bokat. Fast, dykdator och Kolle är ju med så det lär bli bra. :)

12 februari 2017 - 4 mars 2017

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

13 januari 2017 - 31 januari 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

7 februari 2017 - 24 maj 2017

Thailand