Ao Nang

12 jan
fredag 12 januari 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Sista dagen idag... utnyttjar vi till fullo och är uppe i ottan 😳 Härlig frukostbuffé med allt du kan tänka dig. Fräscht, gott, bakelser, våfflor, omelett, thaimat ja allt nästan. Kaffet ok men inte jättegott dock. Vi har kollat vädret o fram till lunch ska det vara ok väder,

11 jan
torsdag 11 januari 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejsan Poda!Poda levererar MEN....Lika vacker och underbar som tidigare besök ❤️ Dock har det varit molnigt o lite droppregn mest nu o då. Och så tar de en avgift att kliva på ön för rengöringen-det innebär att båtarna med mat o dricka är borttagna så det var dåligt med mat på ön.

10 jan.
onsdag 10 januari 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej dagboken, och hej Aonang 😍 Nu har vi vinkat hejdå till familjen Åkerbergs som far hemmåt idag, och Magnus o Jag åker om tre dagar. Vi checkade in på Tipa resort redan vid 11tiden-och vi väntar inte på nåt. In med resväskor o böt om till badbyxor. En snabb lunch o vi hoppade på en

Nu är vi i Thailand
måndag 30 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi kommit till Thailand. Och jag har lärt mig ett ord på thailändska det är kop kun ka och det betyder tack. Första dagen i Thailand var sådär bra för att vi blev avsläppta på fel hotell. Och vi körde moped i ösregn till ett varmt vattenfall och där badade vi.

nomisen
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Khao Sok Nationalpark
onsdag 8 november 2017 - Unnamed Road, Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi Var 5 st som åkte iväg i Taxi/Minivan till nationalparken Khao Sok. Vi blev körda till Nature Lodge där vi träffade vår guide. Sen bar det av mot nationalparken.Vi gick in i djungeln på en grus/lerväg genom en tät skog som består av bambu, stora träd  och lianer. En hel del växter

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailand Snorkeling safari
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Paradiset
fredag 27 oktober 2017 - Pine Bungalow, Ao Nang, Krabi, Thailand

Helt fantastisk mat och underbara människor. Endast 6 st på stranden.På söndag åker vi vidare till Koh You Noi och är på den ön i 3dagar.

Camilla
bobbas i Thailand
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Framme i Thailand
onsdag 25 oktober 2017 - Pine Bungalow, Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi kom fram i går kväll till Krabi, det var mörkt när vi anlände så det ska bli intressant imorgon att se var vi kommit.

Camilla
bobbas i Thailand
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Snart avverkat första resmålet
tisdag 14 februari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Detta är i min sista dag i Ao Nang, ett ställe jag stannat på längre än vad jag tänkte från början. Detta på grund av att jag tycker det är lite jobbigt att byta ställe, man ska bo in sig och lära sig hitta osv, eller så är jag kanske bara är lite bekväm och feg såhär i

1 vecka kvar! =)
måndag 30 januari 2017 - Koh Phi Phi Don, Ao Nang, Krabi, Thailand

Hello Thääre alla followers!Nu har vi varit på resande fot i dryga 2 veckor, och har därmed precis 1 vecka idag till hemfärd!! Vi har det fortfarande superbra, men självklart börjar det infinna sig en viss hemlängtan 😀Jag längtar framförallt efter vissa särskilda personer (ingen

Bambou Island
lördag 28 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag började vi dagen med en rejäl frukostbuffé nere vid strandpromenaden i Ao Nang. Sedan åkte vi speedboat ut till ön Bambou. Resan tog ca 40 min och väl framme var vi i paradiset! Så fint vita sandstränder och kristallklart blått vatten. Vi stannade där i 5 timmar, solade, badade och

Christmas THAIm

Christmas THAIm

17 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Thailand

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Thailand 2017

Thailand 2017

13 januari 2017 - 31 januari 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017

6 december 2016 - 10 januari 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Thailand 2016

Thailand 2016

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

Johan Svensson
Svesse87