Ao Nang

Dag 5: Ao Nang/ Dragon Crest
söndag 17 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår, lördag, var jag uppe redan innan kl 07. Planen var att ära frukost innan det var dags att hitta en förare som kunde köra oss till vandringsleden. Jag tror klockan var mellan 9-10 när vi var framme och kunde påbörja vandringen som skulle ta 2 timmar och gå genom djungeln. Vi såg

Dag 4: Ao Nang
fredag 15 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dagen började runt samma tid som igår, vid 11. Åt frukost på ett närliggande café, blev pannkakor med sirap, banan och kokos.     Resten av eftermiddagen gick ut på att ligga vid stranden, men efter ett tag fick jag ge mig det var helt enkelt för varmt. Istället gick jag längs

Dag 3: Krabi / Ao Nang
torsdag 14 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Klockan var ställd på 10 imorse då jag ville ha god tid på mig inför utcheckningen som skedde vid 12. Slutade med att jag vaknade av mig själv kl 11 och jag som trott jag var väl anpassad till den nya tidzonen hade fel... Dagen har för det mesta bestått av att resa, 3 timmar sammanlagt

4 Island trip o elefanter
fredag 1 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Åkte ner till byn igen och spontant bokade in mig på en gruppresa till 4 öar med speedboat. Härliga stränder om än väldigt arrangerat. Fick 40 minuter att snorkla med en uppsjö fina fiskar. Över förväntan. En löjlig grotta tittade vi i, men hästlängder från vad vi sett i Vietnam och

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
fartdåre på 2 hjul
torsdag 31 januari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hyrde en moppe och blåste ner till Ao Nang. På stranden läste jag boken och strosade omkring. Tog pedikyr. Tog en fantastiskt god öl innan jag åkte runt ytterligare. Skitkul att köra. Vänstertrafik dessutom. Åkte vidare norr om Klong Moung till en enslig strand. Handlade lite på Seven

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
These boots are made for walking.
lördag 29 december 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Drömmen om att vara först på bollen och till max utnyttja dagarna kommer lite på skam när ingen riktigt vill vakna och sätta igång. Löpturerna jag själv har lovat mig lyser med sin frånvaro och hotellets gym står där det står, outnyttjat. Vi håller istället stilen och kommer upp vid

Montezuma hälsar på.
fredag 28 december 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår blev det ingen dagbok producerad och det har sin enkla förklaring i att han som skriver den troligen hade otur vid frukosten och blev bunden till säng och badrum från eftermiddagen och framöver... Innan detta personliga trauma inträffar så börjar dagen med att det inte gick att väcka

Soft start, no stress.
onsdag 26 december 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Såklart har vi känt av flygresa och tidsomställning och vaknat väldigt tidigt men lyckas ändå somna om och är bland sjusovargänget i frukostmatsalen som ligger praktiskt tjugo steg från balkongen. Riktigt bra utbud med både varmt och kallt. Efter frukost är det lite trögt att komma

Lång vägs dag mot natt.
tisdag 25 december 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Att resa är ju att färdas och det har vi ju ägnat hela julaftonen åt att göra. Börjat lite försiktigt med länsbuss mot Uppsala och avancerar med tåg och dubbla flyg innan vi till slut med lätt förskräckelse åker minivan i full fart mot målet. Särskilt tack till Victoria som har vett

Klor eller chokladsås?
tisdag 18 december 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En bra sovnatt och fin frukost gör dagen!Sedan fick jag falla in i gamla rutiner gällande hur man sterilisera barnattiraljer, i lägenheten hade man lyxen att kunna koka i kastrull, nu är det välplanerad paketering för att optimera vattenmängden. Vad skakas med vad och är vattnet

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Lawas första jordenruntresa

17 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Thailand

Thailand