Ao Nang

Railay
tisdag 31 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej alla, Vad har hänt sedan förra inlägget?Jo, solen fortsätter att imponera och den 26/12 tog vi en dag hemma vid polen. Det är skönt att bara slappa ibland för alla strandhäng tar på krafterna 😊Den 27:e så bokade vi en minibuss tillsammans med Annette, Carl, Ylva, Rikard, Astri och

Jul 2019
fredag 27 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,Det var ett tag sedan vi skrev men på denna resan är det fokus på avkoppling.Den 21/12 styrde vi kosan mot Tigercave temple som är ett buddistempel som ligger på toppen av ett berg. Solen skiner även denna dag och totalt på resan har vi bara haft 2 timmar regn. Vägen upp består av

3:e strand-dagen
fredag 20 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej, Ny resa, nya möjligheter.Denna gången skall vi "bara" vara i Thailand och njuta av värmen och gästvänligheten.Vi reser med Annette (Karros mamma), Carl (Karros pappa) och Andreas (Karros bror).Senare kommer Karros syster Josse med sin familj (Jesper, Anja och Emil) att ansluta ett par

Snake farm & Hong Island
torsdag 19 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Igår onsdag hade vi inget bokat, men det blev en spontan egenordnad tripp till Snake Farm och Monkey School efter initiativ från Jenny och Reine som "ville hitta på nåt". En kortare tuk-tuk tur på 400 bath tur/retur, men sen 1000 bath per person i inträde hade vi inte räknat med. Men det

Sämre väder och blodflöde
tisdag 17 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej igen!Andra dagen på Koh Jum var ganska stilla, med lite mulet på förmiddagen och bättre på eftermiddagen.Efter frukost hyrde vi hotellets kajaker en timme och paddlade norrut utmed än. Jag i en enmanskajak och Jenny och Reine med Colin på sin kajak. Vi paddlade en bra bit och landsteg

Snorkling och vidare resa
måndag 9 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Kort uppdatering.Jag och Jenny stack iväg till Krabis nattmarknad där på kvällen efter Kayak-turen. 800 bath tur och retur var i överkant, och marknaden va inte så mycket att se. Men ändock en upplevelse, och Jenny uppskattade att få komma ut lite å se sig omkring. Reine och Colin fick

Dag 5: Ao Nang/ Dragon Crest
söndag 17 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår, lördag, var jag uppe redan innan kl 07. Planen var att ära frukost innan det var dags att hitta en förare som kunde köra oss till vandringsleden. Jag tror klockan var mellan 9-10 när vi var framme och kunde påbörja vandringen som skulle ta 2 timmar och gå genom djungeln. Vi såg

Dag 4: Ao Nang
fredag 15 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dagen började runt samma tid som igår, vid 11. Åt frukost på ett närliggande café, blev pannkakor med sirap, banan och kokos.     Resten av eftermiddagen gick ut på att ligga vid stranden, men efter ett tag fick jag ge mig det var helt enkelt för varmt. Istället gick jag längs

Dag 3: Krabi / Ao Nang
torsdag 14 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Klockan var ställd på 10 imorse då jag ville ha god tid på mig inför utcheckningen som skedde vid 12. Slutade med att jag vaknade av mig själv kl 11 och jag som trott jag var väl anpassad till den nya tidzonen hade fel... Dagen har för det mesta bestått av att resa, 3 timmar sammanlagt

4 Island trip o elefanter
fredag 1 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Åkte ner till byn igen och spontant bokade in mig på en gruppresa till 4 öar med speedboat. Härliga stränder om än väldigt arrangerat. Fick 40 minuter att snorkla med en uppsjö fina fiskar. Över förväntan. En löjlig grotta tittade vi i, men hästlängder från vad vi sett i Vietnam och

Anneli Frid

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas slappar i Thailand

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Lawas första jordenruntresa

17 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Thailand

Thailand