Ao Nang

Dag 20. Hav, pool eller bådadera.
torsdag 12 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En vilodag.Vi har legat vid poolen från åtta på morronen till fyra på eftermiddagen, under ett stort skuggande träd, mestadels.10 meter till poolen, 15 till havet. Vattnet höll 31.4 grader idag. Jag badade inte i poolen, föredrar saltvatten och hav.Vi var på "restaurang" i gårkväll.

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 19. Phang Nga Bay by speedboat.
onsdag 11 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eftersom vi inte kunde komma med på den James Bond-utflykt som vi ville, kom Annette på den lysande idén att hyra en egen speedbåt. Kostade lite mer, men samma program.Klockan 0800 blir till 5 i halv nio innan vår båt dyker upp med två ångerfulla och ursäktande thailändare.1 x 250 hk

Dag 18. Phra Nang Beach.
tisdag 10 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag fick jag med mig Annette och Jörgen på en promenad till Phra Nang Beach. Det är ju egentligen inte så mycket att se. Jag kan inte hålla med om att det är en av Thailands finaste stränder, som en del hävdar. Princessgrotta och phallusgrotta är en turistfälla.Men stigen dit är ju

Dag 17. Ao Nang.
måndag 9 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Railay Beach ligger på en halvö. Hit eller härifrån kan man inte komma med bil, utan det är longtailbåt som gäller.Ao Nang ligger ju bara "runt hörnet", men det kostar 800 bath/båt/8 personer. Vi gitter  inte vänta på att det ska komma 4 personer  till, så vi betalar 800 och kommer

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 16. Railay Beach, Ao Nang.
söndag 8 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Jaha Du, Jan Johansson. Det är väl 18 år sedan vi var här sist. Mycket är utbyggt och en fin Walking Street, med många mysiga pubar och hak, som inte fanns då.Det finns många sätt att ta sig från Koh Lanta till Ao Nang och Railay Beach. Vi valde nog det billigaste. 550 bath.Blev hämtade

Railay
tisdag 31 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej alla, Vad har hänt sedan förra inlägget?Jo, solen fortsätter att imponera och den 26/12 tog vi en dag hemma vid polen. Det är skönt att bara slappa ibland för alla strandhäng tar på krafterna 😊Den 27:e så bokade vi en minibuss tillsammans med Annette, Carl, Ylva, Rikard, Astri och

Jul 2019
fredag 27 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,Det var ett tag sedan vi skrev men på denna resan är det fokus på avkoppling.Den 21/12 styrde vi kosan mot Tigercave temple som är ett buddistempel som ligger på toppen av ett berg. Solen skiner även denna dag och totalt på resan har vi bara haft 2 timmar regn. Vägen upp består av

3:e strand-dagen
fredag 20 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej, Ny resa, nya möjligheter.Denna gången skall vi "bara" vara i Thailand och njuta av värmen och gästvänligheten.Vi reser med Annette (Karros mamma), Carl (Karros pappa) och Andreas (Karros bror).Senare kommer Karros syster Josse med sin familj (Jesper, Anja och Emil) att ansluta ett par

Snake farm & Hong Island
torsdag 19 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Igår onsdag hade vi inget bokat, men det blev en spontan egenordnad tripp till Snake Farm och Monkey School efter initiativ från Jenny och Reine som "ville hitta på nåt". En kortare tuk-tuk tur på 400 bath tur/retur, men sen 1000 bath per person i inträde hade vi inte räknat med. Men det

Sämre väder och blodflöde
tisdag 17 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej igen!Andra dagen på Koh Jum var ganska stilla, med lite mulet på förmiddagen och bättre på eftermiddagen.Efter frukost hyrde vi hotellets kajaker en timme och paddlade norrut utmed än. Jag i en enmanskajak och Jenny och Reine med Colin på sin kajak. Vi paddlade en bra bit och landsteg

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Thailand 2019-2020

Thailand 2019-2020

16 december 2019 - 8 januari 2020

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas slappar i Thailand

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Lawas första jordenruntresa

17 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

haax
familjenkomstedt