Ko Lanta Noi

Koh Lanta
måndag 14 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Koh Lanta Hej! Vi lämnade ett fuktigt Khao Sok på morgonen, medan dimman fortfarande låg som ett lock över djungeln och det droppade från träden. Färden började med två timmars minibussfärd på slingriga landsvägar genom djungeltäckta toppar, bananodlingar och gummiträdsplantage.

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand 2016
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Vi roar oss bäst vi kan
onsdag 9 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Årets myggbettsliga leds av E (29 st kända). På andra plats har vi A (3 st), medan O inte verkar delta alls (0 st). A:s öroninflammation har blivit bättre med penicillin och han har varit duktig som har hållit sig borta från poolen. En stund varje dag har A och O tränat kast och skott med

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Djurliv och besök hos en gammal bekant
söndag 6 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

En natt vaknade vi av konstiga läten utanför. Det visade sig vara två katter som satt på vår trappa och lät högt och märkligt. Kanske så som katter sägs låta i mars? De gick knappt att skrämma iväg heller utan var helt upptagna av sina läten och av att stirra på varandra. E var ute

Från Axel
fredag 4 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Axel gör en undersökning ?? Vilket favoritdjur är ditt? Mellan hund,häst,marsvin,kanin och katt????????????????????. Alla i familjen får svara. Svara senast Söndag tack. Hälsningar Axel.

Varma dagar på Ko Lanta
torsdag 3 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu har vi haft några varma dagar på Ko Lanta. Efter frukost badar vi lite i poolen och sedan brukar A och O träna kast med en amerikansk fotboll i havet. A är en mycket duktig kastare och hans kast går rakt och med perfekt spinn. O:s kast vobblar runt och trots flera dagars träning märks

Resan hit
onsdag 2 mars 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Vid halv tolv på f.m. kom Jan och körde oss till Bromma. Vi åt lunch där och sedan flög vi till Helsingfors. Planet därifrån blev lite försenat, men det gjorde inget. Vi skulle ha mycket gott om tid i Bangkok. Från Helsingfors flög vi det nya planet Airbus 350 - lyxigt! Gott om plats,

Familjen Magnum på Pearl Beach
måndag 8 februari 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej igen från familjen Magnum! Vi flyttade 5 min med bil uppåt Long Beach och hamnade på fina Lanta Pearl. Vi hade tur och fick den enda bungalowen på området med två dubbelsängar?? Vår bungalow är till storlek ungefär som ett sovrum i villan?? men den är jättefin och funkar jättebra.

Lata Lantadagar på Malee
lördag 30 januari 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Lata dagar vid Malee Seaview ?? Det var på Flippin' Burgers i juli som vi bestämde det, vi åker iväg tillsammans igen! Jag, Nettan, Linda o Ragnar. 10 år senare (och snyggare??) och denna gång med barnen i släptåg. För 10 år sen möttes vi upp under vår bröllopsluff på Ko Chang och

Balis sista dagar
tisdag 19 januari 2016 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej igen! 45 min tog det, sen hade vi lämnat Ubud och inlandet för Sanur och stranden. Vi tog farväl av Ketut och checkade in på La Taverna, ett av Balis äldsta Hotel. Vi fick en bungalow med två sovrum och två badrum. Rymligt är bra märker man när man reser med barn. Dessutom hade dom

Senast aktiv - från Lidingö, Stockholms län, Sverige
God Jul önskar vi er alla!
torsdag 24 december 2015 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

24 december - Noble House Khlong Dau ???????? GOD JUL! Då Filip har åkt på öroninflammation med sprucken trumhinna ställer jag och Magnus in vårt dyk till Ko Bida idag. Magnus är heller inte helt återställd från sin förkylning ännu så beslutet känns rätt. Idag strålar solen från

Cecilia Herling

20 februari 2016 - 31 mars 2016

Bali o Thailand 2016

Bali o Thailand 2016

2 januari 2016 - 20 februari 2016

Familjeresa med två veckor på Bali och fem veckor i Thailand.

13 december 2015 - 5 januari 2016

I år väljer vi att fira jul och nyår på sydligare breddgrader. Vi startar på Ko Lanta som vi senast besökte 2007 och reser sedan vidare mot Khao Lak som är ett nytt resmål för oss.

Thailand 2015-16

Thailand 2015-16

9 december 2015 - 7 januari 2016

Flykten från kylan och mörkret. Njutning med sol, sand, strand, palmer, bad, lugn, underbar mat. All exclusive, än så länge vet vi bara att vi landar i Bkk. Sen tar vi det därifrån.... får se vart vi hamnar.

En paus i livet

En paus i livet

9 november 2015 - 10 januari 2016

Jag och mannen ska åka till Koh Lanta där våra pojkar på 13,10 år ska gå på svenska skolan i 5 veckor och den lilla tjejen på 5 år ska vara hemma med oss. De sista 3 veckorna har vi inget boende bokat så vi får se vart vi hamnar då!!!

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Koh Lanta 2015

Koh Lanta 2015

13 september 2015 - 10 november 2015

Hösten 2015: Avkoppling, varm, smakrik, russinfingrar, bokslukar, sand-mellan-tårna, massage-varje-vecka, solnedgångar, inga ska-bara/kommer-snart, palmer

20 mars 2015 - 9 april 2015

Det är vi - Anders, Sofia, Annie, Agnes, Bailey och Bård som åker till Thailand i tre veckor i mars-april 2015. Först blir det Krabiregionen, sen avslutar vi i Bangkok och passar på att hälsa på Bårds syster Thina och hennes familj.

20 februari 2015 - 8 mars 2015

Helene & Håkan Olsson