Ko Lanta Yai

aoe
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
Till Ko Lanta
tisdag 14 februari 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Söndagen den 12 februari kl. 11.30 inleddes vår resa. Jan körde oss till Bromma, där vi åt lunch innan vi flög till Helsingfors och sedan vidare till Bangkok. Flygresan gick bra. För första gången på flera år lyckades A sova en del på planet och detta trots högljudda finnar på raden

Eva Jonsson
aoe
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
Heldag på Klong Nin!
lördag 28 januari 2017 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Första natten i vårt nya hem blev god även om vi brottades med en lite felmonterad AC som envisades med att blåsa oss rätt i ansiktet. Frukosten var ok, det fanns det mesta man man önska sig och det är ju skönt att slippa laga sin frukost. Efter frukost var det lite praktiska bestyr med att

Avslappnat i Relax bay!
torsdag 26 januari 2017 - 4245, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Efter ett par dagar med lite ostadigt väder, så var nu solen tillbaka med full kraft. Vi behövde tömma kylen inför flytten så nu blev det äntligen favoritfrukost med omelett, bacon och bönor.....mums tycker Far, barnen tycker att bönor verkar vara ett straff!Barnen gick till skolan och vi

Mysig dag!
onsdag 18 januari 2017 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Idag var det bestämt att efter lämning i skolan skulle vi tillsammans med några andra föräldrar dra söderut till en strand söder om Klong Nin. Vi parkerade mopparna uppe vid gatan vid restaurangen Diamond cliffs. Restaurangen ligger högt över havet och man har en fantastisk utsikt när man

Vattenfall!

Puuh....lite trött efter en härlig kväll/natt med grabbarna.....! Men, kl 8 ringde klockan då städerskorna kom på besök, så det var bara att pallra sig upp. Vi packade mopparna och körde till Living Room Bakery på Long Beach för att käka lyxfrulle. Äggröra, bacon, french toast,

Så var året slut....
lördag 31 december 2016 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

31 december även i Thailand, och året slutar ju faktiskt tidigare här än hemma i  Sverige.Vi startade dagen med frukost och lite slappande i huset. Sedan bestämde vi oss för att käka lunch på Somewhere Else, så vi styrde dit. Som vanligt mycket god lunch där, med Massaman, Tunamelt naan

Khlong Chak Waterfall
fredag 30 december 2016 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Ännu en ny dag! Klockan är inställd på 08.30. Idag ska vi på utflykt till Khlong Chak Waterfall.Vi bokade taxi på hotellet och hon fixade till så att vi fick hyra en guide för halva priset. Efter att vi ätit frukost så for vi iväg med taxin upp mot bergen. Taxichauffören kör lugnt

Anna Brelid
Brelid
Senast aktiv - från Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand
Mellandagsrea...?!
torsdag 29 december 2016 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Nja....tror vi hoppar över rean i år.....!Som ett litet barn på sin födelsedag så vaknade jag väldigt tidigt. Smög ut till moppen och körde och hanlade lite frukost. Sen var det ner i sängen igen och sova räv tills resten av familjen kom in och bjöd på skönsång och presenter. Härlig

Slappar dag
onsdag 28 december 2016 - 4245, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Onsdagen den 28 December 2016-12-28 Slappar dag! I dag har vi ”inga måsten” dag. Bara sova tills vi vaknar och ta dagens om den kommer. Vaknar till och från och somnar om. Tittar på klockan och den är 09:35. Resan tar ut sin rätt. Så här länge har vi inte sovit på länge. Skyndar

Anna Brelid

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Nordstrands Thaim out!

Nordstrands Thaim out!

28 oktober 2016 - 21 februari 2017

Vi checkar ut från vardagen och styr kosan mot Koh Lanta!

Sommarresa 2016

Sommarresa 2016

11 juni 2016 - 5 juli 2016

Inte nu igen!!!

Inte nu igen!!!

23 februari 2016 - 24 mars 2016

Thailand, men lite mindre "flängande". Bangkok, Krabi samt Koh Lanta med några utflykter.

20 februari 2016 - 31 mars 2016

1 februari 2016 - 24 februari 2016

Sydvästra Thailand Lanta och Hai.

Thailand

Jan Hedberg
brittojan

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!