Ko Lanta Yai

Born to be wild (Stepepnwolf)
lördag 1 april 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Sista kväll på för denna resa. Men, det vore väl tusan om jag inte skulle klara av att få till någon mer i en inte allt för lång framtid?Just det här med två veckor på resa är inte riktigt min melodi måste jag erkänna för precis när jag börjar njuta och koppla av så är det dags

Viva La Vida (Coldplay)
lördag 25 mars 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Det var attans! :) Tiden bara rinner iväg likt svetten i min panna (och övriga kroppen). Tänkte det kanske var dagsför ett inlägg och kom just på att det redan är lördag och ganske exakt en vecka sedan jag satte mig på flygbussen som tog mig till Landvetter flygplats.Hänt nåt undrar du

Senast aktiv - från Ko Lanta, Krabi, Thailand
Jag har bott vid en landsväg (Pepes Persson)
onsdag 22 mars 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Dags igen! :) Jag trodde inte jag kunde krångla till det mer än jag gjort de senaste tre åren när det gäller att komma på vart jag skall resa och när (och även hur länge) men det lyckades jag med denna gång igen. Så, det var bara att boka en flygstol med TUI (f.d Fritidsresor) med enklas

Zeke the Ladykiller

Livet flyter på i snabb takt men väldigt lugnt tempo. Att vi har varit här i snart 6 veckor redan känns faktiskt helt overkligt. Dagarna rullar på trots att vi inte tycker vi gör så mycket, standard är uppstigning mellan 7-8(Z och W som bestämmer här tyvärr..) träning var 2-3 dag,

Nya huset
tisdag 21 februari 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Jättefint!

Eva Jonsson
aoe i Thailand 2017
Till Ko Lanta
tisdag 14 februari 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Söndagen den 12 februari kl. 11.30 inleddes vår resa. Jan körde oss till Bromma, där vi åt lunch innan vi flög till Helsingfors och sedan vidare till Bangkok. Flygresan gick bra. För första gången på flera år lyckades A sova en del på planet och detta trots högljudda finnar på raden

Eva Jonsson
aoe i Thailand 2017
Heldag på Klong Nin!
lördag 28 januari 2017 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Första natten i vårt nya hem blev god även om vi brottades med en lite felmonterad AC som envisades med att blåsa oss rätt i ansiktet. Frukosten var ok, det fanns det mesta man man önska sig och det är ju skönt att slippa laga sin frukost. Efter frukost var det lite praktiska bestyr med att

Avslappnat i Relax bay!
torsdag 26 januari 2017 - 4245, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Efter ett par dagar med lite ostadigt väder, så var nu solen tillbaka med full kraft. Vi behövde tömma kylen inför flytten så nu blev det äntligen favoritfrukost med omelett, bacon och bönor.....mums tycker Far, barnen tycker att bönor verkar vara ett straff!Barnen gick till skolan och vi

Mysig dag!
onsdag 18 januari 2017 - Unnamed Road, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Idag var det bestämt att efter lämning i skolan skulle vi tillsammans med några andra föräldrar dra söderut till en strand söder om Klong Nin. Vi parkerade mopparna uppe vid gatan vid restaurangen Diamond cliffs. Restaurangen ligger högt över havet och man har en fantastisk utsikt när man

Vattenfall!

Puuh....lite trött efter en härlig kväll/natt med grabbarna.....! Men, kl 8 ringde klockan då städerskorna kom på besök, så det var bara att pallra sig upp. Vi packade mopparna och körde till Living Room Bakery på Long Beach för att käka lyxfrulle. Äggröra, bacon, french toast,

Bättre än inte?

Bättre än inte?

18 mars 2017 - 2 april 2017

Skall det vara så förbenat svårt att hitta något man vill göra på semester? Skall det vara så svårt att bestämma sig vart man skall åka på semestern? Skall det vara så svårt att veta hur man vill bo under sin semester? Tydligen... :) I alla fall för mig. Så...men devisen "bättre än inte" beger jag mig nu iväg på en kort semestertur. Denna gång till Thailand (har dock inte varit just där innan) med väldigt lite bokat. Fast, dykdator och Kolle är ju med så det lär bli bra. :)

12 februari 2017 - 4 mars 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Nordstrands Thaim out!

Nordstrands Thaim out!

28 oktober 2016 - 21 februari 2017

Vi checkar ut från vardagen och styr kosan mot Koh Lanta!

Sommarresa 2016

Sommarresa 2016

11 juni 2016 - 5 juli 2016

Inte nu igen!!!

Inte nu igen!!!

23 februari 2016 - 24 mars 2016

Thailand, men lite mindre "flängande". Bangkok, Krabi samt Koh Lanta med några utflykter.

Thailand 2016

Thailand 2016