Ko Ngai

Sol och soft dag
söndag 25 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Idag har vi stannat vid hotellets beach, solat och snorklat. Sett röda sjöstjärnor med svarta taggar på, blåsfiskar i brunt med blå prickar på och många andra sorter så klart. Annars har vi mest legat i en solstol och myst, jag med min bok och kidsen med sina ritblock. Håkan har varit

Koh Ngai
lördag 24 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hello.Två och en halv timme med mellanlandning på Koh Lanta var vi framme på Koh Ngai. Jonas hade bokat ett väldigt fint hotell och min kära syster med familj hade uppgraderat oss. Tack för den fina 40-års presenten.  Om alla inte vet om det så brukar familjen Komstedt inte bo speciellt

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2016-2017
Julafton
lördag 24 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Vid frukosten idag bestämde vi oss för att ta en tur med kajak igen. Idag är vädret bättre ca 32 grader varmt. 😬  Vi paddlade till en öde strand och där snorklade vi runt i timmar. Vi såg otroligt många muränor och så klart en massa färgglada fiskar i varierade storlekar. Solen sken

Paddeltur 🐠🐡
fredag 23 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hej hallå! Inatt har regnet vräkt ner, vissa av oss har haft svårt att sova pga det. Men när vi klev upp var det vara 800% luftfuktighet. Efter frukost sprack himlen upp och vi bestämde oss för att hyra kajaker och paddla till en annan strand. Sagt och gjort, väl där åt vi lunch och

Grått och varmt!
torsdag 22 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Det har regnat hela natten och hela morgonen. Vått och varmt (29grader).  Vi passade på att ta en promenad utefter hela stranden. Tog en kaffe på stället som låg längst bort från vårt hotel. På väg tillbaka sprack himlen upp och vi la oss på stranden. Strax därefter så brände Edvin

Snorkling
onsdag 21 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Nu har vi kommit till Koh Ngai, en paradisö. Tog en rätt stor båt från Lanta och en dryg timme senare blev vi upphämtade av en longtailboat och inkörda till vår resort. Vi åt en kanon lunch och sedan gick vi tvärs över ön till en paradis strand där vi snorklade. Edvin var i 7himlen,

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017

6 december 2016 - 10 januari 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Jonas Komstedt
familjenkomstedt