Ko Siboya

Ljuvliga Jum
söndag 14 februari 2016 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Hej från underbara Koh Jum! Vilken otroligt skön avslutning på strandlivet för denna gång. På två timmar tog vi oss från Lanta till en riktig oas bland Thailands öar. Här på Koh Jum råder lugnet. Det är mest pensionärer och övervintrade hippies som bor i tält och verkar överleva

Neparioli Idebom Brolin
NePa i Bali o Thailand 2016
Senast aktiv - från Lidingö, Stockholms län, Sverige
Nyår och Last Lazy Days
torsdag 31 december 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Då är vi framme vid årets sista dag. Veckan har bestått av sol, bad och vandra runt på ön. Vi passar på att prova de olika restaurangerna i närheten och den som blivit favorit är grannen. Det är ett ställe med klart hippiekaraktär med en husmor som är stor så att hon inte tar sig ur

Back to Yum
lördag 26 december 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Hej alla. Hoppas ni haft en fin jul. Vi var på utflykten till Koh Ruk på julafton. En solig dag till sjöss med snorkling o bad på en fantastisk ö. Kvällen firade vi sen i lugn o ro med alla tillbehör. Gran o julklappar. Tack o kram Anki o Lennart. Nu är vi åter på Koh Jum och ett nytt

Hittat lunken.
tisdag 15 december 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Då har vi varit här några dagar och kommit in i semesterlunken. Planeringen för nästa dag går ut på vad och vart man skall äta, vilken sida man ska sola eller kanske gå en tur till minimarket. Igår hade vi en visit från den lokala apkolonin, det var inte så populärt från personalens

Framme på Koh Jum
fredag 11 december 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Nu äntligen har vi kommit fram till vår första anhalt. Koh Jum som ligger en bit söder om Krabi. Man kommer dit via färja och sedan en pick-up med longtailbåt. Nu har vi badat och prövat köket och det är helt OK. Tänkte stanna här och undersöka ön i en vecka. Sen har vi inte bestämt

Koh Jum
söndag 1 november 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Tänk att vi är i himmelen. Varje dag. Så vad göra så många lediga dagar. Förutom bada o leka? Resorten Koh Jum ligger otroligt fint med utsikt mitt emot Phi Phi Islands. Här är perfekt att bada på förmiddagen efter frukost och fram till eftermiddagen, då drar tidvattnet bort o det är

Kho Jum
tisdag 27 oktober 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Ny ö. Nya äventyr. Vi var färdiga med Kho Lanta. Vi hade bestämt oss för Koh Samui o kho Pha-ngan. Precis då kom info att två personer senaste månaden dött av box jellyfish (kubmanet) samt att deras monsunperiod kommer nu. För mycket om och men så vi planerade om. Såhär iefterhand är

Koh Jum
lördag 3 januari 2015 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

Hej alla, Sedan förra inlägget har vi varit på några öar i Thailand. Vi åkte minibuss från AoNang till piren i Laem Kruat. Det kostade 500 kr för oss och vi är ju numera 6 vuxna och 6 barn i vårt resesällskap. Det är ju givetvis billigare att åka vanlig buss men detta sättet sparar

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2014-2015
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Gamla vänner, longtail mm
lördag 27 december 2014 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

26 december Idag tog vi en lång och varm promenad till stranden där Aew med familj driver Ocean bay resort. Vägen vi gick var mestadels lerig stig och grus med stora stenar mitt bland djungeln. Häftig miljö och väldigt kuperat. Vi gick ner vid ett par vägar bara för att inse att vi inte

Anna Sjöberg
Condan i Sand mellan tårna
Ankomst till Koh Jum
torsdag 25 december 2014 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

25 december Resdag idag. Vi blev hämtade 7:30 och bara en kvart senare var vi på flygplatsen. Allt flöt på och vi landade efter 50 min i Bangkok. Där hittade vi vår gate och då tax free var liten så satte vi oss vid gaten efter att vi ätit en burgare. En timmes flight, även denna med

Anna Sjöberg
Condan i Sand mellan tårna
Bali o Thailand 2016

Bali o Thailand 2016

2 januari 2016 - 20 februari 2016

Familjeresa med två veckor på Bali och fem veckor i Thailand.

Thailand 2015-16

Thailand 2015-16

9 december 2015 - 7 januari 2016

Flykten från kylan och mörkret. Njutning med sol, sand, strand, palmer, bad, lugn, underbar mat. All exclusive, än så länge vet vi bara att vi landar i Bkk. Sen tar vi det därifrån.... får se vart vi hamnar.

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

19 december 2014 - 11 januari 2015

Äntligen dags för lite sol och värme. Denna gång en något kortare resa, inte så många aktiviteter utan mest återhämtning. Vi kör Asien denna gång. Ett snabbt stopp i Singapore, sedan vidare till Kambodja med Siem Reap och Angkor Wat som mål, därefter Thailand med Koh Jum och Koh Mook ett par veckor. Avslutar denna (för oss korta) semester med ett dygn i Kuala Lumpur. Ni får gärna följa oss, men vi utlovar inte så mycket action utan mest sol, bad och... Sand mellan tårna :) Finally the time has come for some warmth and sun. This time a bit shorter holiday than normal, not so many activities and mostly recovering from a very intense and exhausting year. We will visit Asia this time. A quick stop in Singapore, then off to Cambodia with Siem Reap and Angkor Wat as main attractions. Then off to Thailand, with Koh Jum and Koh Mook for a few weeks. We will finish this (for us very short) holiday with 24 hrs in Kuala Lumpur.

Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

En Vinter i Värmen

En Vinter i Värmen

22 november 2013 - 7 mars 2014

Resan är en 3,5 månaders vinterresa med familjen, Henke, Helena, Emma(6), Rasmus(5) till värmen i Thailand, Nya Zeeland och Fiji. Två månader spenderas först i thailands ö-rike, resplanen är inte riktigt bestämd men vi tar det som det kommer. Två av dessa veckor blir tillsammans med våra kära och underbara mammor och pappor. Sedan fortsätter vi mot Nya Zeeland och blir där bilburna, eller rättre sagt så ska vi kånka runt i en husbil från norr till söder i en månad. Därefter fortsätter färden till Fiji i två veckor där vi avslutar denna resa. Vi hoppas på en härlig, avkopplande och spännande resa!

Australien med mera

Australien med mera

16 december 2012 - 20 januari 2013

Asientour 2012/13

Asientour 2012/13

14 december 2012 - 11 januari 2013

Då var det dags igen för en resa österut.Även denna gång blir det Thailand men även en sväng till det spännande Vietnam. Vi passar på att fira två 50-åringar gissa vilka;)

Till Thailand med 4 barn

Till Thailand med 4 barn

7 december 2012 - 18 januari 2013

Ytterligare en resa till Thailand. Nu är barnen 10,8,6 och snart 4 så denna gång åker vi runt lite mer. Vi flyger in via Bangkok och sedan vidare söderut. Vi ska ut till Koh Bulon sedan Koh Maak , Krabi, Koh Samui mfl.

85 dagar i Thailand

85 dagar i Thailand

12 december 2013 - 7 mars 2014

En resa på 85 dagar. med Lisa och Roger Larsson.

Mats Berg
Uralbergen