Koh Lanta

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

Dag 15. Saladan igen!
lördag 7 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lanta Casuarina Resort är ett ganska flott ställe. Iallafall om man ska se till vad det kostar att bo här.Vi har visserligen en..."parbungalow", alltså två bungalow i ett hus, alldeles vid poolen och 50 meter till strandkanten. Sånt får man betala för. 11340 bath för 3 nätter/

Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Avslutning på en händelserik femte vecka
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning,

Dag 14. Saladan, Walking Street.
fredag 6 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagen börjar med frukostbufe'. Inget märkvärdigt...god bacon....och små söta wienerbröd😊.Annette har reserverat 4 solstolar på gräsplätten framför poolen. Perfekt läge för både pool och strandhäng. Så här tillbringar vi resten av dagen.Long Beach är 2,5 km lång. Var tvungen att

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 13. Casuarina Resort, Long Beach.
torsdag 5 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter incheckning och frukost lastar vi "våran" lilla picup för att köra den dryga kilometern till vårt nya boende, Casuarina Resort. Chaffisen kollar skeptiskt på hjulen om det är tillräckligt men luft. Folk runtomkring är roade av vårt spektakel med 4 tunga väskor, ryggor och inte minst

Dag 12. Kajak.
onsdag 4 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har en dröm uppfyllts. Jag har paddlat kajak bland Thailands limestone-klippor och under droppstensformationer. Dessutom paddlade vi in i en stor grottsal på Koh Talabeng.Riktigt häftigt😀.Det var två-manskajaker, så det var Annette där fram och jag där bak (för att styra upp, och

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Koh Lanta 2019

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Thailand Koh Lanta 2018/2019

Thailand Koh Lanta 2018/2019