Koh Lanta

Mammas födelsedag!
måndag 15 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag är det mamsens födelsedag, stort grattis! Hoppas din dag blir fantastisk! Vi saknar dig!Även idag var det till en början disigt men betydligt varmare och solen kom fram till slut. Jag hade bokat tid för ännu en behandling hos Yao. Emrik var hemma och arbetade. Idag åt vi lunch

Söndag 14/1
söndag 14 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det är inte klokt det här…..ingen sol idag heller och dessutom kallt. Emrik som brukar åka och köpa färskt bröd på morgonen frös som bara den. Var till och med så att vi fick stänga av luftkonditioneringen och krypa ner i sängen igen. Nu känns det kanske alltid som jag skriver om

Leka på stranden!
söndag 14 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var inte en rolig dag då alla var mest inomhus och när jag fick komma ut ramlade jag och slog pannan i en stenkant, det gjorde ont. Men idag är familjen äntligen frisk så att jag får komma ut och leka!! På förmiddagen lekte jag i sanden nere på vår strand. Det var jätteroligt att

En dag i sportens tecken!
lördag 13 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Emrik väckte mig med frukost på sängen, så mysigt och vilken lyx. Efter det gick jag bort och tränade. Nu märks det verkligen att skolorna har börjat och att det har kommit mer folk till ön. Idag var vi dubbelt så många än förra veckan, roligt. Idag var det bootcamp, vilket innebär

Fredag 12/1
fredag 12 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Startade dagen med ett träningspass, skönt. Emrik och Jonathan åkte till gymmet. När alla var klara la vi oss på stranden en stund även om det var molnigt. Eftersom det är fredag slutade Ida tidigt, hon lunchade med Ella.Idag hade vi bestämt träff med Åsa & Kari och bokat bord på

Regn, regn och regn!
torsdag 11 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Jaha vad säger man, regn, regn, regn hela dagen lång. Pratade med en kompis och sa att vädret stabiliserats men det har det inte. För oss som är longstay kanske det inte gör så mycket men stackars de som betalt dyra pengar och är här på charter. Inte nog med att det regnar, det är kallt

Fotbollsdag
lördag 13 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

idag har jag spelat en fotbollscup med skollaget. Det var lite svårt att spela eftersom planen var av betong och bollarna stenhårda. Men det var roligt ändå. Vi vann sista matchen och jag gjorde två mål!! /Melker

Idas första skoldag och volleybollpremiär för Emrik!
onsdag 10 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade laddade och förväntansfulla inför Idas första skoldag och årets första volleybollturnering för Emrik.  Skulle vaden och benet hålla? Emrik hade bestämt att spela med Kari vilket de gjorde även förra året och vann B-finalen. Skulle de upprepa det även i år?Jag tränade innan

Skolstart
onsdag 10 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag var det det första riktiga skoldagen. Åtta solbrända 13-åringar startade vårterminen år 7 i mitt klassrum! Ett rum som är i samma storlek som köket där hemma. Litet alltså.. njuter av att åka tuk-tuk till jobbet varje dag - imorse såg jag en stor varan som badade i ett

9 jan
tisdag 9 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej dagboken!Sista dagen på Koh Lanta för denna gång! Fam Åkerberg far hem imorgon o våra resekamrater har haft tre veckor i Thailand 👍🏻☀️😍 hoppas de haft det härligt-vi har haft skojsigt med dem tycker vi 😘😘😘Magnus o jag åker vidare mot Aunang imorgon o blir kvar där

Carola Jansson
strandsatta i Christmas THAIm
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

7 januari 2018 - 3 april 2018

Den här gången åker jag ensam till Kom Lanta för att arbeta på Lanta Sanuk School. Det är min andra gång på skolan. Förra gången var 10 år sedan.

Thailand

Thailand

2 januari 2018 - 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Thailand Koh Lanta 2017/2018

7 februari 2017 - 31 mars 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

FamiljenEklund
Carola Jansson