Koh Lanta

Jämtgubben (Thore Skogman)
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så nu kanske det är några av er som undrar vart jag tagit vägen? Jag är kvar i Thailand men har haft lite för mig så resedagbokandet har fått avvakta lite de senaste dagarna.Först kan jag stolt berätta att efter missödet med min mobil så lyckades jag hitta en mobilhandlare på Koh Mook

Resan närmar sig sitt slut
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi startar detta inlägg med att säga god morgon världen.Idag är våran sista heldag här på Koh Lanta och den kommer som alla andra dagar spenderas på stranden. Vi måste ju passa på att njuta av den underbara värmen, det underbara blå havet och lugnet. Jag tror som kallast har vi haft

Senast aktiv - från Östergötlands län, Sverige
Blickar ut över ett klar blått hav
söndag 25 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

God morgon alla där hemma. Klockan är 10 här på Koh Lanta och vi ligger i varsin solstol på stranden och blickar ut över ett stilla klar blått hav, där en segelbåt sakta glider förbi.På stranden går backpackers som letar boende eller som är på väg mot sina nästa destinationer. När

Lata dagar på stranden
fredag 23 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

God morgon alla underbara nu ligger jag här på stranden och uppdaterar min resedagbok. Visserligen finns det inte så mycket att skriva om för vi bara latar oss på stranden om dagarna och äter gott på kvällarna. Men vi rör oss lite, vi tar en strand promenad på ungefär 1 mil varje dag.

God morgon
torsdag 22 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Godmorgon alla där hemma. Vakna nyss upp till en blå himmel och 28 grader klockan är 8. Kan lätt vänja mig vid detta liv. Resan hit gick bra den tog sammanlagt 12 timmar men allt gick smidigt och hotellet är litet och mysigt ligger 50 m från stranden. Vi har en pool som blickar ut över

Koh Lanta
söndag 18 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej!För fyra år sedan lovade vi, efter vårt första besök på denna ö, att det också skulle vara vårt sista. Nu har vi varit här tre gånger och det är den enda ö i Thailand som vi besökt mer än en gång. Så nog finns det något här som tilltalar oss. Barnen älskar det här, då det

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Sista dagen!
torsdag 1 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Sista dagen och Jonathan mår bättre, han orkade till och med följa med till Thaicat idag. Vår sista dag blev så lyckad och rolig. Vi umgicks hela familjen med bad, bordtennis och bubbel på stranden. På något sätt känns det inte jobbigt att åka hem, vilket det gjort tidigare gånger. Man

Sista kvällen!
onsdag 28 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Imorse var det svårt att gå upp men jag gjorde det i alla fall. Sista passet med Amelia. Wenche följde också med vilket gjorde det lite lättare att gå. Emrik, Jonathan och Ida låg kvar i sängen. När jag kom tillbaka var Emrik med Jonathan hos läkaren för att se så det inte var dengue

Ny tatuering!
tisdag 27 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Jonathan är så dålig, har haft hög feber och kramper i magen hela natten och idag. Går det inte över får vi åka till doktor Salarin imorgon. Jonathan har i alla fall klarat sig hyfsat bra själv så vi åkte till Thaicat. På kvällen var vi på quiz med Wenche och Maria med familjer.

Utskrivningssamtal på skolan!
måndag 26 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade av att det var varmt i rummet, strömavbrott. Man vänjer sig snabbt vid enkla saker och för oss är det inga problem eller något att klaga på vilket kanske hände lite oftare i början av vår vistelse. Gick i alla fall upp och åt frukost tillsammans med Emrik innan han gick iväg för

Thailand 2018

Thailand 2018

20 mars 2018 - 28 mars 2018

Denna gång blir det en väldig kort charter resa till Thailand.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Thailand/Malaysia 2018

14 februari 2018 - 4 mars 2018

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

Koh Lanta arbeta som lärare på Sanuk School igen. 10 år senare!

7 januari 2018 - 3 april 2018

Den här gången åker jag ensam till Kom Lanta för att arbeta på Lanta Sanuk School. Det är min andra gång på skolan. Förra gången var 10 år sedan.

Thailand

Thailand

2 januari 2018 - 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Thailand Koh Lanta 2017/2018

Thailand Koh Lanta 2017/2018