Koh Lanta

Friday smile (Yello)
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dags för ett nytt inlägg här i Resdagboken tycker jag. Det är kanske någon som undrar huruvida jag är kvar i Chiang Mai eller om jag flyttat på mig? Jodå, jag har flyttat på mig. Tog mig de ca 150 milen söder över från Chiang Mai till ön Phuket och väl där till Karon Beach. Just den

Bo Svensson
Bobus i Samma fast inte?
Fjärde veckan. Livet utanför skolan
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckorna går snabbt nu tycker vi...Denna vecka provade barnen på thaiboxning direkt efter skolan. Det var kul att se. I början var Sigge och Saga väldigt försiktiga och hängde inte riktigt med i svängarna på hur man skulle röra sig och vilken hand eller fot de skulle använda. Efter ett

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
tisdag 18 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterad: Måndag Feb 3En märklig och händelserik söndag igår....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att

Sanna's gang - Mio Min Mio. Living La Vidar Loca. Och Tompa.
måndag 17 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Fredag 31/1"När alla vännerna gått hemoch festen är slut för länge senoch man ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hemNär alla vännerna gått hemoch dörren har stängts igenoch mörkret det skrämmer igenNär alla vännerna gått hemDå börjar man tveka att ta nya

Fjärde veckan i skolan
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Stina skriver följande om Mangon's vecka"Vi har haft Ää som veckan bokstav. Vi började leta ord som har bokstaven Ää i sig. Sedan har vi arbetat med bokstäverna på olika sätt. Denna gång gjorde vi bokstaven i modellera och en del hann till och med skriva sitt namn med lera.På matten har

10-16 februari
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

10 februariGröt med passionsfrukt och banan och så en kopp kaffe på det, kan det bli mycket bättre frukost. Lite boklyssnande ännu mera kaffe och sedan motorcykeln till stranden för den dagliga strandpromenaden. Vi började på den södra änden av den södra västra stranden. När vi fått

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
En typisk dag för oss här på Koh Lanta
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd

Tredje veckan. Livet utanför skolan
onsdag 12 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: January 27Tredje veckan. Vad hände utanför skolan, fotbollen och besöket på Svenska Kyrkan som vi inte redan skrivit om? Inte så ofta jag skriver om otrevligheter, men låt oss diska av det. Vår vän Ramtin krockade med motorcykel i veckan, med sin mor på fordonet också. Det gick

Kristi Frid
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Söndag 26/1Men alltså det här blev ju lite pinsamt  ...Igår var vi på högmässa på Svenska Kyrkan som ligger en bit bort på gatan och upp på höjden  mot djungeln. Vi gick upp ganska sent på morgonen, fick i oss lite frukost och traskade sedan iväg. Solen var riktigt stark

Match med English Soccer School International
måndag 10 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat, lördag 25 JanuariVarje tisdag och fredag morgon är det tidig uppstigning vid 06.30...för att bli upphämtad av skolbussen för transport till fotbollsplanen som ligger cirka 20 minuters bussresa bort. Där väntar tränaren Tom Hawkins och hans fru Nin som är assistent till Tom. De

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Koh Lanta 2019

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Thailand Koh Lanta 2018/2019

Thailand Koh Lanta 2018/2019

12 december 2018 - 26 januari 2019

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Bo Svensson
Bobus