Koh Lanta

Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Avslutning på en händelserik femte vecka
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning,

Dag 14. Saladan, Walking Street.
fredag 6 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagen börjar med frukostbufe'. Inget märkvärdigt...god bacon....och små söta wienerbröd😊.Annette har reserverat 4 solstolar på gräsplätten framför poolen. Perfekt läge för både pool och strandhäng. Så här tillbringar vi resten av dagen.Long Beach är 2,5 km lång. Var tvungen att

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 13. Casuarina Resort, Long Beach.
torsdag 5 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter incheckning och frukost lastar vi "våran" lilla picup för att köra den dryga kilometern till vårt nya boende, Casuarina Resort. Chaffisen kollar skeptiskt på hjulen om det är tillräckligt men luft. Folk runtomkring är roade av vårt spektakel med 4 tunga väskor, ryggor och inte minst

Dag 12. Kajak.
onsdag 4 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har en dröm uppfyllts. Jag har paddlat kajak bland Thailands limestone-klippor och under droppstensformationer. Dessutom paddlade vi in i en stor grottsal på Koh Talabeng.Riktigt häftigt😀.Det var två-manskajaker, så det var Annette där fram och jag där bak (för att styra upp, och

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 11. Long Beach, Koh Lanta.
tisdag 3 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Sovmorgon. Vi äter inte frukost innan halv nio idag.Sen blir det poolen resten av förmiddagen.Det blir för hett att ligga i solen nå'n längre stund, så man måste finna skugga någonstans.Det är ont om parasoller, det finns endast 4 stycken vid poolen.Vid ett-tiden äter vi lunch och

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 10. Snorkeltur Four Islands.
måndag 2 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Den här turen kostar normalt 1700 bath, men vi får rabatt och betalar 1050 bath/person. Som hittat.Halv nio i morse backade båten till på vår strand, för att plocka upp oss. Med 2 st V6:or a' 200 hästar styck, drar den iväg till nästa hämtning, (Vilket råkar vara Casuarina Resort, dit vi

Dag 9. Ban Si Raya
söndag 1 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Eller Lanta Old Town, som den också kallas. Har en gång varit en fiskeby, men numera verkar man leva på oss turister. Husen står på träpålar ut i vattnet. Det är ebb nu, men tidvattnet har vänt, så havet stiger snabbt under husen.Vi glider in i byn genom den lokala marknaden, i vår hyrda

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 8. Poolhäng och strandsläng.
lördag 29 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Redan klockan 0900 ligger vi vid poolen. En del av oss läser böcker, andra läser utflyktsbrochyrer...eller bara slappar.Tiden rinner iväg och det skulle ha varit Changtid, om det inte varit för att Mojito'n endast kostade 100 bath. Det finns alltid tid för en Chang senare.Lunchen beställer