Koh Lanta

En typisk dag för oss här på Koh Lanta
onsdag 29 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd och ägg. Och

Tredje veckan. Livet utanför skolan
måndag 27 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Tredje veckan. Vad hände utanför skolan, fotbollen och besöket på Svenska Kyrkan som vi inte redan skrivit om? Inte så ofta jag skriver om otrevligheter, men låt oss diska av det. Vår vän Ramtin krockade med motorcykel i veckan, med sin mor på fordonet också. Det gick förhållandevis

Kristi Frid
söndag 26 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Men alltså det här blev ju lite pinsamt  ...Igår var vi på högmässa på Svenska Kyrkan som ligger en bit bort på gatan och upp på höjden  mot djungeln. Vi gick upp ganska sent på morgonen, fick i oss lite frukost och traskade sedan iväg. Solen var riktigt stark och Sigge och jag gick

Match med English Soccer School International
lördag 25 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Varje tisdag och fredag morgon är det tidig uppstigning vid 06.30...för att bli upphämtad av skolbussen för transport till fotbollsplanen som ligger cirka 20 minuters bussresa bort. Där väntar tränaren Tom Hawkins och hans fru Nin som är assistent till Tom. De driver International English

Tredje veckan i skolan
fredag 24 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

En vecka går snabbt när man har roligt, och det verkar både Sigge och Saga ha just nuMalin skriver följande om vad Saga och de andra Hajarna har gjort:"Det har varit en händelserik vecka med två nya projekt. Vi har startat upp veckan med ett skrivprojekt. Barnen fick varsitt boardingpass och

Andra veckan. Livet utanför skolan.
måndag 20 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Här en liten summering av vad som hände under vår andra vecka, utanför skoltid.Det blir en dag på stranden. Men barnen stannar i poolen.Efter skolan bär det av till stranden. På veckodagarna är det framförallt Bambies och Cha-Ba som gäller. Vi träffar ofta Sannas

Andra veckan i skolan
lördag 18 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Nu har barnen gått sin första hela vecka, och det är spännande att se hur de lär känna sina nya kompisar. På skolgården är det full fart varje rast, speciellt kul är det att se att barnen leker så mycket mellan klasserna och genom alla åldrar. De spelar fotboll,

Första veckan. Många nya vänner
fredag 17 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Vi har fått jättetrevligt umgänge från första början. På vårt hotell bor flera svenska barnfamiljer som vi umgås mycket med. Framförallt familjer som har småbarn. Vi har Lina och Ramtin. ett par från Stockholm, Åkersberga. De har en glad kille som heter Mio som är

Första dagen och veckan i skolan
torsdag 16 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

09.00 på onsdag morgon den 8/1 samlades alla barn, elever och lärare i "Salan". Salan är en ute-Aula där alla stora samlingar äger rum och där eleverna kan sitta och jobba utomhus i lite skugga. Alla 180 elever presenterades tillsammans med sina nya lärare och vi fick den information vi

Avresa, ankomst och inskrivning i skolan
onsdag 15 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Khlong Dao Beach, Koh Lanta, Januari 2020Tåget från Ronneby till Kastrup gick snabbt, största anledningen till det var såklart att Sanna sov nästan hela vägen. Sigge och Saga fick ha sina läsplattor det mesta av tiden, och njöt av lugnet efter allt bus över julhelgen. På Kastrup